Gå til innhold

Jeg trener mye, men får ikke den kroppen jeg vil ha...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i starten av 20 årene som trener mellom 5-6 ganger i uka. Jeg trener en del styrke, men legger også inn en en del kondisjonsøkter- spinning/elipsemaskin. Problemet mitt er at jeg begynner å få en litt manndig kropp med store armer og skuldre. Jeg vil være petite med tynne armer uten fett, flat mage og fine hofter/sprettrumpe.

Tips til øvelser som vil gjøre kroppen min litt mer sånn?
PS! Jeg kan ikke jogge eller hoppe for mye pga. betennelse i leggen.

Anonymous poster hash: d7d3b...5af
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du ønsker er en sterk kropp uten store muskler, og da skal visstnok pilates være et godt alternativ.

Anonymous poster hash: a624c...2d7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du synes du har for store armer og skuldre, må du nesten slutte å trene styrke som går på armer og skuldre. Utfall og squats skal visstnok være bra for rumpa, men det er bare å google hvordan man skal trene seg til fin rumpe. Kardio er bra, så fortsett med ellipsen :)

Anonymous poster hash: 41225...25d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i starten av 20 årene som trener mellom 5-6 ganger i uka. Jeg trener en del styrke, men legger også inn en en del kondisjonsøkter- spinning/elipsemaskin. Problemet mitt er at jeg begynner å få en litt manndig kropp med store armer og skuldre. Jeg vil være petite med tynne armer uten fett, flat mage og fine hofter/sprettrumpe.

Dropp styrke. Sykle mer. Du kan evt erstatte jogging med rask gange i bratt oppoverbakke.

Anonymous poster hash: 9acfa...b52

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er kjempetrist at du ikke vil ha muskler i armene. Spesielt kvinner burde ha fokus på å bygge muskler i overkroppen, med tanke på å gå en god alderdom i møte.

Anonymous poster hash: 61da8...b34
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er antakelig en av de heldige som bygger muskler lett. Dersom du bygger muskler lett vil du også bygge muskler ved løping og sykling, du vil få større lår og rumpe.

Anonymous poster hash: 7fb5c...9db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Armer uten fett haha! Leser mye idioti her på KG :)

Anonymous poster hash: df015...cd3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er kjempetrist at du ikke vil ha muskler i armene. Spesielt kvinner burde ha fokus på å bygge muskler i overkroppen, med tanke på å gå en god alderdom i møte.

Anonymous poster hash: 61da8...b34

Vil ha muskler, men ikke store!:) kanskje det vil være lurt å kutte litt ned på styrketreningen og heller legge inn enda mer kondisjon/pilates. Men kommer ikke til å kutte ut styrke på overkroppen fullstendig! FIkk bare en liten wake up call da jeg prøvde en kjole i går og jeg ikke så feminin ut for fem flate øre!

Skrevet

Det er veldig synd at mange kvinner synes enhver antydning til brede skuldre og armmmuskler ikke er bra. Kvinner har spesielt mye å hente på å være sterke i overkroppen med tanke på å forebygge beinskjørhet og belastningsskader. Det er mange eldre kvinner som trenger hjemmehjelp eller må være på institusjon som kunne klart seg selv om de hadde vært mer aktive som unge. (Det gjelder selvsagt ikke alle, bare så det er sagt.)

Jeg synes du skal fortsette å trene styrke i overkroppen jeg, det er mange av oss gutta som synes det ser bra ut. Gutter som ikke liker det får kanskje komplekser fordi de ikke er trent selv.

For mest mulig helsegevinst bør du helst trene utholdenhet også. Det er heldigvis så mye mer enn jogging. Selv har jeg en senebetennelse i foten jeg aldri blir kvitt, men sykling går greit. En treningsøkt på sykkel må selvsagt vare mye lenger enn en joggeøkt for å få samme effekt, men så kan man da også lettere variere veien man velger på treningsrunden. Du må ikke ha en dyr og fancy sykkel for å trene, men det er selvsagt morsommere. Du får en brukbar racer helt ned i 7000 kroner, men du kan få enda mer for pengene om du kjøper brukt. Det er mye bra på Finn.no, men hvis du vil kjøpe noe der bør du snakke med en som kan sykler først, så du ikke blir lurt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...