Gå til innhold

Dere som teller kalorier..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det dere IKKE teller med? Teller dere svart kaffe, tyggis, sukkerfrie pastiller, grønnsakssnacks i små mengder (som feks en neve cherrytomater), 1 eple?

Jeg tar ikke slikt med i regnestykket selv (da det er de store måltidene og eventuelle usunne mellommåltid som er vanskeligst å ha kontroll på for min del), men får inntrykk av at andre skal ha absolutt alt med (har ei venninne som snakket om hvor mange kalorier man får i seg ved å pusse tenner.....).

Anonymous poster hash: bad9f...c96
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå tygger jeg ikke så mye pastiller el.l. men en neve tomater eller et eple tar jeg med.

Uansett spiser jeg mest mindre måltider, ikke EN ting, og gjerne bestående av noe jeg allerede har lagret i fitnesspal-appen så det er ikke mye jobb å legge det til.

Anonymous poster hash: 43da0...16f
Skrevet

Jeg teller ikke med ting som svart kaffe, smaksprøver som en musebit ost i butikken, en teskje sennep, eller en drue :laugh:

Går fint om man bare er konsekvent på de store tingene, de lange linjene.

Tror ikke jeg kommer til å tele kalorier for evig, heller, jeg har fått en god følelse av hvilke mengder og typer mat som er passe for meg, etter 15 måneder med MFP.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg teller ikke slavisk, prøver bare å ha kontroll. Har troen på at det er det som passer meg best på sikt.

Anonymous poster hash: cc4fd...d8a
AnonymBruker
Skrevet

Teller ikke med svart kaffe eller et par små tomater liksom. Men et stort eple kan fort inneholde nesten 100 kalorier, så det tar jeg så klart med.

Anonymous poster hash: 49861...b84
Gjest Godjente
Skrevet

Det eneste jeg ikke teller med er sukkerfri saft zeroh, som ikke innholder kalorier, ellers veier jeg alt.

Bare en liten nøtt en liten ostebit osv har mange kalorier. Bare ei skive ost er jo 53 kalorier.Nesten 200 kcal i 8 mandler osv..

Er litt fanatisk der :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg ikke teller med er sukkerfri saft zeroh, som ikke innholder kalorier, ellers veier jeg alt.

Bare en liten nøtt en liten ostebit osv har mange kalorier. Bare ei skive ost er jo 53 kalorier.Nesten 200 kcal i 8 mandler osv..

Er litt fanatisk der :fnise:

Ehm nei det er rundt 100 kalorier i 10 mandler. :P

Gjest Godjente
Skrevet

Ehm nei det er rundt 100 kalorier i 10 mandler. :P

Ja du har rett, en mandel er ca 6 kcal :)

Skrevet

Hva? Vanlig svart kaffe inneholder da ikke kalorier? Melk og sukker o.l derimot gjør det.

696384_skjema.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...