Gjest Margit Spat Skrevet 25. mars 2015 #1 Del Skrevet 25. mars 2015 Vi er bedt i konfirmasjon til en jente nå på forsommeren. Vi er nærmest som en ekstra tante og onkel til konfirmanten, og har vært mye sammen med familien gjennom hele hennes oppvekst. Vi ønsker å gi noe annet enn penger, uten at jeg ønsker å starte en diskusjon om penger vs pakker. Ønsket er gi noe "klassisk" som har en viss varighet, men som helst faller i smak også nå (tror liksom kasseroller osv som forberedelse til voksenverdenen blir litt for "voksent"). Prisområdet vi har tenkt på er ca 800-1000 kroner. Konfirmanten er en ganske vanlig tenåring, som liker moteklær, sminke, pynt, Justin Bieber (og de andre dukkepene gutteartistene som slike "dinosaurer" som jeg ikke har peiling på) og andre vanlige ungdomsting. Men hun driver også aktivt friluftsliv og dans. Frilufts- og sportsutstyr er foreldrene raske med å skaffe henne, og pga deres yrker får de tak i slike ting til fordelaktige priser. Er det noen av dere kloke hoder som har noen gode tips til konfirmasjonsgave til denne jenta? Nå er jeg temmelig tom for idéer selv, så både konkrete forslag og noe som kan sette mine egne tanker i gang er like velkomment! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Del Skrevet 25. mars 2015 Min datter ønsket seg nesten kun penger da det hun sparte til er så kostbart😊Anonymous poster hash: ea152...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buddhahode Skrevet 25. mars 2015 #3 Del Skrevet 25. mars 2015 http://www.japanphoto.no/fuji-instax-mini-8-rosa#.VRMgN4q5TCR Dette polaroidkameraet er veldig populært blant unge jenter! Jeg kjøpte mitt på ebay for rundt 800 kr, slapp også unna tollen. Så det er mulig å få det litt billigere enn det koster i Norge. Tror det er en gave som blir satt pris på, selv om kameraet sikkert ikke varer evig gjør iallefall bildene det hvis man tar vare på de. Har hatt mitt i underkant av et år, og det holder iallefall enda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Del Skrevet 25. mars 2015 http://www.japanphoto.no/fuji-instax-mini-8-rosa#.VRMgN4q5TCR Dette polaroidkameraet er veldig populært blant unge jenter! Jeg kjøpte mitt på ebay for rundt 800 kr, slapp også unna tollen. Så det er mulig å få det litt billigere enn det koster i Norge. Tror det er en gave som blir satt pris på, selv om kameraet sikkert ikke varer evig gjør iallefall bildene det hvis man tar vare på de. Har hatt mitt i underkant av et år, og det holder iallefall enda Vil også anbefale dette som en "perfekt" gave til konfirmant! Min søster elsker kameraet, med et fantastisk formål å "fange øyeblikk" i livet :) Anonymous poster hash: 549d7...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Del Skrevet 25. mars 2015 Hva med noe GoPro lignende kamera? Siden hun er så glad i friluftsliv, hadde det nok vært helt topp med et lite, solid kamera å ta med seg på tur! Vet ikke helt hvor mye disse ligger på da, kanskje dyrere enn det dere tenkte dere. Men noe i den duren hadde nok de fleste blitt glad for tror jeg Anonymous poster hash: cc2cc...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 26. mars 2015 #6 Del Skrevet 26. mars 2015 Takk for tipsene så langt! Polaroidkamera har hun allerede kjøpt seg selv for oppsparte penger, ellers kunne det vært en aktuell gave. Jeg har sjekket litt rundt GoPro-kameraer o.l, men hvis man ikke skal kjøpe av de aller, aller enkleste så fyker prisene dessverre fort i været. Jeg er absolutt mottakelig for flere tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 26. mars 2015 #7 Del Skrevet 26. mars 2015 Pulsklokke eller Daniel Wellington klokke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 26. mars 2015 #8 Del Skrevet 26. mars 2015 Dersom hun er aktiv innen friluftsliv ville jeg gitt en skikkelig finnkniv/samekniv. Med inngravert navn. Her har du en leverandør av skikkelige kniver www.samekniv.no Mener det er 7" som regnes som damekniven :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 26. mars 2015 #9 Del Skrevet 26. mars 2015 På de knivene vi har er det gravet navn på skaftet, dato eller årstall forran på slira og navn bak på slira. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 26. mars 2015 #10 Del Skrevet 26. mars 2015 Takk for tipsene så langt! Polaroidkamera har hun allerede kjøpt seg selv for oppsparte penger, ellers kunne det vært en aktuell gave. Jeg har sjekket litt rundt GoPro-kameraer o.l, men hvis man ikke skal kjøpe av de aller, aller enkleste så fyker prisene dessverre fort i været. Jeg er absolutt mottakelig for flere tips Det er jo ikke sikkert at hun trenger mer enn et av de enkleste? Hvis ikke hun skal filme fallskjermhopp og off pist snow board da. Jeg fikk stormkjøkken til konfirmasjonen min, og det har jeg brukt en del og har det enda Evt primus. Du kan kjøpe sånne ting gjennom foreldrene så får du mer for pengene? Telt/lavo? Ville unngått smykker hvis ikke det er et spesifikt hun ønsker seg. Er veldig kjedelig å vite at noen har brukt masse penger på noe du ikke har lyst til å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 26. mars 2015 #11 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg fikk koffert til min konfirmasjon. Det er nok den gaven jeg har brukt aller mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 26. mars 2015 #12 Del Skrevet 26. mars 2015 -Smykker av ymse slag....hals-smykker, ring, øredobber, armbånd -Kniver -Tur-klær og sko -Evt bestikk hun kan ta vare på til senere -Gavekort på gullsmedforretning, Steen & Strøm, eller øremerket noe spesielt som f.eks. laptop, instrument, moped -Penger øremerket lappen eller kjøretimer -Bøker av typen leksikon/oppslagsverk -Aksjefond -ipod -Koffert -Sovepose -Laptop -Mansjettknapper -Gode solbriller -Konsoll med spill -Klokke -Hudpleieprodukter -Smykkeskrin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #13 Del Skrevet 26. mars 2015 Sølvtøy, en god kokebok, servise, gulvteppe, lamper, malerier og annet husgeråd er jo noe alle unge har bruk for. Anonymous poster hash: 65dfc...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå