AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Hvordan skal det se ut på en visning av utleieleilighet, da tenker jeg på inni leiligheten? Skal alt være skinnende rent, ikke et støvkorn, ikke noe i skittentøyskurven o.l ? Jeg fikk plutselig beskjed om at huseier skal ha visning her klokken 17, og jeg er ikke hjemme før 16, og vet at det er litt oppvask og skittentøy og litt støv i karmer og slikt, og redd jeg ikke rekker gjøre leiligheten plettfri før det kommer noen...... Tips?? Anonymous poster hash: 2cca7...414
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Jeg mener det bør være rimelig plettfritt når det er visning, enten det gjelder utleie eller salg. Men når utleier gir beskjed så sent må han nesten selv ta skylden for at ikke alt er 100%. Klær i skittentøyskurven er det jeg ville brydd meg minst om. Rydd, tørk støv og dra over gulvene så fort du kan. En digresjon: Jeg var en gang på visning i en leilighet som skulle selges, men som var brukt til utleie på visningstidspunktet. Der lå det tykke støvlag på gulvlistene, halvpuslet puslespill på stuebordet, askebeger med flere sigarettsneiper og det sto et klesstativ med ferdig tørkede klær på stua. Det gav skikkelig negativt inntrykk, og leiligheten ble ikke solgt etter visningen. Hadde jeg vært huseier ville jeg vært rimelig irritert på lite samarbeidsvillig leietaker i den sammenhengen, eller jeg ville kostet på meg rengjøringsbyrå. Visningen var annonsert i alle fall en uke i forvegen. Anonymous poster hash: 39d61...7c8 2
peppermyntete Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Jeg synes normalt renhold er nok, i alle fall når man får beskjed så sent! Så lenge det ikke er en ukes muggen oppvask og hele leiligheten er bombet synes jeg det går greit. Og skittentøykurven din har absolutt ingen som kommer på visning eller huseier noe som helst med synes jeg! Jeg var på visning i min nåværende leilighet på en mandag. Den var antagelig vasket til helga og så helt normal ut. Litt småtteri her og der. Hindret meg ikke i å flytte inn 2
2shy Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Det er normal folkeskikk at huseier avtaler og blir enig med beboer når visning skal være i forkant. 1 times varsel er helt latterlig, så da får det nesten bare se ut som det gjør 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Det huseier gjør er ulovlig. Det SKAL varsles skriftlig minst 24 timer før visning. Jeg ville nektet huseier, og bedt h*n varsle deg ordentlig neste gang Anonymous poster hash: 84e0b...441
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Noen som leier leiligheter gjør det bevisst vanskelig for selger ved visning, slik som beskrevet over mved å ikke rydde eller vaske. Det er forskjell på litt oppvask og en bolig som er nedsmusset. Anonymous poster hash: b686b...bef
2shy Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Det huseier gjør er ulovlig. Det SKAL varsles skriftlig minst 24 timer før visning. Jeg ville nektet huseier, og bedt h*n varsle deg ordentlig neste gang Anonymous poster hash: 84e0b...441 Nemlig.
2shy Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Noen som leier leiligheter gjør det bevisst vanskelig for selger ved visning, slik som beskrevet over mved å ikke rydde eller vaske. Det er forskjell på litt oppvask og en bolig som er nedsmusset.Anonymous poster hash: b686b...bef Og noen utleiere gjør det visst vanskelig for leietaker å få tilstrekkelig med tid til å rengjøre før visning. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Nå har jeg tatt oppvasken, støvsugd gulv, vasket støv og ryddet så og si ferdig. Men det er fremdeles en pappeske, skittentøy og litt smuss på dusjkabinettet som jeg ikke rekker å gjøre ferdig... Tror dere det er bra nok? ts Anonymous poster hash: 2cca7...414
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Ts her: Følte bare for å klage litt, da huseier sendte meg melding nå etter at jeg har sitti å ventet i mange timer, utsatt middag, utsatt avtaler, stressa rundt for å rydde å vaske klart på kort varsel... Og i meldingen står det "beklager, shit, helt glemt å si at vi har utsatt visning til imorgen kl 13"......... Blir så forbanna. Anonymous poster hash: 2cca7...414 1
Beccy87 Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Ts her: Følte bare for å klage litt, da huseier sendte meg melding nå etter at jeg har sitti å ventet i mange timer, utsatt middag, utsatt avtaler, stressa rundt for å rydde å vaske klart på kort varsel... Og i meldingen står det "beklager, shit, helt glemt å si at vi har utsatt visning til imorgen kl 13"......... Blir så forbanna. Anonymous poster hash: 2cca7...414 Det er ikke greit! Jeg forstår godt at du er frustrert, det har du all grunn til. Om jeg var deg ville jeg tatt dette opp med huseier og gitt klar beskjed om at dersom han vil ha visning igjen så får han avtale det med deg i henhold til lover og regler (24 timers forvarsel minst, mer hvis han vil være grei). Ikke la ham herse med deg på den måten. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Herregud, kjenner jeg blir forbanna på dine vegne! Makan til useriøs utleier. Sikkert like greit at du skal avslutte leieforholdet der.. Nesten så du skulle tatt igjen med samme mynt, og sendt melding tilbake om at kl. 13 i morgen ikke passer i det hele tatt. Jeg syns nå uansett at utleier skulle ha avklart tidspunktet med deg i god tid på forhånd, og før han gjør en avtale med vedkommende som skal på visning... Anonymous poster hash: 746c7...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå