Gå til innhold

50/50 deling og sykdomsmitte!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og med har ett jente sammen på to år.. Han har en gutt på 9 fra før..

Vi har 50/50 deling med byttedag på tirsdag.

Gutten var hos sin mor da han fikk omgangsyken/norovirus forige søndag. Men på tirsdag kom moren med gutten, til tross for at han fortsatt kastet opp og var dårlig.. Jeg syns dette er urettferdig med tanke på oss som har greid oss å holde unna denne dritten, og med tanke på gutten som er syk og helt sikkert kunne tenke seg å være i ro..

Jeg syns at når barna har ett sånt smittsomt virus og vi har ett mindre barn her hjemme så kunne hun ventet med å komme med han til han var smittefri.. Dette har jeg sagt ifra om tidligere også..

Vi hadde garantert gjort det samme for hennes, og ikke minst gutten sin skyld om det hadde vert en lignende situasjon her hjemme.

Nå ligger vår datter med norovirus også og vi har spy i hele huset..

Kjenner at jeg er ganske fortvilet over at hun "smitter oss med vilje"...

Slike virus syns jeg ikke en skal framprovosere når det ikke er ytterst nødvendig..

Hva synest dere??

Anonymous poster hash: 94e71...6cd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, sånn er det å ha barn. Hvis han hadde bodd 100% hos dere kunne dere jo ikke unngått det.

Anonymous poster hash: 939e0...a76
  • Liker 4
Skrevet

Vel, sånn er det å ha barn. Hvis han hadde bodd 100% hos dere kunne dere jo ikke unngått det.

Jepp. Sånn er det å ha barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Men når man faktisk har den fordelen at man kan unngå det?? Hvorfor stresse med å sende barna til far da?? Det er jo ikke noe kjekt å "flytte" når man er syk heller..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Men når man faktisk har den fordelen at man kan unngå det?? Hvorfor stresse med å sende barna til far da?? Det er jo ikke noe kjekt å "flytte" når man er syk heller..

Etter motstand så kom du på at kanskje folk var mer opptatt av gutten enn av deg?

Anonymous poster hash: 53288...eb7

AnonymBruker
Skrevet

Etter motstand så kom du på at kanskje folk var mer opptatt av gutten enn av deg?

Jeg skrev jo tydelig i innlegget at jeg syns det var urettferdig både for oss OG for gutten?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt det syke barnet mitt til far. Både for barnet mitt sin del, og for smittefaren sin del. Skal jo ikke sende barnet på skole/bhg før det har vært frisk i 2 dager etter en sånn shau.

Anonymous poster hash: 14e44...d06

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns at mor bør være mer samarbeidsvillig også.. Hvorfor vaske norovirus ut av to hus når man kan vaske ett??

Dessuten så ville kanskje far da være mer samarbeidsvillig i en lignende situasjon??

Det er jo det samme som å si: versegod, her har du spysjuka, jeg er lei!

Jeg hadde heller aldri sendt mitt barn avgårde dersom det var sykt og i fare for å smitte andre.. I barnehagen eller i ett annet hjem.. Det er jo rett og slett å være ekstremt egoistisk!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde heller aldri sendt mitt barn til far om hun var syk, i hvertfall ikke med omgangssyke. Jeg holder henne også hjemme hvis barna hos faren har omgangssyke. Så jeg forstår deg godt! Dette burde jo far og mor snakket om og vært enig i. Tipper mor ikke hadde syns det var så kjekt hvis dere sendte han hjem til henne med omgangssyke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke har flere syktbarn dager tilgode? Kanskje hun har ett viktig møte på jobben hun ikke kan la være og gå på?

Det er flere sider av samme sak. Når man har sykt barn når man bor sammen er det vanlig at man deler på sykefraværet.

Han er jo hjemme hos far også, så han slapper vel godt av der også.

Jeg skjønner at det er kjipt og kanskje få omgangsyken, men ha god håndhygiene og vask toalett og dørhåndtak med sprit så er det ikke sikkert alle blir syke.

Anonymous poster hash: c3a24...d9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke har flere syktbarn dager tilgode? Kanskje hun har ett viktig møte på jobben hun ikke kan la være og gå på?

Det er flere sider av samme sak. Når man har sykt barn når man bor sammen er det vanlig at man deler på sykefraværet.

Jeg skjønner at det er kjipt og kanskje få omgangsyken, men ha god håndhygiene og vask toalett og dørhåndtak med sprit så er det ikke sikkert alle blir syke.

Sjuka er allerede i hus, desverre. Så ingenting å gjøre med det nå..

Moren har flere sykedager.. Og de har mange å ta av, da gutten nesten aldri er syk..

Ett møte, eller noe annet kunne hun avlyst og hadde måttet dersom det var hennes uke.. Vi hadde tatt oss et par dager hjemme for hennes skyld, uansett..

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt ts

Anonymous poster hash: fa74c...d42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt ts

Anonymous poster hash: fa74c...d42

Takker! :)

Skrevet

Hadde det vært en ordinær forkjølelse så hadde jeg sendt ungen til far (såklart, ikke hvis ungen hadde ligget rett ut med høy feber og elendig allmenntilstand!). Derimot hadde jeg aldri sendt en spysjuk unge med norovirus til far og forårsaket smitte hjemme hos han også!

På samme måte så forventer jeg at barnet får bli til far, og ikke sendt hjem igjen til meg, til barnet er friskt og ikke smittefarlig lengre hvis barnet får norovirus hjemme hos far.

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært en ordinær forkjølelse så hadde jeg sendt ungen til far (såklart, ikke hvis ungen hadde ligget rett ut med høy feber og elendig allmenntilstand!). Derimot hadde jeg aldri sendt en spysjuk unge med norovirus til far og forårsaket smitte hjemme hos han også!

På samme måte så forventer jeg at barnet får bli til far, og ikke sendt hjem igjen til meg, til barnet er friskt og ikke smittefarlig lengre hvis barnet får norovirus hjemme hos far

Selvfølgelig... Forkjølelse er noe heeelt annet enn omgangsyke..

AnonymBruker
Skrevet

Teit av mor OG far, han burde sagt i fra.

Anonymous poster hash: 412a7...605

Skrevet

Gutten er ikke det eneste barnet i denne ligningen og jeg kan faktisk ikke se at han tjener noe på å bli flyttet rundt når han er dårlig, tvert i mot. Skjønner også godt at TS ønsket at 2-åringen skulle slippe dette.

Skrevet

Å vaske med sprit hjelper ikke mot novovirus, da er det grundig håndvask (minst ett minutt) med vann og såpe, eller klor som gjelder.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge mener du at gutten deres skulle vært hos mammaen sin da?? Hvis han fortsatt er dårlig på byttedagen så er han jo smittsom minst 3 dager til... Jeg har selv blitt smittet en uke etter siste symptom!

Du kan da vel ikke forvente at mammaen skal ta ut sykt-barn-dager når det er DIN uke!? Dette høres ut som utrolig egoistisk tankegang av deg, TS!

Anonymous poster hash: 28f45...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og med har ett jente sammen på to år.. Han har en gutt på 9 fra før..

Vi har 50/50 deling med byttedag på tirsdag.

Gutten var hos sin mor da han fikk omgangsyken/norovirus forige søndag. Men på tirsdag kom moren med gutten, til tross for at han fortsatt kastet opp og var dårlig..  Jeg syns dette er urettferdig med tanke på oss som har greid oss å holde unna denne dritten, og med tanke på gutten som er syk og helt sikkert kunne tenke seg å være i ro..

Jeg syns at når barna har ett sånt smittsomt virus og vi har ett mindre barn her hjemme så kunne hun ventet med å komme med han til han var smittefri.. Dette har jeg sagt ifra om tidligere også..

Vi hadde garantert gjort det samme for hennes, og ikke minst gutten sin skyld om det hadde vert en lignende situasjon her hjemme.

Nå ligger vår datter med norovirus også og vi har spy i hele huset..

Kjenner at jeg er ganske fortvilet over at hun "smitter oss med vilje"...

Slike virus syns jeg ikke en skal framprovosere når det ikke er ytterst nødvendig.. 

Hva synest dere??

Jeg er enig med deg, synes byttet kunne vente både for gutten og deres skyld. Folk er alt for slappe med dette med smitte. Omgangssyke er noe dritt ingen vil ha, så hvorfor spre det rundt.

Anonymous poster hash: ff2eb...9c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...