Gjest Far til 2 Skrevet 26. august 2004 #81 Del Skrevet 26. august 2004 Nå oppfattes det sikkert dithen at jeg motsier meg selv :-) . Men jeg er faktisk enig med deg at det finnes et antall fagfolk som ikke er objektive. Isteden er de opphengt i gammel skolelærdom som beviselig ikke er rett i mange tilfeller ettersom samfunnet utvikler seg i stor hastighet. Barna og jeg er blandt de som har fått dette smertelig erfart på meklerkontoret. Dette tror jeg er på vei til å endres ettersom de samme fagfolkene ser hva deres løsninger påfører barn av smarte og tårer. Av bl.a. samme grunn mener jeg lovverket bør endres og bli mer fleksibelt slik at "forståsegpåerene" kan få flere alternativ når de skal vurdere en sak og ikke gjøre allting så svart/hvit. Men som forelder aksepterte jeg i sin tid "forståsegpåerens" løsning. Jeg stolte på fagpersonen utifra den stillingen vedkommende hadde. Det viste seg i ettertid være VELDIG feil ettersom barna er de som har fått lide mest for dette. Samtidig er jeg den første til å innrømme at jeg hverken da eller nå kan vurderes som en innhabil og objektiv 3,dje person i saken. Om du mener at fagpersonene tar feil synes jeg det er riktig av deg å kjempe for ditt syn. Det er det jeg gjør, og jeg gjør det med hevet hode. Men om noen kan overbevise meg om at barn på et generelt grunnlag ikke har godt av å ha alternative løsninger mht f.eks. samvær, vil jeg være blandt de første til å endre synspunkt tror jeg. Men foreløpig har ingen klart å overbevise meg om dette. For stadig fler velger felles omsorg med stort hell. Da kan heller ikke politikere og fagfolk si at det på et generellt grunnlag er skadelig slik de gjør i dag. Det er kansje "skadelig" for et mindretall som forventer å få (eller har fått) omsorgen alene. Men ikke for flertallet ved enhver anledning. Tilsvarende problemstilling gjelder naturligvis deg og dine meninger. Om du mener fagfolkene tar feil må du naturligvis kjempe for å overbevise dem om dette. Eneste muligheten er vel å "bevise" hvorfor det er feil og hvilket alternativ som kan brukes. I dette tilfelle er jeg ikke enig med deg i mye av det som har kommet frem. Derfor argumenterer jeg mot deg. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #82 Del Skrevet 26. august 2004 Argumenterer mot MEG? Hvordan kan du vite hva som er best for meg? Det jeg føler er at du skjønner at jeg er i tvil og derfor så kaster du deg over meg med nebb og klør. Da jeg skrev at det ikke fantes objektive 3personer her så mente jeg at de var veldig "stedsbundne", patriotiske til nærmiljøet(det eneste rette stedet å vokse opp), og at det kan se ut som om de er på min eks side. Siden det jo gjaldt hvor barnet skulle bo. Fagmessig synes de også å ha brutt både lover og "folkeskikk".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 27. august 2004 #83 Del Skrevet 27. august 2004 Argumenterer mot MEG? Hvordan kan du vite hva som er best for meg? Det jeg føler er at du skjønner at jeg er i tvil og derfor så kaster du deg over meg med nebb og klør. Da jeg skrev at det ikke fantes objektive 3personer her så mente jeg at de var veldig "stedsbundne", patriotiske til nærmiljøet(det eneste rette stedet å vokse opp), og at det kan se ut som om de er på min eks side. Siden det jo gjaldt hvor barnet skulle bo. Fagmessig synes de også å ha brutt både lover og "folkeskikk".... Beklager. Jeg ordla meg sansynligvis litt dårlig. Jeg argumenter mot det jeg oppfatter er de meningene du står for. Mht din påstand om at PPT og "fagfolkene" som er knyttet til nettverket som skal ivareta barna har brutt lover og regler kan jeg desverre ikke si noe konkret ettersom jeg ikke kjenner detaljene til hva de har lov og si og hvilke råd de kan komme med. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #84 Del Skrevet 27. august 2004 En kan ihvertfall begynne å lure når PPT bare sitter og ler når en sier noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #85 Del Skrevet 27. august 2004 PPT sier jo også rett ut at de ikke vet hva foreldreansvaret innebærer :o Og disse skal man ha tillit til driver forsvarlig saksbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #86 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg må bare si noe til. Her går man altså også aktivt ut og informerer den andre av forldrene som ikke har foreldreansvaret. Noe jeg har fortstått man ikke kan gjøre. Barnehagen forteller endog uoppfordret om PPT's reaksjoner på mine beslutninger til samværsforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #87 Del Skrevet 27. august 2004 Dessuten kjenner jeg også til etaten gjennom tidligere jobb. Her bruker man paragrafer som ikke finnes, og stiller man spørsmål ved dette blir det ikke besvart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #88 Del Skrevet 27. august 2004 Og i tillegg er sjefen for etaten i slekt med min eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 27. august 2004 #89 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg må bare si noe til. Her går man altså også aktivt ut og informerer den andre av forldrene som ikke har foreldreansvaret. ... Er det foreldreansvar din ex ikke har eller er det "omsorgen" (dvs barnets bostedsadresse) han ikke har ? Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #90 Del Skrevet 27. august 2004 Er det foreldreansvar din ex ikke har eller er det "omsorgen" (dvs barnets bostedsadresse) han ikke har ? Far til 2 Han har ikke foreldreansvar. Men det betyr ikke at han ikke også får si sine meninger - til meg, at vi i felleskap løser våre saker. Han har heller ikke barnets bostedadresse. Men han har mye samvær. Men offentlige etater må jo forholde seg til regelverket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #91 Del Skrevet 27. august 2004 Det kan jo forsåvidt være greit å samarbeide som foreldre, for man kan jo få høre diverse "sannheter" fra ulike etater...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #92 Del Skrevet 30. august 2004 Hvorfor er det slik at jeg måtte slutte i jobben fordi jeg ikke hadde rett kompetanse, og derfor må flytte langt unna barnet for å få meg jobb; mens jeg må ta imot hjelp fra ansatte fra samme arbeidsgiver som ikke har rett kompetanse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå