AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har alltid trodd at det er den greia der du sitter med beina i nitti grader og dytter en sånn sak fram og tilbake, men når jeg googler det kommer det jo bare opp bilder av et stativ med en vektstang. Er det virkelig det som er en smithmaskin? Hvorfor er folk så negativ til den, isåfall? Skjønner ikke hva som er forskjellen på å bruke den og å stå en annen plass med en vektstang for å ta knebøy. Hilsen nybegynner.Anonymous poster hash: 1e2f8...7ef
Gjest Gjest_Idja Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 I en smithmaskin er stanga festet i en fast bane, slik at kroppen ikke får utfordret hverken balanse eller annen muskulatur. Trener du med vanlig stang må hele kroppen arbeide for å gjøre øvelsen riktig og for å holde balansen. Bare prøv å gjøre knebøy i en smithmaskin vs uten, så merker du den enorme forskjellen. Jeg er ikke så flink til å sette ord på det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Helt korrekt som Idja sier. I en Smith-maskin er bevegelsen låst av maskinen. Med løs stang må du jobbe for å holde balansen og du trener derfor i tillegg nødvendig støttemuskulatur. Det kan også være at den bevegelsen du får i en Smith-maskin ikke er optimalt for ditt bevegelsesmønster og kan derfor være utgangspunkt for skader. Bevegelsesmønsteret ditt bestemmes av lengden på de forskjellige benene i skjellettet ditt, hvor bevegelig du er i ledd og hvor tøyelig muskulaturen din er. Dette er altså veldig individuelt. Anonymous poster hash: 51288...5b7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Tusen takk for svar, da skjønner jeg. Anonymous poster hash: 1e2f8...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå