Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en kompis som er 43 år, gift med flere barn. Nå har han møtt ei på 22 fra russland som han skal satse alt på. Han skal flytte fra kona ungene og satse på et helt nytt liv sammen med denne jenta. Hun er ganske uskyldig og vil kanskje dette pga. av at hun da ser en mulighet for komme til norge osv. Jeg vet ikke. Blir bare så eitrende sint på denne mannen som vil gi opp alt pga. av dette og kanskje angre siden. Det er jo forsåvidt greit at han ødelggger sitt eget liv men jeg tenker på kona, ungene og denne russiske jenta som hadde fortjent bedre. Hva syns dere? Jeg har prøvd å snakke med kompisen min men til ingen nytte. Han er som besatt og tenker virkelig å gjennomføre dette for en hver pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. det lukter litt midtlivskrise av dette ja.. :-?

Men når det er sagt er det ikke noe i veien for å ha et flott og meningsfylt forhold sjøl om aldersforskjellen er stor. MEN når språket mangelr, jenta må takle eks-kone og mange ste-barn og tydelig mangler livserfaring så skjønner jeg skepsisen din.

Jeg har en venn i om trent samme situasjon - forskjellen er at begge er norske... Lite man kan si annet enn "jeg håper det går bra"

Gjest Madam Felle
Skrevet

Både han og jenten er gammel nok til å bestemme selv. Ser ikke noe gale i aldersforskjellen, men reagerer på at han er så likegyldig ovenfor sin egen familie.

Kanskje han rett og slett har kommet i 40 års krisen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også tenkt på 40-årskrise og sånne ting men jeg lurer jo på om det i hele tatt finns noe jeg kan si/ gjøre for å få ham til å skjønne at dettte kanskje ikke er riktig. Det er jo fryktelig å se hvordan han behandler sin kone. Hun vet jo alt om dette og er kjempefortvilet.

Men det nytter vel ikke å snakke en 40 åring i krise til fornuft?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at disse russiske damene ikke er så lette å leve med, så kanskje han bare har godt av det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når han en dag finner ut at han har gjort et dumt valg er det sannsynligvis for sent å reparere forholdet til kona.

Dessverre er det en del utenlandske kvinner som søker menn fra vesten for å øke levestandarden og få oppholdstillatelse. Ikke alltid slike forhold er basert på ekte kjærlighet. Tilsvarende forhold ender også oftere i brudd.

Hvor lenge har han kjent henne da? I begynnelsen av et forhold er man jo så forelsket at man går med skylapper og ikke ser partnerens feil og mangler. Man kan bli blendet av ungdom og skjønnhet. Hverdagen kommer etterhvert....

Dette er noe han må finne ut av selv. Hvis han fortsatt er forelsket i den unge kvinnene ville det jo også vært feil å gå tilbake til kona. Det ville sakpt mye tvil og usikkerhet for dem begge.

Kan også hende at forholdet er basert på ekte kjærlighet og at de kommer til å leve lykkelige sammen til døden skiller dem....hvem vet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, jeg kunne skjønt alt dette dersom jeg hadde det minste tro på at dette er ekte kjærlighet. Han gjør det fordi denne 22- åringen sier hun føler noe ekte. Det er det som gjør meg helt fortvilet. Han vet jo ikke selv hva han holder på med meg lar seg blende av ungdom og skjønnhet osv. Han har kjent henne 1 år og truffet henne to ganger på denne tida. Resten er mailer og sms,er med fagre ord og fantasier. Jeg syns det er grusomt å kaste bort et helt liv på dette. Jeg vet jo garantert at han kommer til å angre og da håper jeg for all del kona ikke er så dum at hun tar ham tilbake.

Jeg kunne forsåvidt skjønt det serom han var nødt til å gi opp ekteskapet fordi følelsene dem imellom var døde men det må da gå an å gjøre dette på en skikkelig og real måte vel? Ikke la en ung dame styre alt hva du gjør og mener.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Om det var min mann så tror jeg ikke jeg ville hatt han etter han var pratet til fornuft! Leste an plass at om en partner som ikke tar hensyn til deg og ikke respekterer deg går fra deg, så kan du se på det som en gave! Ofte er det jo slik at følelser kan bli sterkere av motstand. Kan jo hende at der er ekte kjærlighet fra begge sider, selv om det kan virke usannsynlig :)

I Russland er det ofte slik at om man går fra hverandre så blir ungene hos moren og kontakten mellom far og barn brytes. Mange russiske jenter har problemer med å takle barn fra tidligere forhold, fordi vår måte å gjøre ting på er fremmed for de. Det er en ting jeg som venninne av denne fyren ville tatt opp med han. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...