Gå til innhold

Et spørsmål ang kaloriforbrenning..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. hvis jeg går ti minutter på elipsemaskin så sier elipsemaskinen at jeg har forbrent 34 kalorier. mens pulsklokken jeg bruker sier at jeg har forbrent hele 125 kalorier på de ti minuttene.. har skrevet inn riktig alder, vekt og høyde på både klokken og elipsemaksinen. hvilken skal jeg forholde meg til? kan ikke forstå hvordan de kan vise så forskjellig.

Anonymous poster hash: e429b...f5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stusset på det samme.

Har en Vivo smart som viser noenlunde det samme som tredemøllen, mens når jeg legger inn treningen min på vektklubben til Grete Roede, så står det at jeg har forbrent myyyye mer.

Irriterende at det skal være forskjeller når man har registrert alder, vekt og høyde alle steder...

AnonymBruker
Skrevet

ikke godt å vite hvor mye man har forbrent da :(

AnonymBruker
Skrevet

dytter..

AnonymBruker
Skrevet

Pulsklokken har de beste forutsetningene for å beregne forbruket siden det er den eneste som vet hvilken intensitet (puls) du har trent med. Høyere puls, flere kalorier.

Dette er uansett bare et estimat så det er egentlig helt umulig å vite hva den nøyaktige verdien er.

Anonymous poster hash: 220b8...5ea
AnonymBruker
Skrevet

Noen apparater viser kaloriforbrenning inkludert hvileforbrenning, noen viser kun forbrente kalorier kun ut i fra aktivitet.

Klokken tar også hensyn til puls, i tillegg til vekt, alder og høyde, og har mest sannsynlig hvileforbrenning inkludert i beregningen.

Anonymous poster hash: c9f54...bae
AnonymBruker
Skrevet

en kalori er et mål for energi og kan måles meget nøyaktig i elipsemaskinen ved å gange arbeid med tid. 34kcal høres mest riktig ut, jeg tror ikke det er mulig å brenne 124kcal på 10 minutter med mindre du kaster deg på et bål

Anonymous poster hash: 97531...907
AnonymBruker
Skrevet

rettelse på siste inlegg, brenne 125kcal ved arbeid

AnonymBruker
Skrevet

rettelse på siste inlegg, brenne 125kcal ved arbeid

Hvis de 10 minuttene lå opp mot makspuls er det ikke umulig.

Jeg forbrenner ca 9,5 kcal pr min ved ca 90 % av makspuls, og hvis trådstarter er litt yngre enn meg, og holdt en litt høyere intensitet enn 90 %, er det absolutt mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de 10 minuttene lå opp mot makspuls er det ikke umulig.

Jeg forbrenner ca 9,5 kcal pr min ved ca 90 % av makspuls, og hvis trådstarter er litt yngre enn meg, og holdt en litt høyere intensitet enn 90 %, er det absolutt mulig.

lå opp mot makspuls nesten hele tiden. jeg er 24 år. men syns det hørtes usannsynlig mye ut med 125 kalorier på ti min likevel. kjipt at ikke en kan få mer nøyaktig beregning

AnonymBruker
Skrevet

Noen apparater viser kaloriforbrenning inkludert hvileforbrenning, noen viser kun forbrente kalorier kun ut i fra aktivitet.

Klokken tar også hensyn til puls, i tillegg til vekt, alder og høyde, og har mest sannsynlig hvileforbrenning inkludert i beregningen.

tror ikke den har hvileforbrenning med i beregningen pga den teller ikke hvis jeg sitter helt stille

AnonymBruker
Skrevet

lå opp mot makspuls nesten hele tiden. jeg er 24 år. men syns det hørtes usannsynlig mye ut med 125 kalorier på ti min likevel. kjipt at ikke en kan få mer nøyaktig beregning

125 kcal på 10 minutter er 12,5 kcal pr minutt.

Jeg har som sagt en forbrfenning på ca 9,5 kcal pr min ved 90 % av makspuls.

eGY5U2Mz.jpeg

3,4 kcal pr minutt forbrenner jeg når jeg ligger mellom 50 og 60 % av makspuls, som er veldig lett aktivitet.

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske forvirrende det der. En pulsklokke regner både hvileforbrenningen samt forbruks forbrenningen. Ellipse maskinen regner bare ut forbruks forbrenningen, altså den ekstra forbrenningen du har utenom din vanlige hvile forbrenning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke egentlig noen av dem virket spesielt sannsynlige. Jeg vil tro du ligger et sted mellom de to. Uansett er det greit å være klar over at man aldri kan vite nøyaktig hvor mye man har brent ved trening, så det beste er å ta alt du forbrenner ved trening som en bonus, i alle fall hvis du bare trener ti minutter ellipse.

Anonymous poster hash: 43103...a48
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke egentlig noen av dem virket spesielt sannsynlige. Jeg vil tro du ligger et sted mellom de to. Uansett er det greit å være klar over at man aldri kan vite nøyaktig hvor mye man har brent ved trening, så det beste er å ta alt du forbrenner ved trening som en bonus, i alle fall hvis du bare trener ti minutter ellipse.

Anonymous poster hash: 43103...a48

har ikke sagt at jeg trener bare ti minutter elipse da.. men var ti minutter som jeg skulle sjekke forbrenningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...