Gå til innhold

Far godkjenner uøvde konkurransetimer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Musikkskolen til stedatteren har en komkurranse. Den som øver mest er med i trekningen av ett ganske stort gavekort..

Men de er avhenginge av foresattes underskrift

Stedatteren øver, men finner alltid på andre saker som å trykke på telefonen, vise oss noe helt annet, leke med noe osv..

Så en haltime med øving ender gjerne med ti minutter faktisk øving.

Far skriver under.

Jeg syns dette er rottent! Og uetisk mtp de andre deltagerne og de som faktisk øver skikkelig. Dessuten så lærer han datteren at en skal slippe lett unna med ting.

Jeg har sagt meningen min, men han bare sløyfer det bort med at d faktisk ikke er SÅ seriøst..

I tillegg så går datteren hans og skryter av at hun leder konkurransen..

Kjenner at jeg blir irritert og håper virkelig at noen, som faktisk har øvd, tar henne igjen..

Hva sier dere?

Anonymous poster hash: 412ac...373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hva skal vi si til det? Selvfølgelig er det rottent, og irriterende for deg at mannen din er såpass uetisk og et dårlig forbilde.

Når det er sagt, vet jeg at jeg irriterer meg grønn når mannen min kaster glass i søpla uten å resirkulere, bruker farens handicapparkeringsbevis.... Det skjer ikke ofte, men det burde ikke skje. Samtidig gjør jeg slike ting selv, uten at noen ser det. Altså, i din situasjon er det kanskje ekstra irriterende at det er så åpenlyst overfor datter og deg. Men er du alltid like redelig selv? Jeg sier ikke at du ikke er det, men jeg er ikke det, innerst inne. Så jeg forsøker å minne meg selv på det når jeg syns andre har så dårlig moralsk standard. Jeg er litt dobbeltmoralsk.

Er det så mye verre enn å lese nettavis i arbeidstiden?

Kan ikke du ta en alvorsprat med datter om hvor uetisk dette er, og dårlig gjort mot de andre?

Anonymous poster hash: 253e3...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er råttent, men realistisk sett er det nok en del andre foreldre som gjør det samme. Og uansett kommer det nok for en dag at man jo må øve for å bli bedre til å spille.

Jeg synes det først og fremst er musikkskolen som har et dårlig opplegg her. De legger jo opp til juks. Det blir litt som lokalaviser som har avstemninger hvor det er mulig å stemme flere ganger på samme kandidat, og så lar de enten den vinne som faktisk fikk flest klikk selv om det var mange fra samme ip-adresse, eller de diskvalifiserer noen som har fått mange klikk fra samme ip-adresse. I bunn og grunn er det konkurranseopplegget som er dårlig. Musikkskolen kunne jo satt noen konkrete mål, for eksempel at visse stykker skulle innøves og skalaer, treklanger osv. læres.

Anonymous poster hash: e579c...b59
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hva skal vi si til det? Selvfølgelig er det rottent, og irriterende for deg at mannen din er såpass uetisk og et dårlig forbilde.

Når det er sagt, vet jeg at jeg irriterer meg grønn når mannen min kaster glass i søpla uten å resirkulere, bruker farens handicapparkeringsbevis.... Det skjer ikke ofte, men det burde ikke skje. Samtidig gjør jeg slike ting selv, uten at noen ser det. Altså, i din situasjon er det kanskje ekstra irriterende at det er så åpenlyst overfor datter og deg. Men er du alltid like redelig selv? Jeg sier ikke at du ikke er det, men jeg er ikke det, innerst inne. Så jeg forsøker å minne meg selv på det når jeg syns andre har så dårlig moralsk standard. Jeg er litt dobbeltmoralsk.

Er det så mye verre enn å lese nettavis i arbeidstiden?

Kan ikke du ta en alvorsprat med datter om hvor uetisk dette er, og dårlig gjort mot de andre?

Anonymous poster hash: 253e3...a08

Jeg har kanskje tatt snarveier i løpet av mitt liv, men har aldri gått så langt at jeg bruker andres handicapbevis eller lignende.. Sorterer søplen min gjør jeg også..

Men selvfølgelig er det lett å være litt uetisk iblant.. Men man lærer da ikke barna sine at det er greit??

Spesiellt ikke når det går ut over andre..

Jeg har snakket med far og datter sammen om dette.. Far sier at det ikke er så seriøst, og datter har lært at det er sånn man gjør for å få noe.. Lite vits i!

Anonymous poster hash: 412ac...373

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er tullete av dem. Jeg er selv inni musikkskolen, og vet at det flere foreldre har gjort i en slik situasjon er å faktisk beordre musikanten til å sette seg ned og øve så mye som du har sagt at hun har gjort. Hun må rett og slett ta igjen tapte øvetimer. Det setter henne nok på plass. Og så bør hun også få beskjed om at når hun øver (eller gjør lekser eller andre ting) så legges telefonen vekk.

Anonymous poster hash: f7cce...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...