Gå til innhold

Tips til hvordan jeg kan lage en kalender


Sommerfugl83

Anbefalte innlegg

Min kjære skal reise til andre siden av jordkloden og være der nesten ett år.... :(

Men som en oppmuntring til han vil jeg lage en kalender som teller ned dagene til han kommer hjem igjen! :wink: Hvor jeg skriver inn våre merkedager, ferier, bursdager o.l.

Har vært å kikket litt hos bokhandlere etter gode tips men foreløpig ikke funnet ut hva jeg skal gjøre enda....

Ønsker å ha en kalender som kan henge på veggen, som en "vanlig" kalender hvor man blar over fra mnd til mnd. Vil gjerne gjøre det meste selv, skal ha med bilder, tegninger, klistremerker osv...

Har ca 4uker på meg så kan rekke å gjøre ganske mye....

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage kalendere til den nermeste familien til jul hvert år med bilder av sønnen min og andre ting på.Kjøper litt stive A4 ark som jeg bretter i to for å få et lite skille.Lager så hull med hullemaskinen helt øverst i alle arkene for å ha ett hengefeste.

Limer så bilde på den øverste delen og skriver for hånd mnd og alle dagene på den underste delen!

Det blir utrolig fint - og alle syns det er en kjempekoselig gave å få.

Bruker 13 ark.Ett for hver mnd og ett til omslagsbilde ytterst!

Lykke til

Klem Charmina

:babysmokk: 84 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :-)

Det er noe slik jeg har i tankene....

Men hvordan lager du opphenget? Tråd i hullene eller? Det må jo være litt solid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en litt tykk tråd eller mer riktig er det vel å si bånd i en farge som passet til bakgrunnen!

Laget meg også en mal til selve datoskrivingen sånn at det ble beint!

Klippet ut små firkanter på et ruteark.

Laget først plass til å skrive mnd.

Så laget jeg alle ukedagene bortover og klippet nok ruter under hver ukedag. Da ble alt stående rett og fint under hverandre når jeg skrev!

Håper du forstår hva jeg mener...litt vanskelig å forklare.

Tar litt tid å lage en slik mal (pirkearbeid)men man får jammen igjen for jobben!

Lykke til

Klems Charmina

:babysmokk: 84 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste fotobutikkene (og sikkert andre steder) har de slike kalendere hvor du enten kan male/tegne eller sette inn bilder selv. Noen helt enkle, andre litt mer fancye og koster ikke skjorta heller.

Lagde en kaldender fra bunn av en gang, og da fikk jeg den "sammensveisa (??)" på et bokbinderi/trykkeri (eller hva det nå heter... hmm, ord i dag altså).

Lykke til, er superkoselig gave å få...

lagd mange og alle falt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :-)

Det som er problemet er at han blir borte fra sept 2004 til aug 2005, ikke et kalenderår... :-?

Men skal absolutt høre med et bokbinderi/trykkeri :-)

Kunne tenkt meg et sånn slags ringsystem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å henge på små pakker på kalenderen. En for hver mnd?

I tilegg er det beldig greit å skrive opp fødselsdager til familien! (evt tlfnr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg er det beldig greit å skrive opp fødselsdager til familien! (evt tlfnr)

Det hørtes genialt ut!

Skriv inn alle bursdager etc, og adressen/telefonnummeret til bursdagsbarnet...

Tipper det kommer til nytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...