Fame Skrevet 26. mars 2015 #1 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg skriver med venstre, skjærer brød med venstre, maler og tegner med venstre, spiller gitar med venstre. Men jeg gjør altså det meste annet ned høyre som å ha gaffel i venstrehånd og kniv i høyre, sparke fotball, spille tennis. Alt innen idrett egentlig. Har alltid kalt meg selv venstrehendt, men er jeg egentlig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg ville sagt venstre ja Anonymous poster hash: fbf8b...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars 2015 Men gjør ikke venstrehendte egentlig alt med venstresiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 26. mars 2015 #4 Del Skrevet 26. mars 2015 Men gjør ikke venstrehendte egentlig alt med venstresiden? Nei. Jeg er venstrehendt. Skriver med venstre, men bruker saks med høyre. Når jeg spiller biljard er jeg like god i begge hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 26. mars 2015 #5 Del Skrevet 26. mars 2015 Det er ganske sjelden at noen gjør ALT med en bestemt hånd, så for min del er det hånden som du skriver med som "bestemmer hva du er" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 26. mars 2015 #6 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg gjør akkurat det samme som deg Fame, kniv og gaffel i henholdsvis høyre og venstre hånd, men jeg spiller tennis med venstre arm/hånd også. Så lenge du skriver med venstre vil jeg anta at du er venstrehendt. Det eneste jeg gjør med høyre, som jeg ikke klarer med venstre er å plukke blåbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 26. mars 2015 Høres bra ut Var nemlig en stolt venstrehendtet Fame som fant en Praise the lefties butikk i San Francisco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg skriver med venstre, skjærer brød med venstre, maler og tegner med venstre, spiller gitar med venstre. Men jeg gjør altså det meste annet ned høyre som å ha gaffel i venstrehånd og kniv i høyre, sparke fotball, spille tennis. Alt innen idrett egentlig. Har alltid kalt meg selv venstrehendt, men er jeg egentlig det? Det at du har kniv og gaffel i hhv høyre og venstre hånd, spiller tennis med høyre, er "høyrebent" osv vil jeg tro er innlært mer enn medfødt. Jeg vil kalle deg venstrehendt. Anonymous poster hash: 5b744...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. mars 2015 #9 Del Skrevet 26. mars 2015 Ja, jeg kaller meg venstrehendt og skriver med venstre, men gjør mange ting på samme måte som høyrehendte eller omtrent like bra med begge hender, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imperio Skrevet 26. mars 2015 #10 Del Skrevet 26. mars 2015 jeg røyker med venstre, bruker egentlig venstre til all skittarbeid. Som å vaske, tørke meg etter dobesøk, tar i håndtak osv. Men det kan være fordi jeg sugde på totten da jeg var yngre, og mamma var ganske streng med hygienen. Så jeg lærte meg å gjøre alt slikt med venstre. Men er høyrehendt, bruker den til å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 26. mars 2015 #11 Del Skrevet 26. mars 2015 Ville sagt venstrehendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg gjør akkurat det samme som deg Fame, kniv og gaffel i henholdsvis høyre og venstre hånd, men jeg spiller tennis med venstre arm/hånd også. Så lenge du skriver med venstre vil jeg anta at du er venstrehendt. Det eneste jeg gjør med høyre, som jeg ikke klarer med venstre er å plukke blåbær. Av alle ting man ikke skal klare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 26. mars 2015 #13 Del Skrevet 26. mars 2015 Det høres heller ut som en del her har den under: Cross-dominance or Mixed-handedness is the change of hand preference between tasks. This is common in the population with about a 30% prevalence. (Jeg er en sånn som alltid har trodd jeg var høyrehendt, men jeg er mye sterkere i venstrehånden enn høyre og jeg har ingen problemer med å gjøre ting med venstre som jeg gjør med høyre. Så jeg vet ikke hva jeg faller inn under selv heller. O_o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #14 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg skriver med venstre, skjærer med venstre og bruker skje med venstre. Resten gjør jeg med høyre eller begge like bra. Den største grunnen til det er at det er tillært. Alle saksene var for høyrehendte, datamusa var på høyre side (selv om det går an å bytte den over, ble ikke det gjort), jeg lærte å strikke av en høyrehendt osv. Jeg er venstrehendt. Anonymous poster hash: 481d7...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #15 Del Skrevet 26. mars 2015 Er det ikke noe som heter tvehendt også?Anonymous poster hash: e1aa2...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 26. mars 2015 Forfatter #16 Del Skrevet 26. mars 2015 Tvehendt klarer ting like bra med høyre som venstre. Det Gjør ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zanna Skrevet 26. mars 2015 #17 Del Skrevet 26. mars 2015 Hvis du bruker venstre hånd mer enn høyre, er du venstrehendt. Bruker du begge like mye er du ambidekster. Hendene kan godt gjøre ulike typer arbeid, det er som sagt i hvor stor grad du bruker venstre eller høyre hånd som avgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. mars 2015 #18 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg skriver med venstre, skjærer brød med venstre, maler og tegner med venstre, spiller gitar med venstre. Men jeg gjør altså det meste annet ned høyre som å ha gaffel i venstrehånd og kniv i høyre, sparke fotball, spille tennis. Alt innen idrett egentlig. Har alltid kalt meg selv venstrehendt, men er jeg egentlig det? Venstrevridd tvehendt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå