AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Hei jeg er en jente som skal begynne prosessen IVF om noen dager. Jeg ville gjerne endre matvanene mine, jeg vill jo forbrede meg med å spise sunnere osv. Nå er matvanene mine så som så jeg kan gå hele dagen uten å spise, så da spiser jeg mye om kvelden. Spiser litt mye snop, og drikker nesten bare brus. Men ellers er jeg veldig bra form. Er 1,53 høy og veier ca 45-46 kilo. I følge legen min er jeg perfekt. Jeg er også ganske aktiv, går lange turer hver dag. Men jeg klarer ikke forandre alle matvaner på 1 dag, så jeg spør dere, hvor skal jeg starte ? Har begynt på folat og tran. Hvis jeg blir gravid på første forsøk med IVF så er jeg gravid til sommeren, jeg vill jo gjerne bli sunnere med tanke på babyen. Så kom med tips jenter Anonymous poster hash: f2d53...3f5
Gjest Dorey Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Begynn å drikke vann i stedet for brus. Enkelt å starte med
Biloba Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Støtter vann i stedet for brus. Bestem deg for faste måltider, gjerne 4 om dagen. Det holder blodsukkeret mer stabilt, du vil etterhvert lære å bli sulten til passe tider, og kroppen er ikke så desperat etter sukker som etter en lang dag uten næring. Svingninger i blodsukker er ikke bra for hormonbalansen, eggmodning og for embryoet som skal feste seg. Du kan også ha for lite av vitaminer, mineraler og slikt, så prøv å variere måltidene litt. Men det viktigste er nok at du begynner å spise ordentlig mat i løpet av dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Støtter vann i stedet for brus. Bestem deg for faste måltider, gjerne 4 om dagen. Det holder blodsukkeret mer stabilt, du vil etterhvert lære å bli sulten til passe tider, og kroppen er ikke så desperat etter sukker som etter en lang dag uten næring. Svingninger i blodsukker er ikke bra for hormonbalansen, eggmodning og for embryoet som skal feste seg. Du kan også ha for lite av vitaminer, mineraler og slikt, så prøv å variere måltidene litt. Men det viktigste er nok at du begynner å spise ordentlig mat i løpet av dagen. Takk for svar viste ikke at det var viktig for at embryoet skal feste seg. Anonymous poster hash: f2d53...3f5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Det er lite sunt for kroppen å ikke spise nesten hele dagen for så å hamstre på kvelden. Da vil kroppen gå i en "sparemodus" og lagre maten som blir inntatt på kvelden. Når den lagrer så legger den maten i fettet på kroppen din. Spiser du derimot flere måltider vil kroppen kunne fordøye maten fordi den skjønner at den vil få mat igjen om noen timer. Frokost er super viktig! Kutt ut brusen og spis faste måltider, det er mitt tips. I en graviditet trenger kroppen MYE vann da blodsirkulasjonen øker. Anonymous poster hash: 02dfe...80a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 Det er lite sunt for kroppen å ikke spise nesten hele dagen for så å hamstre på kvelden. Da vil kroppen gå i en "sparemodus" og lagre maten som blir inntatt på kvelden. Når den lagrer så legger den maten i fettet på kroppen din. Spiser du derimot flere måltider vil kroppen kunne fordøye maten fordi den skjønner at den vil få mat igjen om noen timer. Frokost er super viktig!Anonymous poster hash: 02dfe...80a Dette er jo bare tull. Frokost er ikke viktigere enn andre måltider og hvor mange måltider man inntar i løpet av dagen er smak og behag. Mennesket er ikke skapt for å spise 4 måltider om dagen, det er noe vi har drevet med i historisk veldig kort tid. Anonymous poster hash: 6744f...e2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå