Gå til innhold

Er du redd for å fly nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Var i utgangspunktet redd for å fly, og det ble ikke bedre etter at jeg leste om dette.
Skal fly imorgen, og gruer meg noe helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du blitt mer redd for å fly etter det som skjedde? Piloter har begynt å ta selvmord ved å styrte flyene de styrer. Det skjedde med Germanwings, og mye tyder også på at det skjedde i Asia i mars i fjor, og ved minst et par anledninger tidligere også.

Anonymous poster hash: f3cdc...8bc

Nei. Men jeg har lest at flest ulykker skjer i hjemmet, så nå er jeg blitt redd for å være hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Nei, det dør flere mennesker i bil-ulykker i løpet av ett år, enn det dør i fly-ulykker i løpet av ett år. Men når det kommer til fly-ulykker, så dør det som regel ett tre-sifrert antall mennesker. Derfor får en fly-ulykke langt mer oppmerksomhet i TV og aviser, enn alle bil-ulykkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Jeg har aldri likt å fly noe særlig, men må man så må man ;) Jeg er ikke noe reddere nå. Dessuten er fly den tryggeste reisemåten. Bil er enda farligere og jeg kjører nesten hver dag.

Endret av iBiteU;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spiller ingen rolle om statistikken sier at det er farligere med ditt og datt. Det handler om at kontrollen hos passasjeren er superbegrenset inne i et fly. Derfor er det skumlere å fly. Man kan ikke gå av neste stopp, kan ikke bremse farten, og ulykker i hjemmet har man mer kontroll over.

Skjønner?

Anonymous poster hash: f0184...7f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du blitt mer redd for å fly etter det som skjedde? Piloter har begynt å ta selvmord ved å styrte flyene de styrer. Det skjedde med Germanwings, og mye tyder også på at det skjedde i Asia i mars i fjor, og ved minst et par anledninger tidligere også.

Anonymous poster hash: f3cdc...8bc

Selvmord er like gammelt som menneskeheten. Skjer det i et fly tar det flere liv og får flere overskrifter, enn om man besøker fronten på en trailer med bilen sin. Noen ny ting er det neppe.

Vel, du kan bli påkjørt da. Det tryggeste er og ikke reise. Men sitte inne og diskutere tøv på KG.

Sitter man her for lenge i ro får man hjerteinfarkt, dessuten skjer de fleste ulykker i hjemmet (fordi man slapper av). Så skal man være bare hjemme er det viktig å stresse sånn passe.

Det spiller ingen rolle om statistikken sier at det er farligere med ditt og datt. Det handler om at kontrollen hos passasjeren er superbegrenset inne i et fly. Derfor er det skumlere å fly. Man kan ikke gå av neste stopp, kan ikke bremse farten, og ulykker i hjemmet har man mer kontroll over.

Skjønner?

Unngår du også tog og båt?

Man har heller ikke allverdens kontroll på hva medbillister måtte finne på om man kjører bil selv.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd er jeg ikke, men kanskje kommer jeg til å huske denne saken neste gang jeg flyr og ser at en av pilotene forlater cockpiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg var redd for å fly fra før da. men flyr minst 4 ganger i året fordet :frown: hater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd er jeg ikke, men kanskje kommer jeg til å huske denne saken neste gang jeg flyr og ser at en av pilotene forlater cockpiten.

..iført fallskjerm? :Hehe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange flere slike saker er det snakk om? Denne + kanskje Malaysia. Flere?

Er ikke det to for mange?

Anonymous poster hash: 8dbcc...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange flere slike saker er det snakk om? Denne + kanskje Malaysia. Flere?

Det har vært en håndfull tilfeller opp gjennom åra. Piloter er ikke mer immune mot mentale kriser enn andre mennesker. Men det er jo ganske ekstrem handling å trekke alle sine passasjerer med seg i døden. Kanskje de trodde at de kunne dø på en måte som fikk det til å se ut som en ulykke. Men man kan jo også kjøre av veien i høy hastighet, så jeg fatter ikke at de bestemmer seg for å involvere alle disse andre menneskene i selvmordene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke redd. Sjansen for at noe skal skje er ekstremt liten.

Dersom du skulle skje noe, så gjør det ikke meg noe. Selvsagt, det blir vel stressende der og da, men man dør nokså momentant og kjenner dermed ingen smerte selv. Det er de pårørende som blir sittende igjen med det vonde.

3-4 piloter har kanskje styrtet passasjerfly med vilje. Med tanke på hvor mange piloter og flygninger det er bare i løpet av en dag, så er det en liten fjert i den store sammenhengen. Sjansen er større for at man blir drept av en golfball.

Anonymous poster hash: e6baa...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngår du også tog og båt?

Man har heller ikke allverdens kontroll på hva medbillister måtte finne på om man kjører bil selv.

Unngår båt...

Nei, ikke allverdens kontroll på medbilister, men MER kontroll enn i fly. Men du skjønner sikkert ikke, uansett. Ikke lett å sette seg inn i tankegangen til de som har flyskrekk for de som ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sobril

Jeg har flyskrekk, men flyr med hjelp av en valium eller tre.

Jeg VET at det statistisk sett er tryggere, men klarer ikke å slå fra meg tanken på at man gjerne får noen minutter å tenke over livet ved en flystyrt.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Er ikke det to for mange?

Anonymous poster hash: 8dbcc...41f

Klart det, men ikke mange nok til å gjøre meg redd for å fly pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for å fly overhodet. Det er mye som er farlig her i verden. Skulle jeg dø i en flystyrt, så får det bare være sånn. En kjapp og pineløs død i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke redd for å fly overhodet. Det er mye som er farlig her i verden. Skulle jeg dø i en flystyrt, så får det bare være sånn. En kjapp og pineløs død i det minste.

Det tror jeg neppe blir pineløst og kjapt. Først skrekken i det flyet styrter, magesuget og alt det andre, til slutt at en brenner ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...