AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har vært syk hele livet, men legene finner ingen diagnose. Jeg kan ikke jobbe eller studere, men har nå endelig fått en jobb som gjør at jeg kan jobbe hjemmefra. Jeg er 30 år og jobben min hår på provisjon. Grunnet helsen min, så kan jeg ikke jobbe så mye jeg ønsker, og man må jobbe veldig mye for p tjene mye i denne jobben. Jeg er 30 år og tjener 4000-5000 i Norge. Samboeren min på jobbe ekstremt mye for at vi skal få ting til å gå rundt. Vi ønsker oss barn, men har ikke råd til det. Enkelt og greit. Bør jeg si opp jobben min, å heller få penger fra NAV? Vil det lønne seg? Er det noen som har noen som har råd?Anonymous poster hash: 3787c...e5a
Gjest Vevila Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Det blir vel sosial stønad i såfall, men usikker hvorfan det blir ift at du ikke kan påta deg mer jobb pga helsen. Evt prøve å utrede mer hva plagene dine kan komme av. Endret 27. mars 2015 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Det blir sosial stønad i såfall. Evt prøve å utrede mer hva plagene dine kan komme av. På sosialkontoret sier de at min samboer har ansvar for meg, så de gir meg ikke penger på grunnlag av det :/Anonymous poster hash: 3787c...e5a
Gjest imperio Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Kontakt nav. og husbanken, vet ikke om du kan få bostøtte... men verdt å sjekke ut.
Gjest Vevila Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 På sosialkontoret sier de at min samboer har ansvar for meg, så de gir meg ikke penger på grunnlag av det :/Anonymous poster hash: 3787c...e5a Det stemmer ikke. Dog kan de nok kreve at du jobber mer siden du har mulighet til det.. Jeg ville absolutt tatt opp med legen at du trenger mer utredning da du ikke fungerer godt i arbeidslivet.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 Skaden min kommer fra en ulykke, men saken er foreldet, så jeg har ikke krav på noe mtp den. Jeg har vært til utredning hos et hav av leger og lignende, helt siden jeg var 10 år. Nå er jeg er 30 år Så jeg aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: 3787c...e5a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 På sosialkontoret sier de at min samboer har ansvar for meg, så de gir meg ikke penger på grunnlag av det :/Anonymous poster hash: 3787c...e5a Samboer har ikke forsørger plikt overfor deg. De hatt tatt feil på nav mange ang slike ting. Hvis du melder deg inn på nav kamp på Facebook så er det folk der som kan hjelpe deg i jungelen av lover. Anonymous poster hash: 0716d...95f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 Jeg lurer litt på hvordan du skal klare å ta deg av et barn når du ikke kan studere eller jobb? Anonymous poster hash: 6503f...9c4 12
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Hvis du er utredet i tyve år uten funn, så lider du av den norske folkesykdommen Vondt i viljen. Da må du rett og slett ta deg sammen og manne deg opp, finne ut hva du klarer og få opplæring innen det. Merkelig hvor mange uten diagnose som ikke klarer noe annet enn akkurat det de vil selv. Hvis velferdssystemet klappet sammen i morgen og du ikke hadde mulighet til å få penger fra nav, da hadde du vel fint klart å jobb, eller hva? Når du ikke hadde hatt noe valg? Og argumentet ditt er at du ikke kan få barn pga pengene, sannheten er at om du hadde vært så syk som du selv mener hadde helsen stoppet deg lenge før økonomien. Anonymous poster hash: 4bd5d...4a3 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har vært syk hele livet, men legene finner ingen diagnose. Jeg kan ikke jobbe eller studere, men har nå endelig fått en jobb som gjør at jeg kan jobbe hjemmefra. Jeg er 30 år og jobben min hår på provisjon. Grunnet helsen min, så kan jeg ikke jobbe så mye jeg ønsker, og man må jobbe veldig mye for p tjene mye i denne jobben. Jeg er 30 år og tjener 4000-5000 i Norge. Samboeren min på jobbe ekstremt mye for at vi skal få ting til å gå rundt. Vi ønsker oss barn, men har ikke råd til det. Enkelt og greit. Bør jeg si opp jobben min, å heller få penger fra NAV? Vil det lønne seg? Er det noen som har noen som har råd?Anonymous poster hash: 3787c...e5a Hva jobber du med hjemmefra da?😊Anonymous poster hash: 80ec3...be7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #11 Skrevet 27. mars 2015 Syk hele livet. Kan ikke jobbe eller studere. Men vil ha barn... Galskapen kjenner ingen genser for enkelte. Anonymous poster hash: 669a8...bd6 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #12 Skrevet 27. mars 2015 Takk, kvinneguiden, dere bekreftet alle mine fordommer Jeg var i en veldig alvorlig ulykke som liten, ta jeg kom i klem med en traktor og et fjøs. Jeg har vært utredet i innland lg utland, har papirer fra dyktige leger i utlandet, som ikke godtas her, fordi de ikke kan nok om diagnosen og rett og slett ikke har nok kunnskap. Ja, jeg ønsker å bli mor, men kan ikke det fordi jeg ikke har god nok økonomi. Hadde jeg vært ansvarsløs, så hadde jeg jo bare fått barn uten å tenke meg om. Anonymous poster hash: 3787c...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #13 Skrevet 27. mars 2015 Jeg lurer litt på hvordan du skal klare å ta deg av et barn når du ikke kan studere eller jobb?Anonymous poster hash: 6503f...9c4 Ja, det er jo helt umulig Ingen kan være god mor da. Helt utrolig st man skal være så dømmende og frekk! Så fordi jeg har vært utsatt for en ulykke kan jeg ikke være en god mor?!Anonymous poster hash: 3787c...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #14 Skrevet 27. mars 2015 Hva jobber du med hjemmefra da?😊Anonymous poster hash: 80ec3...be7 Jeg jobber for et firma.Anonymous poster hash: 3787c...e5a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #15 Skrevet 27. mars 2015 Hvis du er utredet i tyve år uten funn, så lider du av den norske folkesykdommen Vondt i viljen. Da må du rett og slett ta deg sammen og manne deg opp, finne ut hva du klarer og få opplæring innen det. Merkelig hvor mange uten diagnose som ikke klarer noe annet enn akkurat det de vil selv. Hvis velferdssystemet klappet sammen i morgen og du ikke hadde mulighet til å få penger fra nav, da hadde du vel fint klart å jobb, eller hva? Når du ikke hadde hatt noe valg? Og argumentet ditt er at du ikke kan få barn pga pengene, sannheten er at om du hadde vært så syk som du selv mener hadde helsen stoppet deg lenge før økonomien. Anonymous poster hash: 4bd5d...4a3 Velferdslandet vårt har allerede tvunget meg til Italia og Tyskland, fordi legene her ikke har nok kunnskap. Jeg ble klemt mellom en traktor og et fjøs som liten. Hilsen "vondt i viljen".Anonymous poster hash: 3787c...e5a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #16 Skrevet 27. mars 2015 Ja, det er jo helt umulig Ingen kan være god mor da. Helt utrolig st man skal være så dømmende og frekk! Så fordi jeg har vært utsatt for en ulykke kan jeg ikke være en god mor?!Anonymous poster hash: 3787c...e5a Ungen skal jo ha stell og hjelp, de høres jo ut som om du er totalt lam når du ikke kan studere engang. Du kan jo lese og skrive? Hva er det denne sykdommen går ut på siden du ikke kan gjøre noen ting? Kan du trille en barnevogn, f eks? Anonymous poster hash: 6503f...9c4 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #17 Skrevet 27. mars 2015 Jeg jobber for et firma.Anonymous poster hash: 3787c...e5a Ok. Lurte bare fordi jeg kunne tenkt meg noe å jobbe med hjemmefra, men finner bare dånne useriøse ting på nettet.. Håper det ordner seg for deg😊 Og til dere andre som mener hun ikke kan bli mor fordi hun ikke klarer å jobbe: Hun har jo en mann, barnet ville hatt en far også! Er jo ikke som om barnet ville ligget helt alene, og ikke fått stell og omsorg fordi mamma hadde en vond dag.. SKJERP DERE!!Anonymous poster hash: 80ec3...be7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #18 Skrevet 27. mars 2015 Ok. Lurte bare fordi jeg kunne tenkt meg noe å jobbe med hjemmefra, men finner bare dånne useriøse ting på nettet.. Håper det ordner seg for deg😊 Og til dere andre som mener hun ikke kan bli mor fordi hun ikke klarer å jobbe: Hun har jo en mann, barnet ville hatt en far også! Er jo ikke som om barnet ville ligget helt alene, og ikke fått stell og omsorg fordi mamma hadde en vond dag.. SKJERP DERE!!Anonymous poster hash: 80ec3...be7 Det jeg driver med er seriøst Men jeg vil liksom ikke gå i detalj her på KG. Men det går på provisjon, så man må stå på for p tjene noe. Men jeg gjør det jeg kan og eg glad for å ha en jobb Har prøvd det meste annet, men det før dessvrre ikke grunnet smerter. Men kanskje en dag så kan jeg få en mer normal jobb Anonymous poster hash: 3787c...e5a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #19 Skrevet 27. mars 2015 Ungen skal jo ha stell og hjelp, de høres jo ut som om du er totalt lam når du ikke kan studere engang. Du kan jo lese og skrive? Hva er det denne sykdommen går ut på siden du ikke kan gjøre noen ting? Kan du trille en barnevogn, f eks?Anonymous poster hash: 6503f...9c4 man behøver ikke være lam for å ikke kunne studere eller ha en "normal" jobb. Det håper jeg du forstår. Jeg jobber lg står på det jeg kan og er glad for å i det hele tatt ha en jobb. Men jeg synes 4000,- i mnd er lite. Jeg er mye i aktivitet og går i skogen hver dag. Jeg liker ikke å sitte inne, så prøver å gjøre det jeg kan. Jeg lever jo med store smerter hver dag, men det blir ikke bedre av p sitte inne Jeg har en samboer som hjelper meg med ting jeg ikke klarer. Det er nok folk som er i verre stand enn meg, som har fått barn. Jeg mener jeg kan være en god mor selv om jeg ikke kan gjøre alt som andre kan.Anonymous poster hash: 3787c...e5a
hjärterdam Skrevet 27. mars 2015 #20 Skrevet 27. mars 2015 Din samboer har ikke forsørgerplikt for deg. Du bør snakke med en veileder hos nav om aap/ufør. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå