AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Egentlig hadde søster til samboer spurt han om vi og barna vil være med på hyttetur i påsken en tid tilbake. Men i går spør hun om de heller kan komme på besøk til oss. Min datter er på andre uka med influensa, og jeg begynte å bli syk i går, og vet ikke hvor lenge dette varer. Så jeg sa til samboer at det var jo litt dumt hvis jeg skulle være syk. Han sier at jeg er sikkert ikke syk når de kommer om 6 dager. Og at jeg er pessimistisk. Huset forfaller nå, og jeg orker ikke tanken på besøk. Har mer enn nok med meg selv. Syntes det var synd at det ikke ble hyttetur, for da kunne jeg bare vært hjemme om jeg fortsatt var syk. Men nå klarer jeg ikke å slappe helt av med tanke på at de kommer. Hva skal jeg gjøre?Anonymous poster hash: fddca...47f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Hvis du ikke vil ha besøk må du bare si det? Anonymous poster hash: 9b5ec...d65 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 De kommer jo ikke om du har influensa. Ingen er så glade i selvplaging. Så du ringer opp din svigerfamilie, forklarer at dere har influensa og at du er på vei mot syk. De er selvsagt velkomne til å komme, men forbeholdet er at dersom du (eller din mann) fremdeles skulle være syke på mandag (eller dagen før de må reise) så ringer dere og kanselerer oppholdet. Enkelt og greit. Dette er tjukke slekta. De er fleksible. Anonymous poster hash: 0deb9...ba1 1
HvittHus Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Hvis du har ekte influensa, er du nok ikke på beina etter 6 dager. Ring og forklar situasjonen og at dere heller få ha besøket til gode. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Etter seks dager bør du jo være frisk igjen Datteren min har vært syk i 10 dager.Anonymous poster hash: fddca...47f 1
Millimani Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Noen kan vel bli friske før det har gått seks dager. Så går det an å gå til legen med det, og kanskje få medisin. Men vil man ikke ha besøk så vil man ikke ha besøk. Er jo koselig å få besøk når man er syke da, bare det ikke blir for mye
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Takk for svar dere Det er samboer som "overkjører" meg litt her. Tror ikke han i det heletatt skjønner at jeg kan være syk. Har ikke vært "influensa" syk på 13 år, og kjenner igjen symptomene på influensa(feber, kaldsvetting, huepine, øreverk, sår hals, kvalme, snørr, hoste og verking i kroppen). Har jeg vanlig forkjølelse klarer jeg å presse meg til det meste, men nå er jeg dårlig. Akkurat nå har jeg tatt et par paracet, så nå orker jeg å skrive her. Men sånn ellers ligger jeg i senga å klarer ikke gjøre noe. Det siste jeg orker å tenke på akkurat nå er besøk. Men jeg har ikke lyst å ødelegge ferien til barna mine som gleder seg til å møte søskenbarna. Syntes bare det var synd at det ikke ble hyttetur. Kanskje jeg må rømme huset da.Anonymous poster hash: fddca...47f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Noen kan vel bli friske før det har gått seks dager. Så går det an å gå til legen med det, og kanskje få medisin. Men vil man ikke ha besøk så vil man ikke ha besøk. Er jo koselig å få besøk når man er syke da, bare det ikke blir for mye Det er snakk om besøk i 4 dager. Ikke koselig når man er syk, og ønsker fred og ro. som jeg skrev over, jeg merker forskjell på forkjølelse med feber og influensa. Har ikke hatt dette på 13 år. Greier ikke få i meg mat engang, da brekker jeg meg. I går besvimte jeg, og fikk pustestopp i følge samboer. Men han klarte å "vekke" meg. Men blir jo veldig glad om dette er over i løpet av noen dager. Vet jeg høres negativ ut, men jeg har en tendens til å bekymre meg for ting på forhånd. Og nå klarer jeg ikke å holde huset i orden heller. Sliter bare med å gå på do. Derfor blir det mye å ta igjen når jeg blir frisk. Spesielt fra en svigerinne som jeg vet at kritiserer meg bak min rygg fordi jeg ikke er ordens menneske, og da får jeg prestasjonslønn angst. Anonymous poster hash: fddca...47f
HvittHus Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Noen kan vel bli friske før det har gått seks dager. Så går det an å gå til legen med det, og kanskje få medisin. Men vil man ikke ha besøk så vil man ikke ha besøk. Er jo koselig å få besøk når man er syke da, bare det ikke blir for mye Jeg lurer på om du har hatt ekte influensa noen gang? 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Øøøh, har hatt 14 dager sammenhengende med influensa og tilhørende høy feber hos våre to barn. Har selv hatt to dager spredt med småfeber på morgenen, og har levd vanlig, uten og holde meg hjemme fra jobb. Kjente i morges at det kanskje ennå lurer noe der som kanskje bryter ut i løpet av dagen, men har ingen plan om å la være og dra på hytta på påskeferie i morgen. Dersom jeg skulle bli syk finnes det flust av feberdempende medisiner, og da kommer man seg greit igjennom det. Føler du deg slapp/sliten trekk inn på soverommet å hvil deg der. Du mener ikke seriøst at dere skal avlyse påskeferien 6 dager før i tilfelle du fortsatt er syk? Og at dersom du er syk skal mann og barn sitte å glo i veggen, istede for å kose seg?Anonymous poster hash: 628f2...a94
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Øøøh, har hatt 14 dager sammenhengende med influensa og tilhørende høy feber hos våre to barn. Har selv hatt to dager spredt med småfeber på morgenen, og har levd vanlig, uten og holde meg hjemme fra jobb. Kjente i morges at det kanskje ennå lurer noe der som kanskje bryter ut i løpet av dagen, men har ingen plan om å la være og dra på hytta på påskeferie i morgen. Dersom jeg skulle bli syk finnes det flust av feberdempende medisiner, og da kommer man seg greit igjennom det. Føler du deg slapp/sliten trekk inn på soverommet å hvil deg der. Du mener ikke seriøst at dere skal avlyse påskeferien 6 dager før i tilfelle du fortsatt er syk? Og at dersom du er syk skal mann og barn sitte å glo i veggen, istede for å kose seg?Anonymous poster hash: 628f2...a94 Eh, det du skriver om å ha småfeber og levd vanlig og gått på jobb, det samme har jeg. Men da er man ikke skikkelig syk. Det er jeg nå. Og nå har jeg tatt feberdempende, pg orker å skrive her. Men sliter å gå på do. Besvimte i går. Det er ganske stressende å ha besøk over flere dager. Og som jeg skriver i HI var det ikke planen at de skulle komme hit, men at vi skulle på hyttetur. Det var først i går de spurte om å komme hit, og da begynte jeg å bli syk. Som jeg også skrev i et innlegg over vurderer jeg å dra bort for å ikke ødelegge for barna. Jeg greier rett og slett ikke være sosial når jeg er syk.Anonymous poster hash: fddca...47f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Skrevet 26. mars 2015 Eh, det du skriver om å ha småfeber og levd vanlig og gått på jobb, det samme har jeg. Men da er man ikke skikkelig syk. Det er jeg nå. Og nå har jeg tatt feberdempende, pg orker å skrive her. Men sliter å gå på do. Besvimte i går. Det er ganske stressende å ha besøk over flere dager. Og som jeg skriver i HI var det ikke planen at de skulle komme hit, men at vi skulle på hyttetur. Det var først i går de spurte om å komme hit, og da begynte jeg å bli syk. Som jeg også skrev i et innlegg over vurderer jeg å dra bort for å ikke ødelegge for barna. Jeg greier rett og slett ikke være sosial når jeg er syk.Anonymous poster hash: fddca...47f Men da er det jo ikke verre enn at du ringer å sier du ikke vil ha de på besøk. Det jeg leser mellom linjene er at det egentlige problemet er at det er blitt endringer i planene og at du ikke vil ha de på besøk. Du vil det skal være hyttetur. Eller er jeg helt på viddene?Anonymous poster hash: 628f2...a94 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #14 Skrevet 26. mars 2015 Øøøh, har hatt 14 dager sammenhengende med influensa og tilhørende høy feber hos våre to barn. Har selv hatt to dager spredt med småfeber på morgenen, og har levd vanlig, uten og holde meg hjemme fra jobb. Kjente i morges at det kanskje ennå lurer noe der som kanskje bryter ut i løpet av dagen, men har ingen plan om å la være og dra på hytta på påskeferie i morgen. Dersom jeg skulle bli syk finnes det flust av feberdempende medisiner, og da kommer man seg greit igjennom det. Føler du deg slapp/sliten trekk inn på soverommet å hvil deg der. Du mener ikke seriøst at dere skal avlyse påskeferien 6 dager før i tilfelle du fortsatt er syk? Og at dersom du er syk skal mann og barn sitte å glo i veggen, istede for å kose seg?Anonymous poster hash: 628f2...a94 Du kan umulig vært skikkelig influensasyk. Voksne folk blir utrolig dårlige! Man klarer absolutt ingenting. Så hold den småfeberen din for deg selv!! Anonymous poster hash: 4e045...e48 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #15 Skrevet 26. mars 2015 Men da er det jo ikke verre enn at du ringer å sier du ikke vil ha de på besøk. Det jeg leser mellom linjene er at det egentlige problemet er at det er blitt endringer i planene og at du ikke vil ha de på besøk. Du vil det skal være hyttetur. Eller er jeg helt på viddene?Anonymous poster hash: 628f2...a94 Ja, jeg skulle ønske det ble hyttetur, for da kan jeg trekke meg. Men regner med at Svigerinnen min ikke fant noen passende hytte. I tillegg står huset her på ende, noe jeg får gjort lite med nå. Men jeg vil ikke ødelegge for barna som gleder seg heller. Anonymous poster hash: fddca...47f
SiMa Skrevet 26. mars 2015 #16 Skrevet 26. mars 2015 Ts, det høres ut som du kunne trenge en tur til legen. Det er ikke vanlig å besvime og få pustestopp når du har influensa, og det skal heller ikke være et stort slit å komme seg på do. Kan mann og barn dra på besøk i stedet for at de kommer til dere? Er det fortsatt mulig å velge hyttetur? Kan du ringe svoger/svigerinne at du er syk, og si at de må "klare seg selv", dvs stå for matlaging, oppvask etc mens de er hos dere? (Det høres ikke ut som mannen din bidrar så veldig mye hvis huset forfaller fordi du er syk.) Du er syk. Mannen insisterer på besøk. Huset forfaller, da er det hans ansvar å sørge for at det er presentabelt før dere får gjester. Selv om du blir frisk/bedre før de kommer, kan ikke forvente at du tar en storopprydning rett før de kommer. 2
TrickyCicci Skrevet 26. mars 2015 #17 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor kan ikke du bare være på rommet da om du fortsatt er syk? Så får mann og barn være med besøkende?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #18 Skrevet 26. mars 2015 Ts, det høres ut som du kunne trenge en tur til legen. Det er ikke vanlig å besvime og få pustestopp når du har influensa, og det skal heller ikke være et stort slit å komme seg på do. Kan mann og barn dra på besøk i stedet for at de kommer til dere? Er det fortsatt mulig å velge hyttetur? Kan du ringe svoger/svigerinne at du er syk, og si at de må "klare seg selv", dvs stå for matlaging, oppvask etc mens de er hos dere? (Det høres ikke ut som mannen din bidrar så veldig mye hvis huset forfaller fordi du er syk.) Du er syk. Mannen insisterer på besøk. Huset forfaller, da er det hans ansvar å sørge for at det er presentabelt før dere får gjester. Selv om du blir frisk/bedre før de kommer, kan ikke forvente at du tar en storopprydning rett før de kommer. Fortalte ikke bakgrunnshistorien for besvimingen. Jeg har besvimt ganske mange ganger opp i gjennom årene. Men over 2 år siden sist. Vært på x antall sykehusopphold pga. der tatt MR, CT, undersøkt hjerte og eplepsi. Men de finner ingenting. Felles for alle gangene er at jeg presser meg selv. I går presset jeg meg til legen(av andre grunner) og handlet etterpå. Så kom jeg hjem og hadde akkurat puttet matvarene i kjøleskapet. Så et besøk til legen hadde nok ikke hjulpet stort. Hyttetur går nok ikke, regner med at svigerinne ikke fant noe sted siden det ble avlyst. Det er ypperlig for de å komme hit siden vi har mange soveplasser og bor på fjellet. Svigerinne kan sikkert stå for matlaging, men jeg føler meg så teit siden forrige påske fikk jeg ikke bidratt så mye jeg ville med et brukket bein. Joda, mannen kan sikkert bidra bare han blir bedre. Han har selv vært dårlig ganske lenge nå. Men det går nok greit. Det er nok bare jeg som har litt for mye prestasjonsangst. Derfor ønsker jeg ikke å ha besøk når jeg ikke er frisk. Men jeg har nå tenkt at jeg kan dra hjem til min mor dersom jeg ikke blir bedre. Hun syntes nok det bare er hyggelig.Anonymous poster hash: fddca...47f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #19 Skrevet 26. mars 2015 Hvorfor kan ikke du bare være på rommet da om du fortsatt er syk? Så får mann og barn være med besøkende? I 4 dager?Anonymous poster hash: fddca...47f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #20 Skrevet 26. mars 2015 Takk for alle bidrag Nå kjenner jeg at jeg er så dårlig at jeg ikke vil skrive mer. Men blir nok til at jeg rømmer huset om jeg ikke er frisk igjen. Mann får ta seg av rydding. Så kan barna kose seg og jeg ødelegger ikke noe for noen.Anonymous poster hash: fddca...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå