Gå til innhold

CLA og epleeddikk!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei bare lurte på noe. hvis du er 18 år. veier 50 kilo (160cm høy). er det mulig å bli slankere med Cla?... eller epleeddikk... ?

kan man legge på seg av dette egentlig? det er noen sånne rare fettstoffer i det.

takker veldig for svar...

kos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest saintnic

jeg får vondt i magen! jeg er 22 år, 163 cm og 56 kg. føler meg ikke feit, kun når sånne som deg klager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt......

CLA vet jeg ikke noe om, men epleeddik legger du ikke på deg av. Du går neppe ned noe heller. Epleeddik inneholder fettstoffer som kroppen trenger, og hjelper til med å holde syrebalansen i fordøyelsen på normalt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt til deg.

For det første har du ikke behov for å slanke deg. Jeg er 161cm høy og veier ca. 75kg!!! Så pes heller på at jeg skal slanke meg enn deg selv!!

For det andre så er det masse som står om CLA og eplecideredikk. Jeg fikk for ikke lenge siden høre om en dame som ble VELDIG syk av å bruke eplecideredikk. Hun holdt faktisk på å dø. Nå husker jeg ikke akkurat hva som skjedde her og nå, men jeg vil råde deg til å holde deg unna dette.

Har masse andre gode råd jeg kunne gitt deg på midler for å slanke seg, men jeg vil ikke gi deg noen da jeg ikke ser noen osm helst behov for at du skal slanke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At én dame ble syk av epleedikk behøver jo ikke ha så mye med edikken å gjøre. Jeg har i hvert fall aldri hørt om andre som har blitt syk av det. Men det er jo opp til hver enkelt selvfølgelig. I mitt tilfelle ble jeg rådet av legen til å blande litt en teskje edikk i et glass vann om morgenen pga syrebalansen i magen.

PS: Men Nathalie da, hvorfor er du så sliten og lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Neida, det kan hende at ikke alle blir syke av slike ting, det er vel hva man tåler osv.

Men jeg blir litt skeptisk til ting når jeg hører om noen jeg kjenner/vet godt hvem er som blir syke av ting...

Men det er jo opp til hve renkelt om man vil prøve eller ikke.

Jeg er sliten og lei av masse ting... Mye som tar på for tiden. Veldig klar for ferie, for å si det sånn. Bare to uker igjen nå!! JIPPI! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Du høres ut som en jente som ser helt perfekt ut, ikke la deg påvirke av alt utenifra..... du kan umulig være lubben du?

Prøv å aksepter deg slik du er ikke heng deg opp i vekt og slanking....

Det er et helvete jeg mener det seriøst!

'Skulle selv slanke bort 3 kg når jeg var 17, det endte med anoreksia det gitt! Unner ingen det, selv om det er to år siden sliter jeg fortsatt...

Har ett forvrengt forhold til mat, kan ikke spise utenatt jeg får dårlig samvithighet.... tenker på mat og kalorier store deler av døgnet..... slitsomt! Ikke bli en slankesave sånn som meg,please!

Dessuten er kvinneligeformer på vei inn.... gutter vil ikke ha fjortiskropper!

Spis heller mindre digg, sunnere mat og tren litt!

Håper du tar til fornuft.... ikke meningen å være hønemor vet akkurat hvordan du har det!

Håper du finner ut av det,du er ung du skal ikke bekymre deg for unødige ting det kommer tidsnok,,,, Trust me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

CLA og eplesidereddik legger man ikke på seg av såvidt jeg vet.

De "rare" fettstoffene er fett kroppen skal ha, men bruker du CLA, bør du TRENE samtidig for å få ønsket effekt.

Du høres overhodet ikke overvektig ut, så jeg tror du bør tenke på å holde deg frisk og sunn og aktiv i stedet.

Vær glad i deg selv :briller:

Hilsen Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan vel bli slankere av cla, fordi du får mer muskler og evt. en strammere kropp. Men du kan også gå opp i vekt siden muskler veier mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lasse...

Vel... Det er da godt kjent???

Kan skrive mye om fysiologi, men for å ta det kort: Cla er et fettstoff/fettsyre; hva?

Muskler bygges av protein/aminosyrer.

Fett blir ikke til muskler. Fett er fett, og blir enten borte (dvs omgjøres til energi og brukt, eller ligger der som..fett...

Muskler bygges ved anstrengelser/trening som overstiger det kroppen er "bygget for " på nåveærende tidspunkt: Ergo den må bygge mer...

Cla tas av folk som vil slanke seg, og av kroppsbyggere som deffer seg. : For å bli kvitt siste gram av underhudsfett...

Det eneste som gjør at du bygger muskler er trening......

-Så hjelper de riktige stoffer med å bygge nok...

Må innrømme jeg ble tatt litt på sengen her hehe Forstår ikke helt hva du mener.....

Hvorfor mener du at cla bygger muskler da?

Bakgrunnen min er forøvrig bl a 3 år med fysiologi, treningslære, etc .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse...

For å presisere litt:

I kroppsbyggerkretser bruker man cla også fordi det sies at de får mer musklemasse, fortere enn om de ikke bruker det.

Man antar at det har med et stoff/stoffer som heter prostaglandiner, noe som dannes når en bruker cla.

Det er imidlertid viktig å se på de enorme treningsdosene som gjøres av disse kroppsbyggeren kontra den vanlige mann/dame i gata.....

Man kan så langt jeg kan se ikke bevise at man får mer muskler av å ta cla, og ikke trene... Da er det bare brukt til forbrenning av fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener selvfølgelig at cla kombinert med trening/mosjon kan gi mere muskler. Har lest litt om dette i boken "alt om fettforbrenning" av Fredrik Paulún. Paulún er magister i ernæringslære fra Universitetet i Stockholm. Det han har skrevet finner du på følgende side:

http://www.iform.no/kosttilskudd/cla.shtml

Ellers finnes det andre undersøkelser som støtter teorien om at man vil få økt muskelmasse og lavere fettprosent dersom en kombinerer cla og mosjon. F.eks. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/d72699.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lasse...

Poenget er at man ikke helt forstår hvorfor og hvordan det virker.... og at man ikke kan være helt sikre på hvor mye effekt det har styrkemessig. man snakker marginer i forhold til ens om kun trener.... OG: Man skal være forsiktig med å ta piller for å forbedre kroppen synes jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...