Dolly82 Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Fikk påvist kyssesyken på lørdag etter å ha vert usansynlig trøtt i en uke for så å få vond hals... Leverprøver var fine og jeg er mye bedre nå allerede.. Noen som vet når man kan gjenoppta trening? Skal man følge formen? Begynner å få litt abstinenser😂
Millimani Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Fysiske anstrengelser bør unngås i to til fire uker etter at man er friskmeldt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Snakk med fastlegen din. Å få ME / fattigue fordi du blir aktiv for tidlig er ikke noe å trakte etter. Anonymous poster hash: e8340...a08 1
Dolly82 Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Har jo vendt meg til å spise i forhold til forbrenninga som nå er nede i 2000-2300 til dagen... Og jeg har bare lyst på junk når jeg er syk... Kan vel gå rolige turer når jeg føler meg bedre så jeg får beveget kroppen Legen ga meg bare en utskrift og sa noe om at midten kunne sprekke om man trente for hardt Endret 25. mars 2015 av Dolly82
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Har jo vendt meg til å spise i forhold til forbrenninga som nå er nede i 2000-2300 til dagen... Og jeg har bare lyst på junk når jeg er syk... Kan vel gå rolige turer når jeg føler meg bedre så jeg får beveget kroppen Sorry, men snakk med legen din, igjen. Skjønner at dette er kjipt! Men å få kronisk tretthet er veldig mye kjipere. Husker ikke hvor lenge du må holde deg i ro, du sksl vel ta nye leverprøver igjen, og? Anonymous poster hash: e8340...a08
Dolly82 Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2015 Huff ja skal se om jeg får ny tid om noen uker når sykemeldingen er ferdig...jeg er ikke en person som er flink å holde meg i ro, og i dag uten egentlig å ha gjort noe særlig, har jeg gått over 10 000 skritt😳
Millimani Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Huff ja skal se om jeg får ny tid om noen uker når sykemeldingen er ferdig...jeg er ikke en person som er flink å holde meg i ro, og i dag uten egentlig å ha gjort noe særlig, har jeg gått over 10 000 skritt Tilvennings-fase... Du kan fint klare å holde deg i ro, selv om du ikke har lyst. Må du så må du. Det handler om å ta vare på helsa di vet du. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Altså, helsa først! Da jeg hadde kyssesyken ble det egentlig påvist npr jeg følte meg frisk igjen. Måtte jevnlig gå til legen å ta prøver. Jeg var borte fra trening 3-4 mnd selv om jeg følte meg helt frisk.Anonymous poster hash: 9ced0...95c
Basun Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Du bør vente med å trene til du er hundre prosent sikker på at du er frisk. Da jeg gikk på videregående lot jeg være å trene i 5 måneder. Trente i to uker før kondisjonstest i gym og fikk fremdeles karakteren 6. Dersom kroppen din er vant til en øvelse vil det ta kort tid å komme seg tilbake igjen! :-) Bare pass på å unngå skader når du begynner igjen. Det er veldig lett å få dette. Kilde: Jeg drev aktivt med løping, fikk kyssesyken og hadde pause i 5 måneder, trente i 2 uker pga. en skolekarakter og fikk så beinhinnebetennelse i begge beina. Slet med dette i to år. Endret 25. mars 2015 av Personenmeg
Wiggins Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Huff ja skal se om jeg får ny tid om noen uker når sykemeldingen er ferdig...jeg er ikke en person som er flink å holdvæe meg i ro, og i dag uten egentlig å ha gjort noe særlig, har jeg gått over 10 000 skritt Som de andre sier her: Ta det ordentlig med ro. Det er bedre å holde seg i ro i 2-3 måneder nå enn å slite med utmattelsessyndrom i årevis. Jeg er også vant til å være i aktivitet, men jeg har da vett til å holde meg i ro når jeg kjenner meg syk. Det kjipe med kyssesyke er at man etter en stund kan kjenne seg frisk, men så er man det ikke egentlig. Det er bedre å vente litt lenger enn nødvendig med å begynne å trene igjen enn motsatt, da er du ihvertfall på den sikre sida.
drue Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Jeg hadde rådført meg med lege før jeg hadde turt å være i noe som helst aktivitet egentlig. Ei venninne av meg fikk ikke trene på 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 kan fort ta et halvt år før du bør anstrenge deg. snakk med legen Anonymous poster hash: 5ac62...235
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #15 Skrevet 26. mars 2015 At jeg hadde hatt kyssesyken, fant man ikke ut før mange år senere, og jeg lever da fremdeles i beste velgående. Nå vet jeg ikke hvor mye og hardt TS trener til vanlig, men jeg har alltid hatt fysisk krevende arbeid og en aktiv fritid. Jeg tror nok at man fint kan være i lett aktivitet, men ikke drive å presse seg selv til man kjenner blodsmak og melkesyre.Anonymous poster hash: 18b24...2e8
drue Skrevet 26. mars 2015 #16 Skrevet 26. mars 2015 At jeg hadde hatt kyssesyken, fant man ikke ut før mange år senere, og jeg lever da fremdeles i beste velgående. Nå vet jeg ikke hvor mye og hardt TS trener til vanlig, men jeg har alltid hatt fysisk krevende arbeid og en aktiv fritid. Jeg tror nok at man fint kan være i lett aktivitet, men ikke drive å presse seg selv til man kjenner blodsmak og melkesyre.Anonymous poster hash: 18b24...2e8 Dette er så utrolig individuelt, og jeg syns ikke TS skal ta sjansen på det, og bør derfor rådføre seg med legen sin. For noen kan det oppstå alvorlige konsekvenser ved for tidlig fysisk aktivitet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #17 Skrevet 26. mars 2015 Jeg fikk ikke lov til å trene før 6 mnd etter kyssesyken. Og da var det beinhardt å begynne igjen, følte jeg sykt svak.. Men helsa må komme først. Anonymous poster hash: e903a...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå