Gå til innhold

Hvordan holde vekt etter slanking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål. Jeg har lagt om livsstilen min når det kommer til mat. For tiden slanker jeg meg, og ligger på rundt 1500-1700 kcal om dagen avhengig om jeg trener eller ikke. Når jeg endelig blir fornøyd (som er om ikke så altfor lenge), hvordan skal jeg gå frem for å ikke legge på meg igjen? Skal jeg øke kaloriinntaket gradvis og følge med på målebånd/vekt? Hvordan har dere som har gått ned i vekt holdt dere der?

Har i utgangspunktet tenkt å øke matinntaket litt om litt, og fortsette å spise sunt og næringsrikt. Har også planer om å fortsette med å telle kalorier. Jeg er bare nysgjerrig på om jeg gjør det riktig, og hva dere gjorde/gjør for å holde vekten :)

Anonymous poster hash: d673c...c1c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt reverse dieting - det vil si at du øker matinntaket med 100kcal i uken frem til du når et velikeholdsnivå. På denne måten venner du deg til økende mengde mat, og kroppen vil ikke plutselig binde mye vann heller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt reverse dieting - det vil si at du øker matinntaket med 100kcal i uken frem til du når et velikeholdsnivå. På denne måten venner du deg til økende mengde mat, og kroppen vil ikke plutselig binde mye vann heller. :)

Takk for svar :) Hvor ofte har du villet veie deg mtp. kaloriøkingen? En gang i uken? Eller er det bedre å bruke målebånd? Jeg har alltid vært en jojoslanker og havnet i samme spor etter disse ekstreme diettene, men det skal jammen ikke skje igjen, haha.

Skrevet

Takk for svar :) Hvor ofte har du villet veie deg mtp. kaloriøkingen? En gang i uken? Eller er det bedre å bruke målebånd? Jeg har alltid vært en jojoslanker og havnet i samme spor etter disse ekstreme diettene, men det skal jammen ikke skje igjen, haha.

En gang i uken - fast tid. Dvs enten på morgenen før mat, etter et måltid, eller på kvelden. Aller helst på morgenen, samme dag hver uke (helst en ukedag - i helgen er det mange faktorer, som ulik døgnrytme, som vil påvirke resultatet). Bruk gjerne målebånd også, spesielt om du trener styrke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...