Gå til innhold

Hvor ofte spiser du søtsaker, og hvordan er vekten din?

84 stemmer

1. 1. Hvor ofte spiser du søtsaker, og hvordan er vekten din?

• Ca. hver dag og er undervektig
      2
    • Ca. hver dag og er normalvektig
      23
    • Ca. hver dag og er overvektig
      4
    • Et par ganger i uken og er undervektig
      5
    • Et par ganger i uken og er normalvektig
      22
    • Et par ganger i uken og er overvektig
      7
    • Én dag i uken og er undervektig
      2
    • Én dag i uken og er normalvektig
      9
    • Én dag i uken og er overvektig
      2
    • Et par ganger i måneden og er undervektig
      0
    • Et par ganger i måneden og er normalvektig
      6
    • Et par ganger i måneden og er overvektig
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste denne tråden, og fant ut at det ville være interessant å se om det var noen sammenheng mellom det å spise søtsaker ofte, og det å være over-, under- eller normalvektig. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye man spiser, og å spise en sjokoladebit hver dag er jo noe helt annet enn å spise en 200-gramsplate hver dag, men shit au, det er litt spennende å se likevel.

Jeg fikk bare lov til å legge til 12 svaralternativer, men dere som ikke finner et alternativ som passer dere, må gjerne skrive det i tråden :)

Anonymous poster hash: faec2...456
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du legger i søtsaker.

Jeg spiser dessert daglig, og svarte at jeg spiser søtsaker daglig, men er normalvektig.

Dessert kan være alt fra en bit mørk sjokolade, frukt/bær med hjemmelaget vaniljesaus, en kakebit, en kjeks, eller et sukkertøy, og mye av det er sukkerfritt, men likevel søtsaker i mine øyne.

Anonymous poster hash: 639ef...4af
Skrevet

Spiser sjokolade (mørk) til kaffen min hver eneste dag. Og helgene blir det også en del søtsaker :)

AnonymBruker
Skrevet

Har stemt, men for å spesifisere: det blir et sted mellom hver dag og et par ganger i uken, men det er sjelden mye. Igår ble det to ruter melkesjokolade. Dagen før det et par never potetgull. Idag ingenting, tror jeg. På lørdag skal jeg drikke en halvliter cola (life) mens jeg er på jobb. Så det er relativt ofte, men små mengder. Veier 47 kg.

Anonymous poster hash: 2705e...98f

Skrevet (endret)

Ja, det blir litt vanskelig å svare på - jeg er normalvektig (nå, men har nylig vært småfeit), har litt (store) problemer med søtsaker, blir lett for mye når jeg først setter i gang... Kan egentlig ikke ha noe som helst triggermat i huset. Nettopp avsluttet to bokser med søtt peanøttsmør... Har vel spist "litt" av det 2-3 ganger i uka i det siste. Smoothie med banan, eller dadler, eller hjemmelaget tapiokapudding med brunt sukker og lønnesirup, eller yoghurt med nøtter og honning/lønnesirup også i gjennomsnitt et par ganger i uka, dette går derimot fint. Frukt også, elsker frukt men klarer å ikke spise for mye. Egentlige søtsaker spiser jeg kanskje en - to ganger i måneden, og alltid ute av huset.

Endret av Pringle
Skrevet

Stemte et par ganger i uka og undervektig da det er det som er normalen (over mange år). Akkurat nå spiser jeg litt mindre søtt og er normalvektig på grunn av graviditet. :)

Skrevet (endret)

spiser søtsaker når jeg får lyst på, vanligvis bare en gang i uken, andre ganger skjeldnere, noen ganger oftere.

Snopet blir likevel aldri byttet ut med noen av de andre faste måltidene mine, men kommer som et tillegg, noe jeg tror er lurt. Har værtfall erfaring fra jeg var yngre at hvis snopet ble måltidserstatter for f.eks kveldsmaten, så var jeg mer godtesyk dagen etter enn om det kom som et tillegg til den normale kosten. Kanskje ikke helt opptimalt hvis man er overvektig fra før av, men vekten min er stabil på 53, er 163 høy, en fettprosent på 15 ca, har mye muskler som trenger muskelmaten sin, uavhengig av snopet eller ikke.

Edit: Pluss at hvis jeg f.eks spiser søtsaker etter et av måltidene, så er det ikke plass til så mye snop som det ville vært om jeg spiste godteri på tom mage. Holder i mange tilfeller med et par godtebiter så er kroppen fornøyd.

Endret av lillehavfruen
AnonymBruker
Skrevet

nesten hver dag, 115kg

Anonymous poster hash: 13882...e84
AnonymBruker
Skrevet

Spiser søtsaker nesten hver dag. Da varierer det mellom 200 gram sjokolade, potetgull, stor pose smågodt, kake osv.

Spiser som regel ganske store mengder, i tilegg til vanlig mat.

Jeg er 158 høy, og veier 50 kg. Så vil si jeg er normalvektig. Har heller ikke noe fett som tyter ut her og der.

Anonymous poster hash: 4052d...cd2

Skrevet

Jeg spiser godis flere ganger i uka og har en bmi på 19. Er altfor glad i søtsaker dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser litt snop i helgene når jeg har besøk eller er på besøk selv, eller i hverdagen når jeg får lyst på. Det blir ikke så innmari mye uansett. Er normalvektig.

For et par år siden spiste jeg minst 500 kcal sjokolade og annet snop hver dag. Raste likevel ned i vekt og var i en periode svært undervektig. Det er altså hele pakkeløsningen som har noe å si, ikke hvor mye søtt man spiser og hvor ofte per se.

Anonymous poster hash: 04455...00b
Gjest Godjente
Skrevet

Spiser kanskje 1 gang i mnd eller sjeldnere , om jeg vil ha noe søtt tar jeg en atkinssjokolade uten så mye karbohydrater. Går rundt 4 uker mellom hver gang eller mer.

174 cm og 72 kg.

Merker at jo eldre jeg blir, jo vanskeligere er det å holde seg slank.

Før kunne jeg spise litt godis hver helg, men nå må jeg kutte drastisk ned på mat resten av uken om jeg skal kose meg i helgen

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Spiser det som oftest flere dager i uka, men jeg prøver å holde meg unna f.eks. store sjokoladeplater, ettersom at jeg kan ha problemer med å forsyne meg passelig. Føler meg dessverre ofte utilfreds med mindre jeg har fått trykket i meg hele plata. Er rundt 165 cm og veier rundt 52 kilo.

Anonymous poster hash: e2476...fd6

Skrevet

Nesten hverdag å vekten er stabil :P

AnonymBruker
Skrevet

Stemte "Ca. hver dag og er normalvektig" men vet ikke hva normalvektig betyr? Har BMI på 22 som er midt i normalen, men synes selv at jeg er litt overvektig.. er litt daff i fisken og har litt ekstra fett på magen. Bruker 38/40 i klær. Spiser noe søtt hver dag.

Anonymous poster hash: c35a0...a6a
AnonymBruker
Skrevet

Stemte "Ca. hver dag og er normalvektig" men vet ikke hva normalvektig betyr? Har BMI på 22 som er midt i normalen, men synes selv at jeg er litt overvektig.. er litt daff i fisken og har litt ekstra fett på magen. Bruker 38/40 i klær. Spiser noe søtt hver dag.

Kan legge til at jeg nesten ikke trener, men jeg forsøker å trene 1 gang i uken. Blir kanskje 1 gang annenhver uke.

AnonymBruker
Skrevet

Normalvektig er BMI på 18,5-25. Man kan selvfølgelig synse en hel masse ut over det, og helsemessig er det jo relevant om vekta kommer av muskler eller fett, men rent definisjonsmessig er det BMI som avgjør.

KMI ≤ 18.5: undervekt KMI 18.5-25: normal vekt KMI ≥ 25: overvekt

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

Anonymous poster hash: 81bc0...f79
Gjest Belle âme
Skrevet

Nesten kver dag.

Er 158 cm

Veier 54 kg.

Skrevet

Spiser ikke godteri, kaker eller junkfood. Velger bevisst matvarer som ikke har mye sukker.

77kg og 1.85cm høy, veldig lav fett prosent. målet er 4-5kg vektoppgang men da i muskelmasse og ikke fett

Skrevet

Det er merkelig for jeg har alltid vært tynn, type stankelbein. Klarte ikke å legge på meg uansett hvor mye jeg åt. Men først nå, oppi 20 åra har jeg måtte begynne å tenke på hva jeg stapper i meg for jaggu er jeg blitt rundere i kantene. Det skjedde "plutselig". Uvandt å måtte begrense meg på hva jeg kan spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...