Gå til innhold

Kam man låne 90% av boligens verdi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt hvilken bank kan man låne opptil 90% av boligens verdi?

Og hvilke banker er det lettest å få lån?

Anonymous poster hash: ebd74...a11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Da må du ha en garantist, eller startlån fra kommunen.

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du, det er ingen absolutt regel om 15 %, men det skal litt til da. Jeg og samboeren har fått lån på over 90% før, siden vi og banken var enige om at vår betalingsevne og vilje var stor. Mitt beste råd er å søke råd hos mange mange banker. Det er stor forskjell!

AnonymBruker
Skrevet

Alt er mulig. Fikk lån uten 1 krone, 0 egenkapital og det var faktisk 100% finansiering. ;) ;) ;)

Anonymous poster hash: 6a393...577

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 90% lån for et par år siden. Jeg hadde et godt budsjett som viste at jeg kunne tåle en rente på 7-8%, god inntekt (ca 550 000 brutto), viste god spareevne for de siste årene, samt ble enig i noen avtaler med banken angående langsiktig sparing og forsikringer som gjorde at de var villige til å gi meg 90% lån

Anonymous poster hash: c2ef9...d25
Skrevet (endret)

Godt mulig noen gir det, men bare husk at bankene har blitt veldig strenge bare det siste året eller så. Kjenner flere som har fått det før, men da jeg skulle ha mitt første boliglån desember 2014 var det helt uaktuelt (ikke at jeg hadde noe ønske om det heller), og da ble det understreket at de har gitt det før, men at det ikke er aktuelt lenger.

Man bør forhøre seg litt rundt, men vær obs på at det kan også bli vanskelig siden bankene har blitt betydelig strengere. Banker som har gitt slike lån for 2 år siden gjør det ikke nødvendigvis nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig noen gir det, men bare husk at bankene har blitt veldig strenge bare det siste året eller så. Kjenner flere som har fått det før, men da jeg skulle ha mitt første boliglån desember 2014 var det helt uaktuelt (ikke at jeg hadde noe ønske om det heller), og da ble det understreket at de har gitt det før, men at det ikke er aktuelt lenger.

Man bør forhøre seg litt rundt, men vær obs på at det kan også bli vanskelig siden bankene har blitt betydelig strengere. Banker som har gitt slike lån for 2 år siden gjør det ikke nødvendigvis nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Mitt inntrykk er at bankene nå kaster penger etter unge som ønsker å etablere seg Bankene har brukt de siste par år på å bygge opp tilstrekkelig egenkapital for å møte de nye kapitaldekningskravene, og er nå mer villige enn på lenge til å yte nye lån. Særlig danske bank har store mål om å kapre nye kunder i markedet, det uttalte de sist i DN i forrige uke.

Anonymous poster hash: 69526...2c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...