Gå til innhold

Barn i borettslaget hyler - foreldre har samling før skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på en ting. Vi har nylig flyttet inn i et tettbebodd borettslag hvor husene ligger i rekker. Da vi var på

Visning så vi ikke en sjel her og der var så stille og rolig! Så klart - vi er jo klar over at det bor mennesker her og at det er tett men til tider er det rimelig høyt lydnivå her!

Feks om Morningen - alle skolebarna samles utenfor rekka - mellom husene - foran mitt soverom! Der begynner de å samle seg opp fra 0730 og leker og støyer frem til de går 0800. Foreldre kommer også til! Og med leker mener jeg : fotball sparking inn mot vegger, hyling og skriking ( og jeg overdriver ikke når jeg sier hyling), grining, fløyting og foreldre som står å skravler meget høyt! Når barna går ca 0800 fortsetter foreldrene med sitt lille møte - samtidig som de skriker "hade" til barna som går

Bortover veien!

Så er det stille noen timer ... Til skoleslutt i 13-14 tiden. Da er det pån igjen og totalt kaos ute i gatene. På sitt værste kan man faktisk nesten ikke ta en telefonsamtale i sin egen Hage.

Jeg er nyinnflyttet - kjenner ikke mange og blir vel ikke populær om jeg sier fra! Har nyfødt baby og vi har soverom mot denne gata! Hver

Morning blir vi vekket av dette støyet - og til tider er det umulig å la baby sove i vogn ute i Hagen ...

Hva gjør man egentlig ? Er det bare meg ? det bor jo eldre folk her også - noen flere enn meg må jo reagere på det samme ? Tenker ikke foreldre ?

Anonymous poster hash: b482f...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotballsparking i veggene til folk er ikke kult, men såpass "langt på dag" må man regne med støy utenfor.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

7:30 er ikke veldig tidlig på morgenen. Skolebarn som støyer på vei til skolen må dere nesten regne med når dere flytter inn i tettbebygd strøk. Samme om ettermiddagen. Om de sparker ball mot veggen deres kan dere si ifra, men ellers er dette ikke noe dere kan klage på uten å fremstå som noe .. spesielle.

Anonymous poster hash: ad856...c82
  • Liker 4
Skrevet

Så koselig med masse barn og liv i nabolaget. En sånn samling hver morgen må jo gjøre dette til et superkoselig borettslag å bo i. Det er jo absolutt ikke tidlig med halv åtte, jeg syns heller du bør være glad for at du har hyggelige og sosiale familier i nabolaget.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når barnet ditt blir litt større, så regner jeg med at du er glad for at det bor så mange barn der.

Her bor jeg selv i rekkehus i stort borettslag. Jeg har leiligheten min ut mot fotballbanen og lekeplassen. Nå som jeg har barn, er det helt perfekt. Har god oversikt over barna da de er ute. Barna har alltid noen å leke med, og man blir godt kjent med de andre foreldrene.

Men det er lyd fra barn, fra morgen til kveld her. Nå som jeg har barn selv synes jeg det bare er koselig. Men tenker at når jeg blir gammel, og litt mer sliten. Så flytter jeg.

Anonymous poster hash: 56125...57b
Skrevet

Forstår deg godt, TS. Vi har også soverom vendt mot gårdsplassen og fellesgarasjen til alle leilighetene, og det er ikke gøy å våkne klokken syv av barn som har hylekonsert på vei til barnehagen. Dessverre er det sånt man må regne med (ironisk nok skal jeg godta mye bråk og herjing fra barn, men det er lite folk godtar fra hund).

Sånn er det bare, men "koselig" synes jeg ikke det er.

• Liker 6
Skrevet

Dette her er da ikke veldig tidlig. Og det er da helt normal oppførsel av barn.
Og jeg må si du har en veldig rar definisjon av skriking. Jeg tror ikke ett sekund på at foreldrene står og skriker til barna sine i det de går videre til skolen.

Du er nok litt fintfølende, og det kan like gjerne være en vanesak for din del . Aner ikke hvordan du har bodd før, men på steder hvor det er tett bebyggelse så er det her helt normalt og ingenting å irritere seg over.

AnonymBruker
Skrevet

Alle som sier et ikke er veldig tidlig må være A-mennsker :fnise:
Men TS, du kan nå be dem pent om de kan samle seg et annet sted enn rett utfor soveromsvinduet til deg og babyen din i alle fall. Det synes jeg ærlig talt ikke er for mye forlangt. Er bare å være høflig så går det stort sett bra:)

Anonymous poster hash: 26c3d...af8
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Send en klage til styret

Anonymous poster hash: 3de8b...28a
  • Liker 1
Skrevet

Alle som sier et ikke er veldig tidlig må være A-mennsker :fnise:

Men TS, du kan nå be dem pent om de kan samle seg et annet sted enn rett utfor soveromsvinduet til deg og babyen din i alle fall. Det synes jeg ærlig talt ikke er for mye forlangt. Er bare å være høflig så går det stort sett bra:)

Anonymous poster hash: 26c3d...af8

Jeg er ikke A-menneske, men uansett så må man tilpasse seg samfunnet. Og samfunnet er nå en gang bygget opp slik at dagen starter langt tidligere enn klokka 8 om morgenen.

Send en klage til styret

Anonymous poster hash: 3de8b...28a

Før en klager til styret og lager et stort problem av det så er det eneste rette å ta det opp med de det gjelder først! Verste jeg vet er hvis folk ikke er voksne nok til å ta ting direkte opp med folk!

Skrevet

Det hadde ikke jeg orket. Derfor bor jeg ikke i borettslag.

Men når du først bor i borettslag, må du nesten bare gjøre det beste ut av det. Regner med at stilletiden er fra 23-07 eller noe? Da er det jo du og de andre må forholde dere til. Da tror jeg heller jeg bare hadde snudd litt på døgnet slik at du sto opp når samlingen startet, og heller la deg litt tidligere. Det er jo ikke vitsen å ligge i sengen og irritere seg. At det er så sosialt for ungene og foreldrene høres jo veldig kjekt ut for deg som også har barn! Da får dere jo et godt nettverk med naboene :)

• Liker 4
Gjest Elseby13
Skrevet

Så utrolig koselig at de har en gå-ordning for alle barna i nabolaget! Det er jo bare super-praktisk for foreldrene og inkluderende for barna! Jeg tenker du er plaget nå, men om 6 år vil du være sjeleglad for denne ordningen! Så skal du se at du blir en av skravle-mammaene! :)

Skrevet

Urk, jeg hadde flyttet fort som F. Jævla unger som må bråke hele tiden

Skrevet

Så koselig med masse barn og liv i nabolaget. En sånn samling hver morgen må jo gjøre dette til et superkoselig borettslag å bo i. Det er jo absolutt ikke tidlig med halv åtte, jeg syns heller du bør være glad for at du har hyggelige og sosiale familier i nabolaget.

Halv åtte er TIDLIG! Det er ikke alle som lever a4 liv må du huske, enkelte kommer hjem fra jobb rundt midnatt og er ikke i seng før kl 2. Samboeren min jobber nattevakt til kl 06 på morgenen og da er det ikke så veldig hyggelig å bli vekket igjen omtrent i det man legger seg. Jeg syntes det er en uting at alle er forventet å ta hensyn til de med barn, men at barn og deres foreldre ikke trenger å ta hensyn til noen.

• Liker 3
Skrevet

Forstår deg godt, TS. Vi har også soverom vendt mot gårdsplassen og fellesgarasjen til alle leilighetene, og det er ikke gøy å våkne klokken syv av barn som har hylekonsert på vei til barnehagen. Dessverre er det sånt man må regne med (ironisk nok skal jeg godta mye bråk og herjing fra barn, men det er lite folk godtar fra hund).

Sånn er det bare, men "koselig" synes jeg ikke det er.

Det der er veldig sant!

Jeg bor i blokk og her er det veldig lytt. Både over, under og ved siden av meg bor det små barn og hyler og skriker til alle døgnets tider. Dette hører jeg GODT og blir ofte vekket kl halv 6 på morgenen av barn som har startet dagen med feil fot først.

Og ikke en gang la meg starte på lydnivået utendlrs om sommeren...!

Dette kan ikke jeg klage på "fordi det bare er barn". Bjeffer en hund derimot, er det på hue og ræva ut, denslags støy kan man ikke ha noe av!

• Liker 2
Skrevet

Halv åtte er TIDLIG! Det er ikke alle som lever a4 liv må du huske, enkelte kommer hjem fra jobb rundt midnatt og er ikke i seng før kl 2. Samboeren min jobber nattevakt til kl 06 på morgenen og da er det ikke så veldig hyggelig å bli vekket igjen omtrent i det man legger seg. Jeg syntes det er en uting at alle er forventet å ta hensyn til de med barn, men at barn og deres foreldre ikke trenger å ta hensyn til noen.

Jeg skjønner problemet. Men har mannen din nattevakt, så bør han gjerne bo et sted hvor stilletiden er mellom 06 og utover. Nattearbeidere må nesten belage seg på støy om de bor i borettslag/blokk eller tett nabolag. Da er løsningen ørepropper eller lignende, eller flytte i enebolig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det andre fornuftige steder i nærheten de kunne samle seg? Er jo veldig dumt at de samles rett utenfor huset til en som ikke har barn i flokken.. Jeg tror jeg ville forsøkt å snakke med foreldrene og spurt pent om de kunne tatt samlingen et annet sted. Fokuser på babyen din, og dra gjerne en liten hvit løgn om at dere sliter med søvnen (for barnet altså), det vil de sikkert ha forståelse for som foreldre (All forståelse for at andre voksne ikke orker bråket til barna deres er det dårligere med hos de fleste, så ville ikke prøvd den vinklingen).

Anonymous poster hash: 2311e...206

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...