AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Jeg ser på boliger på finn, og der finnes det to hovedtyper. 1) Den nedslitte 60-tallsboligen med gulnet tapet og 2) Den nyoppussede boligen hvor en wannabe-rosablogger har malt ALT hvitt, gulv, tak, vegger, lister, trapp, og med interiørbokstaver / visdomsord pent plassert overalt. Hva tenker sistnevnte på? HVITT gulv inne på et vaskerom hvor du kommer inn rett fra en møkkete bakgård med en halvkilo jord og grus under føttene? Tenker ikke folk før de kliner hvitmaling overalt? Nei gi meg da heller et oppussingsobjekt med gulnet tapet. Anonymous poster hash: 58edb...366 2
Auri Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Interiørord kan jeg spare meg for. Men jeg foretrekker heller en hvit nøytral flate, som jeg kan endre på uten å måtte legge masse arbeid i det. Er veggen nymalt hvit er det mye lettere å male i den fargen jeg selv ønsker, enn om det er gammel ødelagt tapet som må rives osv.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Hvitt gulv, nei takk. Det er prøvd, og blir ikke aktuelt igjen. Det må vaskes og støvsuges daglig. Alt, absolutt alt synes. Anonymous poster hash: 7dc02...7e9 1
alabaster Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er ikke enig i at alt på finn.no er hvitt. Av de nyoppussede leilighetene jeg har sett har det vært mange grå og blå nyanser på veggene. Så at alt skal være hvitt er nok en trend som har passert. I hvert fall i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Interiørord kan jeg spare meg for. Men jeg foretrekker heller en hvit nøytral flate, som jeg kan endre på uten å måtte legge masse arbeid i det. Er veggen nymalt hvit er det mye lettere å male i den fargen jeg selv ønsker, enn om det er gammel ødelagt tapet som må rives osv. Det er sant, men disse hvitmalte boligene stiller også i en annen prisklasse enn de med gammel tapet. Skal jeg uansett male, gidder jeg ikke betale ekstra fordi den forrige eieren har malt alt hvitt, da spanderer jeg eller litt tid på å fjerne tapet/sparkle. Det er faktisk litt kjekt å holde på med, synes jeg. Og hvite gulv er Satans verk, så de skulle ha ført til prisavslag snarere enn prisøkning. Anonymous poster hash: 58edb...366 1
Auri Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Det er sant, men disse hvitmalte boligene stiller også i en annen prisklasse enn de med gammel tapet. Skal jeg uansett male, gidder jeg ikke betale ekstra fordi den forrige eieren har malt alt hvitt, da spanderer jeg eller litt tid på å fjerne tapet/sparkle. Det er faktisk litt kjekt å holde på med, synes jeg. Og hvite gulv er Satans verk, så de skulle ha ført til prisavslag snarere enn prisøkning. Anonymous poster hash: 58edb...366 Hvitt gulv er jeg enig i at er fryktelig teit. Jeg har hatt lysegrått gulv i en leilighet vi leide, og det så konstant skittent ut selv om det var nyvaska. Nå vil jeg nok også si det varierer ann på kjøper. Jeg f.eks. er kronisk syk, det samme er mannen min, derfor er jeg heller villig til å betale litt ekstra for at alt grunnarbeidet er gjort, så kan jeg heller bare gjøre den morsomme malejobben som ikke er i nærheten så slitsom. Om man har mer overskudd enn oss og ikke har noe imot ekstrarbeidet, er jeg enig i at det er surt å betale ekstra.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Å bytte/male et gulv er ikke mye til bry. Maling er midlertidig. Om kjøkkeninnredningen er rosa, taket blått og stuegulvet hvitt er ikke noe å bry seg med, ts. Muggskader, baderom som må totalrenoveres pga fukt og tak som må skiftes - det er noe å bry seg med. "Gulnet tapet" er ikke realiteten i et hus fra 70-tallet. Isolasjon som mangler, elendig inneklima fordi huset ikke er ventilert og kostnader som fort stiger over 0.5 mill i nødvendig vedlikehold er realiteten. Kjøp deg et hvitt hus. Lei inn en maler en uke. Problem løst.Anonymous poster hash: a8292...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå