AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Har gått på ketolysekuren nå og oppnådd min vekt jeg skal ha. Når jeg nå skal gå tilbake til å ikke være i ketose, hva gjør jeg for å holde vekten? Av erfaring går jeg jo opp 4 kg om jeg skeier ut med karbohydrater. Jeg vil legge meg på et lavkarbo livsstil, men ikke være i ketose. Skal jeg bare gradvis øke karbonivået? Har før forsøkt å avslutte men da går jeg alltid opp 4 kg og blir der Så blir jeg nødt til å slanke meg 4 kg til for å unngå å gå opp 4 kg når jeg skal spise moderat karbohydrater. Vil uansett ligge på nesten samme kaloriinnhold da.. Anonymous poster hash: c7cd1...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Det er anbefalt å gå ned litt mer enn den vekten du vil ligge på, siden de fleste går opp et par kilo før de stabiliserer seg. Anonymous poster hash: 8289c...852 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Det er anbefalt å gå ned litt mer enn den vekten du vil ligge på, siden de fleste går opp et par kilo før de stabiliserer seg. Anonymous poster hash: 8289c...852 Ja, er vel egentlig det jeg også har funnet ut . Shit da må jeg ned iallefall 3 kg til.. jaja Anonymous poster hash: c7cd1...a7a
Wiggins Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 (endret) Du kommer uunngåelig til å gå opp ca. 3 kg fordi det er det et fullt glykogenlager veier. Glykogen er kroppens lager av høyoktan energi, nå har du lite av det siden du omtrent ikke får i deg karbohydrater. Å gå opp i vekt fordi kroppen klarer å opparbeide seg fullt glykogenlager burde ikke være å anse som noe negativt. Tilsvarende burde det ikke være å regne som reell vektnedgang at du går ned fordi du mister glykogenlageret. Jeg regner med at det er fettvekt du er opptatt av, så det er hvor mye fett du har gått ned som er relevant. Du må derfor trekke fra vekta av glykogenlageret på det du har gått ned. EDIT: Et glykogenlager fordeler seg selvsagt ikke på kroppen på samme måte som tilsvarende mengde fett. Glykogenlageret fins i leveren og i muskelcellene, fettvekt legger seg der man lagrer fett, dvs. for kvinner stort sett på hoftene og låra. Endret 26. mars 2015 av Wiggins
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Du kommer uunngåelig til å gå opp ca. 3 kg fordi det er det et fullt glykogenlager veier. Jeg trodde et glykogenlager var ca 600 g (ca 1,6-1,8 kg) ? :klo.: Anonymous poster hash: f1a1c...86a
Wiggins Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Jeg trodde et glykogenlager var ca 600 g (ca 1,6-1,8 kg) ? :klo.: Anonymous poster hash: f1a1c...86a Jeg sjekka litt nå, det ser ut som jeg huska litt feil, men ikke helt. Det er vanlig å kunne lagre ca. 600 gram glykogen. Ett gram binder opp ca. 2,7 gram vann. Regnestykket for total vekt av dette blir som følger: 600 gram glykogen + 600*2,7 gram vann = 2,2 kg. I tillegg kommer individuelle forskjeller.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Du kommer uunngåelig til å gå opp ca. 3 kg fordi det er det et fullt glykogenlager veier. Glykogen er kroppens lager av høyoktan energi, nå har du lite av det siden du omtrent ikke får i deg karbohydrater. Å gå opp i vekt fordi kroppen klarer å opparbeide seg fullt glykogenlager burde ikke være å anse som noe negativt. Tilsvarende burde det ikke være å regne som reell vektnedgang at du går ned fordi du mister glykogenlageret. Jeg regner med at det er fettvekt du er opptatt av, så det er hvor mye fett du har gått ned som er relevant. Du må derfor trekke fra vekta av glykogenlageret på det du har gått ned. EDIT: Et glykogenlager fordeler seg selvsagt ikke på kroppen på samme måte som tilsvarende mengde fett. Glykogenlageret fins i leveren og i muskelcellene, fettvekt legger seg der man lagrer fett, dvs. for kvinner stort sett på hoftene og låra. Hjelper det å gradvis øke karbohydratnivået så kroppen venner seg til det? Anonymous poster hash: c7cd1...a7a
Polly Ester Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 Torkel Andersen som laget ketolysekurenboka har også en bok som heter "Etter Ketolysekuren" ... eller noe sånt. Kanskje det er lurt å lese den og få tips der? Ellers er det sikkert en haug med folk inne på forumet lavkarbo.no som har vært igjennom det samme som deg og har erfaringer?
Wiggins Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Hjelper det å gradvis øke karbohydratnivået så kroppen venner seg til det?Anonymous poster hash: c7cd1...a7a Kroppen vil uansett søke å bygge fullt glykogenlager. Det jeg prøvde å si var at du må ikke se på glykogenlager slik som du ser på fettvekt. Glykogenlageret fordeler seg på kroppen på en helt annen måte, og er nødvendig for å kunne yte over syreterskel.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 Kroppen vil uansett søke å bygge fullt glykogenlager. Det jeg prøvde å si var at du må ikke se på glykogenlager slik som du ser på fettvekt. Glykogenlageret fordeler seg på kroppen på en helt annen måte, og er nødvendig for å kunne yte over syreterskel. Takk for svar Anonymous poster hash: c7cd1...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå