Gå til innhold

Nyoppdaget farlig stoff: Methylisothiazolinone

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Methylisothiazolinone. Ja, det er navnet, langt og vanskelig å uttale, men bare å lære det som parabener ( som jo er mye lettere å huske og å finne bak på etikken) Jeg fant det (Methylisothiazolinone) på min Paul Mitchell shampoflaske. :(

Jeg ønsker å være bevisst i mine kosmetikkvalg, men det er en jungel der ute. Har noen tips for f.eks. gode snille miljøbevisste shampoer?

Ref. Artikkel i VG: http://www.vg.no/forbruker/nytt-farlig-stoff-funnet-i-norske-butikkhyller/a/23393679/

Anonymous poster hash: cc075...e76

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er problemet med å fjerne et konserveringsmiddel som vi er godt kjent med og som er "godt uttestet" (parabener). Da må det erstattes med et nytt som vi vet lite om, men som selger bedre (fordi ingen har reagert på det enda - eller før nå). Alternativet er å kjøpe shampoer med andre konserveringsmidler som vi heller ikke kjenner så godt (og som sikkert kommer vg-oppslag om senere), eller kjøpe shampoer uten konserveringsmidler som dermed har kort holdbarhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle beholdt parabener, intet farlig med det. Hilsen hudterapeut.

Anonymous poster hash: c72a0...37f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle beholdt parabener, intet farlig med det. Hilsen hudterapeut. Anonymous poster hash: c72a0...37f

Hvilke hold har du for å si det? Det er forskjellige typer parabener, og det er noen typer som er hormonforstyrrende og som ikke anbefales, og som har blitt forbudt i Danmark.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hysteria.

Anonymous poster hash: de7e2...036

AnonymBruker
Skrevet

Hysteria. Anonymous poster hash: de7e2...036

Jizzez....Det var ikke det jeg ba om.... Jeg lurte på om noen har tips til gode produkteruten disse stoffene? Er vel lov til å være bevisst på det, hvis det fins andre produkter!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...