Gå til innhold

leggetid kl 18 for 1åring; når kan jeg forvente senere legging?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 1åring som siden 6mnd alder har hatt behov for å legges kl 18. Mindre/mer dagsøvn har ingen betydning, og dette ble litt kjedelig etter jeg begynte i jobb. Skulle gjerne hatt mer tid med barnet :)

Nå er han 14 måneder,og har startet i barnehage. Fortsatt ingen tegn til at han vil legges senere. Han er trøtt som ei sild, og er trøtt fra 16tiden og hele ettermiddag. Legges han senere kan vi bruke opptil 3 timer pga overtretthet. Sover han ekstra lenge på dagtid skjer ingen forskyvning.

Dere som hadde like barn ifht legging kl 18 rundt fylte året; ved hvilke aldre hadde de hvilken leggetid?

Vil gjerne ha svar fra noen med litt eldre barn :)

Anonymous poster hash: 976bd...15d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ble leggetiden forskjøvet en halv time til 18.30 ved 2 årsalderen

Anonymous poster hash: 2e618...068

AnonymBruker
Skrevet

Når tid står han opp, da?

Anonymous poster hash: 63732...5ac

Skrevet

Min gutt er 4 og må fremdeles legge seg 18 på vinteren, når vi er oppe igjen klokken 6. :( Om somrene har han alltid hatt litt mindre behov for søvn, men fortsatt var han i seng til 19 i fjor sommer.

Skrevet

Snart skrur vi klokka og då får du ein time til med gutten ;) Min legg seg kl 1830, og er 16 mnd. Glad for at det vert 1930 snart, sia eg skal byrje å jobbe igjen etter påske.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Lenge våknet han 05 uansett når han ble lagt, nå er det 06-06.30.

Om han våkner 07 vil han uansett ikke legges senere, og dette med at klokken stilles har ikke hatt innvirkning tidligere.

Han er som ei klokke foreløpig.

Anonymous poster hash: 976bd...15d

Skrevet

Det blir bedre når han blir eldre, vår våknet også lenge kl 5 og la seg rundt 6. Det snudde sakte rundt 16 måneders alder og nå som han er to så legger han seg kl 8 og står opp 6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...