Gå til innhold

Fretex, har det ikke blitt veldig dyrt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært innom fretex en del det siste halve året i håp om å finne retro møbler til mitt nye hus.

Jeg har alltid hatt et inntrykk av at fretex er et sted hvor folk med litt mindre penger, kan få muligheten til å handle det "alle andre har" og kanksje få kuppet seg noen skatter, en tanke jeg har likt. Og et sted hvor alle andre kan finne gamle ting som kan ha mye potensiale.

Uansett jeg har reagert veldig på diverse priser. Vanlige ikke-merkeklær er som regel dyrere på fretex enn det de er på kjeder som H&M når de har salg. Jeg har sett merkeklær der også, bla et Malene Birger tulipanskjørt som var priset til 400kr..

DVDer blit solgt for 10kr pr stk, er ikke det mye for en brukt dvd?

I går så jeg to malte kommoder ala denne med skriveplan som var priset til 595kr, noe jeg syns var helt hårreisende da de ikke var i særlig god stand heller.. En del av dette selges langt billigere via div "selge, bytte, kjøpe"-sider på face.

Nå sitter jeg igjen med det inntrykket at de kun tjener penger som en hipp gjenbruksbutikk, og ikke som en hjelpeorganisasjon.

Hvilken oppfatning har dere av fretex?

Kanksje jeg bare er gnien..?

Anonymous poster hash: 27bf7...95b
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er blitt dyrt. Jakkene der koster over 300, sko til 199 og topper til over 100 kr. Teit..

Anonymous poster hash: 5624d...783
AnonymBruker
Skrevet

jeg har samme intrykket som deg. når de har sånne priser som de har kjøper jeg heller nytt.

Anonymous poster hash: 296bd...0a5
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at fretex bare blir dyrere og dyrere.

Fant en fin genser som jeg likte ganske godt, men snudde med en gang da jeg så at den kostet 210kr!

Anonymous poster hash: b0fc8...b14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært innom fretex en del det siste halve året i håp om å finne retro møbler til mitt nye hus.

Jeg har alltid hatt et inntrykk av at fretex er et sted hvor folk med litt mindre penger, kan få muligheten til å handle det "alle andre har" og kanksje få kuppet seg noen skatter, en tanke jeg har likt. Og et sted hvor alle andre kan finne gamle ting som kan ha mye potensiale.

Uansett jeg har reagert veldig på diverse priser. Vanlige ikke-merkeklær er som regel dyrere på fretex enn det de er på kjeder som H&M når de har salg. Jeg har sett merkeklær der også, bla et Malene Birger tulipanskjørt som var priset til 400kr..

DVDer blit solgt for 10kr pr stk, er ikke det mye for en brukt dvd?

I går så jeg to malte kommoder ala denne med skriveplan som var priset til 595kr, noe jeg syns var helt hårreisende da de ikke var i særlig god stand heller.. En del av dette selges langt billigere via div "selge, bytte, kjøpe"-sider på face.

Nå sitter jeg igjen med det inntrykket at de kun tjener penger som en hipp gjenbruksbutikk, og ikke som en hjelpeorganisasjon.

Hvilken oppfatning har dere av fretex?

Kanksje jeg bare er gnien..?

Alle vil tjene mest mulig penger, vet du.

:(

Anonymous poster hash: c42e7...18b

Skrevet

Enig. Men de setter nok litt høyere priser på det de regner med kan bli solgt.. F.eks et slikt skatoll vil jeg tro at noen faktisk betaler 600 kr for (merkelig nok), men kanskje ikke for 3 år siden når slik stil var mindre populær.

AnonymBruker
Skrevet

Alle vil tjene mest mulig penger, vet du.

:(

Anonymous poster hash: c42e7...18b

Ja :/

Det er jo litt bakvendt av det jeg har forstått at de står for. Burde ikke tankegangen heller vært at de fikk solgt ut mye billig, enn noe dyrt?

Jeg ser der jeg er at butikken har overvekt av klær, det er så mye at det er vanskelig å i det heletatt gå gjennom et stativ...

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt det i flere år. Ikke lyst til å gi bort noe til Fretex fordi jeg mener at de overpriser det de selger og har mistet fokuset på å gjøre en innsats for de som har mindre i samfunnet.

Anonymous poster hash: 8fb44...004
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her på nettsiden deres kan du lese mer om prisene.

Anonymous poster hash: 663d2...791
Skrevet

Jo, det er veldig dyrt synes jeg. Har sett mange klesplagg som koster mer enn det koster nytt i butikken. Dette vet sikkert ikke de som setter prisene, men de må jo se at det er litt stivt :P

Jeg skjønner ho godt at de ansatte skal ha lønn og at noe av inntekte også kanskje skal gå til veldedighetsjobbing.

Men jeg foretrekker Røde Kors sin bruktbutikk. Der kan jeg få en fin lenestol for 50 kroner og lekre sko til til 20 kroner. Men der jobber jo alle ansatte i butikken uten lønn.

Selv om Fretex er kostbart, liker jeg å ta turen innom for å finne ting som ikke er å finne i butikker :)

AnonymBruker
Skrevet

Her på nettsiden deres kan du lese mer om prisene.

Anonymous poster hash: 663d2...791

Det stemmer ikke mye for butikken i vår by dessverre.. Som flere beskriver er det mye dyrere, og om noe koster under 70 kroner er det rett og slett ubrukelig.. Glass er blitt kjempedyrt, og så faktisk flere som var priset over prisen for samme glass nytt i butikk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var flere turer innom Fretex da jeg lette etter spisestue, lette samtidig på finn og. Alle på Fretex var veldig overpriset. Ene de hadde på Fretex kostet 7000 kr, kjøpte samme fra finn, og jeg fikk med skjenk i samme serie, og betalte 1500 kr.

Synes Fretex har fått butikk priser nå.

Anonymous poster hash: 4f749...aa1
AnonymBruker
Skrevet

har sett ting fra ikea og h&m på fretex som har vert like dyrt og til og med dyrere enn det originalt er i butikken.

Anonymous poster hash: bfcf1...c34
AnonymBruker
Skrevet

Fretex er tidvis dyrere på nips i alle fall enn nye varer i vanlig butikk.

Anonymous poster hash: e463e...21e

Skrevet

Ja, de har blitt mye dyrere. Synd i grunn :(

Skrevet (endret)

Har tenkt det i flere år. Ikke lyst til å gi bort noe til Fretex fordi jeg mener at de overpriser det de selger og har mistet fokuset på å gjøre en innsats for de som har mindre i samfunnet.

Jeg har samme inntrykk. Jeg jobbet en liten periode på fretex og jeg ble lettere overrasket over prisene de satt på brukte klær. Vi hadde mange poser med klær stående i kjelleren og samboeren ville gi de til fretex, men jeg ville ikke gi klærne til fretex for at de skal segles videre. Jeg ville gi dem vekk gratis. Hele poenget for meg er borte hvis folk skal betale for brukte klær. Mulig jeg er litt teit der, men men. Uansett, det endte med at vi ga vekk klærne til en som samlet inn klær til fattige familier i utlandet.

Endret av Kittykat
Gjest The damned
Skrevet

Ja, de har blitt dyrere. Det er litt synd, og jeg har handlet endel hos Fretex. Jeg kan godt betale litt mer for noe som er brukt, men da bør det være litt mer sjeldent enn noe fra h&m :)

Men jeg går alltid innom når jeg er i nærheten av en Fretex butikk. Kan jo fortsatt finne noen kupp der, men er jo synd at de skal skru prisene opp såpass mye.

AnonymBruker
Skrevet

Fretex hadde tidligere gode priser. Det er helt riktig observert. Vet om ei som jobbet der en stund, sluttet nettopp pga dette. Kundene sa ifra daglig at prisene var høyere enn originalvare, eller annet lignende angående pris. På den andre siden handlet det om å sette prisen høyst mulig opp, "denne er fin, du må sette prisen høyere!".

Skal ikke legge ut flere detaljer av hensyn til kjeden, støtter gjenbruk jeg, men det at second-hand ble populært og jeg fikk inntrykket av at dette skulle utnyttes... Nei takk.

Anonymous poster hash: 2b73a...9c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme inntrykk. Jeg jobbet en liten periode på fretex og jeg ble lettere overrasket over prisene de satt på brukte klær. Vi hadde mange poser med klær stående i kjelleren og samboeren ville gi de til fretex, men jeg ville ikke gi klærne til fretex for at de skal segles videre. Jeg ville gi dem vekk gratis. Hele poenget for meg er borte hvis folk skal betale for brukte klær. Mulig jeg er litt teit der, men men. Uansett, det endte med at vi ga vekk klærne til en som samlet inn klær til fattige familier i utlandet.

Det gjør jeg også, har funnet en organisasjon vi stoler på. Er dessverre mange som utnytter folks givervilje, som vist på tv2.http://www.tv2.no/a/6645832

Anonymous poster hash: 3e86b...a66

AnonymBruker
Skrevet

Nesten bedre å handle på finn eller ebay, pga overprisene på Fretex.

Anonymous poster hash: 80ccb...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...