AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #61 Del Skrevet 27. mars 2015 Du ovenfor: man brenner som regel ikke ihjel. Man slites i stykker, rives i fillebiter. Kraften når man treffer bakken i den farten som flyet her hadde pulveriserte flyet. Det er selvsagt fint lite igjen av en menneskekropp etter noe slikt. Anonymous poster hash: e6baa...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #62 Del Skrevet 27. mars 2015 Du ovenfor: man brenner som regel ikke ihjel. Man slites i stykker, rives i fillebiter. Kraften når man treffer bakken i den farten som flyet her hadde pulveriserte flyet. Det er selvsagt fint lite igjen av en menneskekropp etter noe slikt.Anonymous poster hash: e6baa...e81 Kjære vene, det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var å si imot en som mente at å dø i flykrasj/styrt var en kjapp og smerteløs måte å dø på. Men du syns kanskje at å slites i stykker, rives i fillebiter er en grei og kjapp måte å dø på? Anonymous poster hash: f0184...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 27. mars 2015 #63 Del Skrevet 27. mars 2015 Kjære vene, det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var å si imot en som mente at å dø i flykrasj/styrt var en kjapp og smerteløs måte å dø på. Men du syns kanskje at å slites i stykker, rives i fillebiter er en grei og kjapp måte å dø på? Anonymous poster hash: f0184...7f6 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #64 Del Skrevet 27. mars 2015 Ikke smerteløs. Men pineløs, faktisk. Anonymous poster hash: f0184...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #65 Del Skrevet 27. mars 2015 Nei - ikke redd i det hele tatt Er større sjanse for å dø i trafikken, er noen som dør eller blir alvorlig skadet hver eneste bidige dag. Flyulykker derimot; mye sjeldnere.Eneste forskjellen er at flyulykker er en større sensasjon enn bilulykker, og hver gang det skjer blir det slått stort opp i media i flere dager/uker etterpå. Anonymous poster hash: a464a...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jean Valjean Skrevet 27. mars 2015 #66 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg er mer nysgjerrig på hvorfor folk oppfører seg som dette er tidens første fly ulykke. Men jeg har aldri likt å fly. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chunky Monkey Skrevet 27. mars 2015 #67 Del Skrevet 27. mars 2015 Min 13 år gamle sønn reiste på påskeferie til besteforeldrene sine i England i dag, med fly helt alene. Må innrømme at jeg var hakket mer bekymret enn vanlig. Spesielt da han uttalte tørt like før: " Vi får håpe at det ikke sitter en suicidal tysker bak spakene". Heldigvis var han selv overhodet ikke redd, påsto han iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttmeis Skrevet 27. mars 2015 #68 Del Skrevet 27. mars 2015 Nei. Er redd for høyden da, men... Ellers; nei. Og så er jeg ikke redd for å dø i et krasj. Er mest redd for å lide, eller få en sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #69 Del Skrevet 27. mars 2015 Min 13 år gamle sønn reiste på påskeferie til besteforeldrene sine i England i dag, med fly helt alene. Må innrømme at jeg var hakket mer bekymret enn vanlig. Spesielt da han uttalte tørt like før: " Vi får håpe at det ikke sitter en suicidal tysker bak spakene". Heldigvis var han selv overhodet ikke redd, påsto han iallfall. Anonymous poster hash: 5534c...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 27. mars 2015 #70 Del Skrevet 27. mars 2015 Nei gleder meg til å fly til Spania i Juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #71 Del Skrevet 27. mars 2015 Kjære vene, det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var å si imot en som mente at å dø i flykrasj/styrt var en kjapp og smerteløs måte å dø på. Men du syns kanskje at å slites i stykker, rives i fillebiter er en grei og kjapp måte å dø på? Anonymous poster hash: f0184...7f6 Absolutt. Man dør nok ganske så sikkert med det samme flyet treffer bakken. Anonymous poster hash: e6baa...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2015 #72 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Har du blitt mer redd for å fly etter det som skjedde? Piloter har begynt å ta selvmord ved å styrte flyene de styrer. Det skjedde med Germanwings, og mye tyder også på at det skjedde i Asia i mars i fjor, og ved minst et par anledninger tidligere også. Anonymous poster hash: f3cdc...8bc Jeg anser flyturer for minst ti ganger mer sikre nå, fordi det er slutt på å la en gal mann være alene i cockpiten. Mange flygere er gærninger som elsker fart eller å leve på kanten av stupet . Adrenalinfolk. De som er temmelig gale vil aldri i verden oppsøke lege ellerpsykolog, og riisikere å bli satt på bakken. Med andre ord. Det finnes gærninger der oppe, og det er bra at de ikke kan være alene i cockpiten lenger. Endret 27. mars 2015 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #73 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg anser flyturer for minst ti ganger mer sikre nå, fordi det er slutt på å la en gal mann være alene i cockpiten. Enig. Selv om det er en forferdelig tragisk hendelse, vil dette vere en verdifull hendelse i det lange løp. Fordi det fører til tiltak som bedre ivaretar folk liv og helse. Sånn har det alltid vært oppigjennom historien. Bilbelte ble innført fordi folk ble kvestet og maltraktert når de slo ansiktet i dashbordet, påbud med redningsvest på grunn av drukningsulykker, forbud mot tobakksreklame fordi folk døde av lungekreft osv osv. Anonymous poster hash: d29c4...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #74 Del Skrevet 27. mars 2015 Regner med TS ikke tør å bevege seg ute på veien, for DER er det mange galninger. Anonymous poster hash: a3eea...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 27. mars 2015 #75 Del Skrevet 27. mars 2015 Har du blitt mer redd for å fly etter det som skjedde? Piloter har begynt å ta selvmord ved å styrte flyene de styrer. Det skjedde med Germanwings, og mye tyder også på at det skjedde i Asia i mars i fjor, og ved minst et par anledninger tidligere også. Anonymous poster hash: f3cdc...8bc Jeg blir ganske redd når jeg sammenstiller dette med fagforeningknusingen til Kjos. Tenk at pilotene jobber i en ganke presset bransje, og de kan ramme mange hvis de blir deprimerte eller utbrente. Vi som sitter på kontor, rammer bare oss selv. Tenk på dette neste gang du ser etter "billige" flybilletter. Billig kan fort bli dyrt. Når det gjelder det tekniske, så viser det seg vel at det er tryggere enn noensinne å fly. Katastrofen denne uken fører til nye rutiner, så vi kan anta at det blir enda tryggere å fly etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #76 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg anser flyturer for minst ti ganger mer sikre nå, fordi det er slutt på å la en gal mann være alene i cockpiten. Mange flygere er gærninger som elsker fart eller å leve på kanten av stupet . Adrenalinfolk. De som er temmelig gale vil aldri i verden oppsøke lege ellerpsykolog, og riisikere å bli satt på bakken. Med andre ord. Det finnes gærninger der oppe, og det er bra at de ikke kan være alene i cockpiten lenger. Det spørs. Tror det ikke før jeg ser det. Anonymous poster hash: f0184...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 27. mars 2015 #77 Del Skrevet 27. mars 2015 Kjære vene, det var ikke det som var poenget mitt. Poenget var å si imot en som mente at å dø i flykrasj/styrt var en kjapp og smerteløs måte å dø på. Men du syns kanskje at å slites i stykker, rives i fillebiter er en grei og kjapp måte å dø på? Anonymous poster hash: f0184...7f6 vi skal alle dø. like gjerne dø fort mot en fjellvegg, som å ligge i en sykeseng og frykte døden, omgitt av trange hvite sykepleieruniformer med kalde hender og knute i nakken Ikke fordi jeg mener den gale annenstyrmannen gjorde rett, men jeg har ikke tenkt at denne kjipe, avdøde peronen skal ta fra meg gleden ved å fly Langt og Lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. mars 2015 #78 Del Skrevet 27. mars 2015 Nei er ikke redd for å fly Hverken etter at fly forsvant, skutt ned, eller hva piloten gjorde nå. Jeg ville heller dødd i en flystyrt enn en båt som synker...Eller være sperret inne i ett brennende hus.. Eller jordskjelv hvor bygningen har kollapset...Eller en annen ulykke hvor du nærmest blør ihjel før du dør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 27. mars 2015 #79 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg er mer redd for å krysse veien enn å fly, og jeg er ikke spesielt redd for å krysse veien. Fly har rutiner, galninger på veien har ikke rutiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 28. mars 2015 #80 Del Skrevet 28. mars 2015 Vil tro man dør før man brenner ihjel i en flystyrt ala drn denne uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå