AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Hvor lenge kan man gå etter trening før man bør dusje, med tanke på det å bli syk og lignende? Det er ofte at jeg er innom og gjør ærender etter trening, samt kanskje spiser middag og lignende, før jeg går i dusjen. Har en ganske hektisk hverdag, så må gjøre ting når jeg har tid. Mener ikke at jeg ikke har tid til å dusje (det tar jo ikke lang tid), men hender at det går en stund fra jeg er ferdigtrent til jeg dusjer. Kan påpeke at jeg svetter en del under trening, om det har noe å si Noen som vet? Anonymous poster hash: 6b4a2...942
OppNedPåAlt Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Blir man syk av å ikke dusje? Sånn utenom å være våt og kald og bli forkjølet? Det er ikke sjeldent jeg tar husvasken etter trening(er jo allerede svett!) og kanskje spiser en middag før jeg kommer meg i dusjen.
Viktualia Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Hvis du svetter så mye at klærne dine blir våte og du går rundt i dem og fryser i timesvis er det klart du kan blir dårlig av det. Men ellers er det helt ufarlig for helsa å ikke dusje etter trening, så lenge du har en normal hygiene ellers.. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Blir man syk av å ikke dusje? Sånn utenom å være våt og kald og bli forkjølet? Det er ikke sjeldent jeg tar husvasken etter trening(er jo allerede svett!) og kanskje spiser en middag før jeg kommer meg i dusjen. Jeg ser for meg at man kanskje begynner å fryse pga. at man har svettet, og derfor kan bli syk? Men kanskje det er bare feil Anonymous poster hash: 6b4a2...942
Gjest Gjest_Idja Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Jeg ser for meg at man kanskje begynner å fryse pga. at man har svettet, og derfor kan bli syk? Men kanskje det er bare feil Anonymous poster hash: 6b4a2...942 Men det vil du jo merke selv. Vi kan jo ikke fortelle deg om du fryser...
OppNedPåAlt Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Jeg ser for meg at man kanskje begynner å fryse pga. at man har svettet, og derfor kan bli syk? Men kanskje det er bare feil Anonymous poster hash: 6b4a2...942 Hvis det er DET (våt og fryse) som du tror du blir syk av så er jo det meget forskjellig fra folk til folk. Hvor fort blir du syk etter å ha gått i regnet og må gå i de våte klærne etterpå? Men ta på deg en fleecegenser etter trening, så slipper du å fryse
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Men det vil du jo merke selv. Vi kan jo ikke fortelle deg om du fryser... Selvfølgelig kan ikke dere fortelle meg om jeg fryser (jeg er ikke dum…?), men det er ikke alltid man kjenner at man blir kald osv., når man gjør andre ting. Du trenger ikke svare meg som om jeg ikke forstår noe som helst. Det er ikke fint gjort ovenfor andre mennesker Anonymous poster hash: 6b4a2...942
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Hvis det er DET (våt og fryse) som du tror du blir syk av så er jo det meget forskjellig fra folk til folk. Hvor fort blir du syk etter å ha gått i regnet og må gå i de våte klærne etterpå? Men ta på deg en fleecegenser etter trening, så slipper du å fryse Har ikke sagt at jeg tror jeg blir syk av det, men jeg anser det som potensielt mulig. Er det noe annet man kan bli forkjølet/syk av dersom man ikke dusjer rett etter trening? Anonymous poster hash: 6b4a2...942
Gjest Gjest_Idja Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Selvfølgelig kan ikke dere fortelle meg om jeg fryser (jeg er ikke dum…?), men det er ikke alltid man kjenner at man blir kald osv., når man gjør andre ting. Du trenger ikke svare meg som om jeg ikke forstår noe som helst. Det er ikke fint gjort ovenfor andre mennesker Anonymous poster hash: 6b4a2...942 Hva er det du vil vi skal fortelle deg da? Det er faktisk helt umulig for oss å vite om du blir så kald at du blir syk uten at du merker at du blir kald. Umulig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Jeg bruker å skifte til ull for å holde meg varm, og så gjøre det jeg skal gjøre før jeg dusjer. Anonymous poster hash: 2320d...f11
OppNedPåAlt Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Har ikke sagt at jeg tror jeg blir syk av det, men jeg anser det som potensielt mulig. Er det noe annet man kan bli forkjølet/syk av dersom man ikke dusjer rett etter trening? Anonymous poster hash: 6b4a2...942 http://www.kk.no/livsstil/derfor-blir-du-syk-av-%C3%A5-v%C3%A6re-kald-26101 "... det er lettere for virus å infisere kroppen når vi fryser." Altså, om du fryser (noe du ofte merker, eller så fryser du kanskje ikke?) så er det større sjans for å bli syk/forkjølet. Men det er slik om du fryser etter trening, før trening, etc etc. Vil du unngå å fryse kler du på deg eventuelt skifter til en tørr topp, da kroppen fryser mer når den er våt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå