Gå til innhold

Sex med klamydia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på første dag i behandling av klamydia. Kan jeg ha sex med han som smittet meg med sykdommen uten kondom nå? Både jeg og han har det jo. Kan det påvirke behandlingen på noen måte?

Anonymous poster hash: 899a6...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er på første dag i behandling av klamydia. Kan jeg ha sex med han som smittet meg med sykdommen uten kondom nå? Både jeg og han har det jo. Kan det påvirke behandlingen på noen måte?

unnskyld meg, men seriøst?

Anonymous poster hash: d57be...fb9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

unnskyld meg, men seriøst?

Anonymous poster hash: d57be...fb9

Ja, et seriøst spørsmål. Jeg lurer. Har du et fornuftig svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et seriøst spørsmål. Jeg lurer. Har du et fornuftig svar?Anonymous poster hash: 899a6...875

Dere er begge syke med klamydia og lurer på om dere kan ha ubeskyttet sex med hverandre? Trodde du ville bli frisk jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er begge syke med klamydia og lurer på om dere kan ha ubeskyttet sex med hverandre? Trodde du ville bli frisk jeg

Men begge har jo sykdommen, ergo; vi kan ikke smitte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men begge har jo sykdommen, ergo; vi kan ikke smitte hverandre.Anonymous poster hash: 899a6...875

Det spiller ingen rolle om begge er syke eller om begge får behandling. Avholdenhet er regelen, uten noen unntak. Inntil begge er friske.

Anonymous poster hash: 280eb...229

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men begge har jo sykdommen, ergo; vi kan ikke smitte hverandre.

Altså, det du mener, er: Begge har jo sykdommen, så begge smitter hverandre igjen.

Anonymous poster hash: 85759...cca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Er dere begge under behandling med antibiotika?

Hvis nei: Greit, ha sex. Men vær klar over at dere da vil utsette dere for av senkomplikasjoner pga. Chlamydia-infeksjon.

Hvis ja: Da må han bruke kondom. Hvis ikke kryss-smitter dere hverandre, og det blir en evig runddans. I tillegg råder jeg deg til å ikke ha ubeskyttet samleie med han før han også er erklært frisk. Er han kar til å pule, så får han også være kar nok til å sjekke seg.

Hvis bare èn av dere tar antibiotika: Bruk kondom. Hvis ikke er vi tilbake til kryss-smitting.

I sum: Bruk kondom. Du setter ellers helsa til både deg og partneren din på spill.

Forøvrig så bør dere også si fra til tidligere seksual partnere slik at disse også kan få sjekket seg.

Ja, det er muligens flaut, men her får man bare bite i det sure eplet og være rakrygget nok.

Du var "heldig" denne gangen - en chlamydia er relativt lett å behandle. Men vær så snill og behold i bakhodet at det finnes enkelte kjønnssykdommer som har ganske fatale konsekvenser. Derfor - så lenge han ikke sjekker seg, så bruk kondom. Du har strengt tatt kun kontroll over dine seksualpartnere, du vet derimot ikke hva han har gjort og gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på en ting til.. Tok nettopp sånn engangsdose med antibiotika mot klamydia, når er man helt frisk da?

Anonymous poster hash: f527c...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal avstå fra all type sex i minst syv dager fra kurstart for å unngå evt kryss-smitte eller at du smitter videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Lurer på en ting til.. Tok nettopp sånn engangsdose med antibiotika mot klamydia, når er man helt frisk da?

Anonymous poster hash: f527c...d4f

Du bør gå tilbake til legen og få sjekket deg ca. tidligst ei uke etter avsluttet antibiotika-behandling (enkelte mener først to til fire uker etter endt behandling). I mellomtiden bør du fortsette med kondomer. Det samme gjelder partneren din.

Grunnen til at du bør sjekke deg igjen, er for å være helt sikker på at du er frisk. Når legen skriver ut medikamenter, er det ofte "generelle" doser, dvs. ikke doser som er avstemt spesifikt for deg. Derfor kan man risikere at du ikke har fått nok av medikamentet. (Dette er på generell basis).

I tillegg kan du ha vært uheldig og ikke fått full effekt av behandlingen grunnet såkalte brukerfeil - oppkast, diare, alkohol, reaksjon med andre medikamenter/medisiner, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Men begge har jo sykdommen, ergo; vi kan ikke smitte hverandre.Anonymous poster hash: 899a6...875

Jesus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jesus..

Kanskje lurt å la dem holde på da de blir sterile og ikke kan bringe denne dumskapen videre....

Anonymous poster hash: aad1d...abb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og en fyr var så dumme og gjorde det, og vi ble friske. Men det anbefales ikke, for vi var bare heldige.

Anonymous poster hash: 77fd2...e16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Kanskje lurt å la dem holde på da de blir sterile og ikke kan bringe denne dumskapen videre....

Anonymous poster hash: aad1d...abb

Jesus..

Jeg kan på sett og vis forstå den mulige oppgittheten, men husk på at denne chlamydia-infeksjonen dukket ikke oppe av seg selv mellom disse to menneskene. En av de har den jo fra en tredje person, og vi har ingen lovnad om at våre to pasienter kommer til å kun ligge med hverandre resten av livet. Ergo, i folkehelsas tjeneste tror jeg vi er best tjent med litt opplysningsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest krokodillen

Jeg kan på sett og vis forstå den mulige oppgittheten, men husk på at denne chlamydia-infeksjonen dukket ikke oppe av seg selv mellom disse to menneskene. En av de har den jo fra en tredje person, og vi har ingen lovnad om at våre to pasienter kommer til å kun ligge med hverandre resten av livet. Ergo, i folkehelsas tjeneste tror jeg vi er best tjent med litt opplysningsarbeid.

Tror du ikke de fleste her allerede vet at clamydia ikke dukker opp fra no were? Men takk for infoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Tror du ikke de fleste her allerede vet at clamydia ikke dukker opp fra no were? Men takk for infoen

Strengt tatt burde de fleste være klar over det, men "one should never underestimate the possibility of stupidity" - hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...