AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Flere her der barnehage og SFO er stengt fra mandag av? De er jo strengt tatt arbeidsdager...Anonymous poster hash: 7f5df...dfd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Det er sånn her også. Mannen min tar tre feriedager.Anonymous poster hash: 17776...357
Piri Formis Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Les vedtektene til bhg, så vet du hva du har takket ja til. 6
Irja Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Samme her... Mannen tar to dager fri, jeg en. Sånn er det.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Barnehagen er oppe her (kommunal barnehage i Oslo) men SFO er stengt.Anonymous poster hash: 5bf54...c9e
mammamy Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Herlig med stengt bhg så blir det ekstra tid sammen med guttungen ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 (endret) Herlig med stengt bhg så blir det ekstra tid sammen med guttungen ☺️ det er noen som MÅ jobbe de dagene vettu. Anonymous poster hash: 39a23...4d8 Endret 27. mars 2015 av Kosemose personangrep 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 (endret) det er noen som MÅ jobbe de dagene vettu.Anonymous poster hash: 39a23...4d8 Man har 5 uker ferie i løpet av ett år, det er lov og planlegge. Anonymous poster hash: e6306...503 Endret 27. mars 2015 av Kosemose 13
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Man har 5 uker ferie i løpet av ett år, det er lov og planlegge. Anonymous poster hash: e6306...503 Oi, se på hu, som vet alt om alle. Nå er det 3 dager som er arbeidsdager, og da kan det være at man må jobbe noen av de. Vet ikke om du er klar over det, men bhg krever at barna skal ha 4 uker sammehengende ferie på sommeren, så da forsvinner 5 uker av ferien der, i tillegg så er det haugevis med inneklemte dager, planleggingsdager og andre dager hvor den siste uken forsvinner, så nei du kan ikke få fri alle mulige tenkelige dager selvom det er påskeferie. Jøss altså, hadde det skulle vært sånn så hadde alt av sykehjem, sykehus, butikker, bensinstasjoner og you name it vært stengt fra i morgen til tirsdag etter påske. God dag mann økseksaft, få opp skylappa og begynn å se rundt deg når du går rundt i samfunnet! Her er bhg oppe disse tre dagene og mitt barn MÅ i bhg de to første, onsdag har jeg fått avspasert og vi reiser da på ferie. Gud bedre for en fæl mor jeg er, tipper barnet mitt får det helt jøvelig i bhg med påskefrokost, påske aktviteter, aking, og andre ting de gjør når det er færre enn barn enn til vanlig. Du får melde meg til BV, det er jo det som går igjen her inne på KG. ER man ikke hjemme med barna til de er 3, har man ikke korte dager hver eneste dag, fri flere dager i uka til å være hjemme med barna, følger de på haugevis med aktiviteter, har fri alle arbeidsdager som er i ferier osv, ike dusjer de hver kveld, hever stemmen eller lar de leke hos andre barn - nei da duger man ikke som mor! Anonymous poster hash: 39a23...4d8 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Oi, se på hu, som vet alt om alle. Nå er det 3 dager som er arbeidsdager, og da kan det være at man må jobbe noen av de. Vet ikke om du er klar over det, men bhg krever at barna skal ha 4 uker sammehengende ferie på sommeren, så da forsvinner 5 uker av ferien der, i tillegg så er det haugevis med inneklemte dager, planleggingsdager og andre dager hvor den siste uken forsvinner, så nei du kan ikke få fri alle mulige tenkelige dager selvom det er påskeferie. Jøss altså, hadde det skulle vært sånn så hadde alt av sykehjem, sykehus, butikker, bensinstasjoner og you name it vært stengt fra i morgen til tirsdag etter påske. God dag mann økseksaft, få opp skylappa og begynn å se rundt deg når du går rundt i samfunnet! Her er bhg oppe disse tre dagene og mitt barn MÅ i bhg de to første, onsdag har jeg fått avspasert og vi reiser da på ferie. Gud bedre for en fæl mor jeg er, tipper barnet mitt får det helt jøvelig i bhg med påskefrokost, påske aktviteter, aking, og andre ting de gjør når det er færre enn barn enn til vanlig. Du får melde meg til BV, det er jo det som går igjen her inne på KG. ER man ikke hjemme med barna til de er 3, har man ikke korte dager hver eneste dag, fri flere dager i uka til å være hjemme med barna, følger de på haugevis med aktiviteter, har fri alle arbeidsdager som er i ferier osv, ike dusjer de hver kveld, hever stemmen eller lar de leke hos andre barn - nei da duger man ikke som mor! Anonymous poster hash: 39a23...4d8 4 uker sammenhengende i bhg. men hvis dere har 5 uker ferie både mor og far har dere da 10 feriedager dere kan ta gjennom året, 5 hver men ja det er ikke så lett for alle! Anonymous poster hash: 4138c...a88 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 (endret) 4 uker sammenhengende i bhg. men hvis dere har 5 uker ferie både mor og far har dere da 10 feriedager dere kan ta gjennom året, 5 hver men ja det er ikke så lett for alle! Anonymous poster hash: 4138c...a88 Det er mange som er alene om ansvaret for barnet vettu, Anonymous poster hash: 39a23...4d8 Endret 27. mars 2015 av Kosemose personangrep 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Klarer ikke la være å bli overrasket over at vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie og planleggingsdager i mellom inneklemte dager ALLTID -hvert eneste år- kommer som en KJEMPE OVERRASKELSE på foreldre til barn i den alderen. Anonymous poster hash: 9a2e5...3ae 27
Fleur Delacour Skrevet 26. mars 2015 #14 Skrevet 26. mars 2015 (endret) Ganske meningsløs tråd. Enhver må løse sine egne hverdagslige utfordringer. Er man uenig i åpningstider i bhg/ SFO får man engasjere seg i de organer som fins der dette avgjøres. Mer effektivt enn denne tråden. Endret 26. mars 2015 av Sukrin 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #15 Skrevet 27. mars 2015 Klarer ikke la være å bli overrasket over at vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie og planleggingsdager i mellom inneklemte dagerALLTID -hvert eneste år- kommer som en KJEMPE OVERRASKELSE på foreldre til barn i den alderen. Anonymous poster hash: 9a2e5...3ae Det er vel heller frustasjon over at barnehagen har stengt når det strengt tatt er vanlige arbeidsdager. Hvert 2. år så må jeg jobbe disse tre dagene. Vet ikke hva jeg skulle gjort hvis barnehagen skulle holde stengt.Anonymous poster hash: 337cd...d7e 4
Piri Formis Skrevet 27. mars 2015 #16 Skrevet 27. mars 2015 Bhg mine går i er ikke stengt annet enn planleggingsdager og røde dager. Så ingen inneklemte dager, og det er åpent i påskeuka. Passer meg perfekt, og jeg leste vedtektene på flere bhg før jeg bestemte meg. Jeg jobber turnus og kan ikke bestemme selv når jeg kan ha fri. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #17 Skrevet 27. mars 2015 Man har 5 uker ferie i løpet av ett år, det er lov og planlegge. Anonymous poster hash: e6306...503 Det er lov å planlegge litt, men når 90% av arbeidsstokken på en arbeidsplass har barn i barnehage / SFO så sier det seg selv at 90% kan ikke ta fri i 3 dager. Anonymous poster hash: 5a9d5...528 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #18 Skrevet 27. mars 2015 Det er lov å planlegge litt, men når 90% av arbeidsstokken på en arbeidsplass har barn i barnehage / SFO så sier det seg selv at 90% kan ikke ta fri i 3 dager.Anonymous poster hash: 5a9d5...528 Ett barn har som regel 2 foreldre og besteforeldre som muligens også kan hjelpe til. Tenker man seg om litt tidligere enn to dager før så klarer man å komme opp med en løsning. Kanskje barnet har en venn det kan være hos? Men når man kommer på det to dager før fordi man ikke gidder å tenke lengre så er det egentlig ikke synd på deg. Anonymous poster hash: e6306...503 5
Jade Skrevet 27. mars 2015 #19 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Noen barnehager / SFO har stengt disse dagene, noen har ikke. Man bør velge (prøve i hvertfall) en barnehage som har den åpningstiden man ønsker. Og uansett får man ganske tidlig vite når barnehagen holder stengt utover året slik at man kan ordne med feriedager, hjemmekontor eller barnevakt. SFO synes jeg kunne vært mer fleksibel på dette + at barnehager/SFO kunne stengt klokken 13++ og ikke kl 12 på onsdagen, da de fleste med 8-16-jobb slutter kl 12 denne dagen. Endret 27. mars 2015 av Jade
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #20 Skrevet 27. mars 2015 Ungen vår sin barnehage er åpen de tre dagene i neste uke, sfoen hvor jeg jobber og.Anonymous poster hash: 943d2...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå