Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvordan finner man en mening i livet? Jeg føler livet mitt er meningsløst (ikke i den forstand at jeg ønsker å ta mitt eget liv). Vi har vært prøvere i en lengre periode uten at jeg har blitt gravid, og jeg føler livet er meningsløst uten barn. Tidligere har jeg hatt ansvar for en nevø i over ett år og savner å ha denne kjærligheten og gleden i livet mitt. Allikevel vet jeg at jeg ikke kan gå rundt å vente på å bli gravid, at jeg må finne en mening i livet nå, uten barn. Jeg trenger en dypere mening enn hobbyer, jobb og skole. Så, har dere noen tips? Hvordan finner dere en mening i livet?

Takk for svar :)

Hilsen trist og skuffet prøver

Anonymous poster hash: 9c754...f8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frivillig arbeid? Det er mange organisasjoner du kan melde deg som frivillig hvor du kan bidra til å forbedre andre mennesker livskvalitet, om det så er med innsamling/utdeling av mat/klær, eller som besøksvenn.

For meg hjelper det å sette ting i perspektiv ved å fokusere på hvor mye godt og positivt jeg allerede har i livet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan adoptere et barn fra ekstrem fattigdom.

Anonymous poster hash: 8c4d8...ba5
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du kan adoptere et barn fra ekstrem fattigdom.

Anonymous poster hash: 8c4d8...ba5

Det tar jo mange mange år det også, så det er jo ikke akkurat fornuftig å fylle tiden med i mellomtiden.

Hadde jeg ikke vært allergisk hadde jeg personlig skaffet meg dyr. Min største frykt er å bli både barnløs og kjæledyrløs. :P

Ellers, hva med å være fosterhjem, eller avlastningshjem hvis fosterhjem blir for overveldende/krevende? Støttekontakt? Frivillig arbeid med barn og unge (sjekk ut for eksempel røde kors)? Flyktninghjelp? Leksehjelp? Fengelsbesøk? Besøke eldre (tror det også er via Røde Kors?)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...