AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Jeg jobber deltid (noen ganger inntil 100 %), og mottar AAP. Har fått med meg at man visstnok må søke NAV når man skal reise utenlands når man mottar AAP. Gjelder dette når jeg skal utenlands i jobbsammenheng også? Noen som vet? Bør vel kanskje sende en mail til veileder for å være på sikre siden? Anonymous poster hash: deadd...5f9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Skjønner jeg uansett må høre med veileder Anonymous poster hash: deadd...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Veit at det i teorien er mulig å søke om å få behalde AAP ved utanlandsopphald. Veldig få får innvilga søknaden sin, men du har ingenting å tape på å forsøke! Anonymous poster hash: 36015...f56
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Veit at det i teorien er mulig å søke om å få behalde AAP ved utanlandsopphald. Veldig få får innvilga søknaden sin, men du har ingenting å tape på å forsøke! Anonymous poster hash: 36015...f56 Jeg synes det blir litt rart om NAV nekter meg å reise utenlands i jobbsammenheng, siden det umulig kan være negativt at man kommer seg ut i arbeidslivet når man går på AAP. Men ingenting forundrer meg så jeg har nå sendt mail til veileder for å få det bekreftet at det er ok. Anonymous poster hash: deadd...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 AnonymBruker, on 28 Mar 2015 - 11:43, said: Veit at det i teorien er mulig å søke om å få behalde AAP ved utanlandsopphald. Veldig få får innvilga søknaden sin, men du har ingenting å tape på å forsøke! Anonymous poster hash: 36015...f56 Jeg kjenner ingen som har fått nei så lenge det ikke har hindret dem i å delta på avtalt aktivitet/tiltak. Og hvis det er i jobbsammenheng ser jeg ikke hvorfor de skulle si nei. Det er bare til å søke ts, det er saksbehandleren din som behandler den søknaden, så det skal gå kjapt å få svar, og så lenge du ikke må droppe annen avtalt aktivitet har de egentlig ingen grunn til å si nei. Anonymous poster hash: 50225...e62
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Fikk svar på mail nå om at det jeg skal fylle inn arbeidstimene i meldekortet - noe jeg selvfølgelig visste fra før. Hun skrev ingenting om utlandet eller å søke. Svarte rett og slett ikke på spørsmålet... Men da har jeg nå ihvertfall gitt beskjed med datoer og det hele. TS Anonymous poster hash: deadd...5f9
Gjest Raptuza Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Du får nok snart et vedtak på hva det blir til.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Du får nok snart et vedtak på hva det blir til. Nei jeg behøver ikke det. Fikk svar på at jeg ikke behøver å søke. TS Anonymous poster hash: deadd...5f9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Ok. Da er det vel innvilget. Som sagt så behøvde jeg ikke søke fordi jeg reiser for å jobbe. Ergo ingen innvilgning siden det ikke er søkt om. Anonymous poster hash: deadd...5f9
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Når jeg var i lignende situasjon så var det null problem. Fikk også alltid innvilget utenlandsferier og beholdt utbetalinger mens jeg var borte. De sier som regel alltid ja dersom det er til det beste for din sak. Som at når det gjelder jobb eller ferie (mange har godt av å komme til varmere strøk pga f.eks revmatisme)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Veit at det i teorien er mulig å søke om å få behalde AAP ved utanlandsopphald. Veldig få får innvilga søknaden sin, men du har ingenting å tape på å forsøke! Anonymous poster hash: 36015...f56 Jeg søkte om feriereise flere ganger under AAP, det var null problem. Fikh reiselov, og da ble også penger flr den perioden utbetalt. Men man må bare krysse av som vanlig, ikke ferie (dette avtaler man med saksbehandler). Om man har AAP i årevis, så hender det jo man trenger ferie uansett.Anonymous poster hash: b6a7a...4cd
Gjest Raptuza Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 Her tror jeg det er svært varierende praksis, hva Nav ønsker og tillater. Noen saksbehandlere er meget restriktive og strenge, mens andre greier å se hele bildet og er rimelige og anvender sunt skjønn.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Her tror jeg det er svært varierende praksis, hva Nav ønsker og tillater. Noen saksbehandlere er meget restriktive og strenge, mens andre greier å se hele bildet og er rimelige og anvender sunt skjønn. Det kan vel ikke væreså varierende praksis . Noen retningsliner må de vel ha å forholde seg til. F.eks. dette med utenlandsreise i forbindelse med jobb. Noen kan vel ikke få avslag på det mens andre får det, så lenge man jobber. Anonymous poster hash: deadd...5f9
Gjest Raptuza Skrevet 30. mars 2015 #15 Skrevet 30. mars 2015 (endret) Snakker ikke om retningslinjer. Men om praktisering av dette lovverket. Her er ikke alt meislet ut med pensel i detalj hva man skal foreta seg som Navsaksbehandler i hvert enkelt tilfelle. Lokal "bedriftskultur" og innstillinger virker også inn. Er nok ikke lett å være "snill" et sted man har som mål å ikke gjøre det for lett for bruker og man er veldig "nei" av seg som hovedkjøreregel. Endret 30. mars 2015 av Raptuza
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #16 Skrevet 30. mars 2015 Snakker ikke om retningslinjer. Men om praktisering av dette lovverket. Her er ikke alt meislet ut med pensel i detalj hva man skal foreta seg som Navsaksbehandler i hvert enkelt tilfelle. Lokal "bedriftskultur" og innstillinger virker også inn. Er nok ikke lett å være "snill" et sted man har som mål å ikke gjøre det for lett for bruker og man er veldig "nei" av seg som hovedkjøreregel. Jeg forstår det. Men det finnes noen klare retningslinjer. Bl.a at man skal søke om å reise utenlands når man mottar AAP. Men det er jo ikke merkelig om dette kun gjelder for ferie/fritid, og ikke i jobbsammenheng. Men jeg har jo egentlig fått svar på det fra NAV i dag så jeg vet det jo nå; at for jobbreiser er det ikke noe krav om å søke om å reise utenlands. Så dette gjelder utelukkende for ferie/fritid. I så tilfelle ville det vært opp til hver saksbehandler å vurdere om jobben var "viktig" nok eller "rett" nok til å reise utenlands, og sånn kan det umulig være selvom systemen noen gang virker rart. Jobb er jobb og fritid er fritid. TS Anonymous poster hash: deadd...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå