Yme Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Satt akkurat og leste en tråd her nå, og kom til å tenke på dette her, så da bestemte jeg meg for å lage denne tråden. Når jeg treffer jenter for første gang, er jeg veldig dårlig på å snakke om meg selv. Hvis de spør hva jeg driver med og lignende, svarer jeg kjapt, og fortsetter og snakke om noe annet (feks spør mer om dem). Det er ikke noe jeg gjør med vilje, men det er ikke helt naturlig for meg å lange ut om hvem jeg er, i og med at jeg veit dette veldig godt selv, og derfor syns det er veldig kjedelig. Hvordan hadde dere reagert på det, om dere møtte på en fyr som sa veldig lite om seg selv, og svarte kort og konsist når dere spurte hvem han var og hva han dreiv med, for så å fortsette å snakke om dere eller andre ting? Det er ikke noe jeg har hatt noe problemer med, men blei nysgjerrig på hvordan dette oppleves for andre, etter å ha lest tråden jeg nevnte.
Cashbah Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Da hadde vi passet sammen, for jeg liker å snakke om meg og mitt Synes det er dødskjedelig å høre på andre snakker... 4
Yme Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2015 Så da kan du jo egentlig bare sitte og snakke med deg selv, og få like mye ut av det, som om du var ute og var sosial? ;P 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Når du er ferdig å si det du skal si, spør du et spørsmål til den (om det blir stille), eller hva gjør du? I mange situasjoner er det jo naturlig at den andre tar over og spør noe til det du snakker om, tenker jeg. Hadde du bestandig svart kort, hadde nok jeg reagert, om jeg hadde vært på date med deg. Da hadde jeg kanskje lurt om du ville ha daten fort unnagjort, eller om du var nervøs kanskje. Har ikke opplevd det ennå, så samtidig vanskelig å si Anonymous poster hash: e5258...8db 2
Gjest Bud Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Joda, men studier viser at det som teller mest når kvinnene skal velge sin varige følgesvenn er stabil og god økonomi.
Gjest HeiHade Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Hadde ikke vært noe problem for meg. Foretrekker å finne ut hvordan andre er, fremfor å høre det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Jeg ønsker aldri en lang avhandling fra en fyr om jeg spør "Hva jobber du med?" Jeg forventer bare et kjapt og enkelt svar tilbake, for selve spørsmålet er da kun ment som en ice-breaker. Jeg driter egentlig i hva du jobber med Det er først når man kan begynne å diskutere musikk og sære interesser, jeg våkner til liv Anonymous poster hash: 0727e...3db 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Det er forskjell på å "lange ut" og "svare kjapt og endre tema". Med andre ord det normale, å fortelle litt. Jeg ville mistet interesse om han bare ga knappe svare og holdt igjen på alt. Kanskje antatt at han ikke hadde noe interessant å fortelle om hva han drev med eller livet sitt. Anonymous poster hash: 0864c...ea5
Yme Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2015 Hadde ikke vært noe problem for meg. Foretrekker å finne ut hvordan andre er, fremfor å høre det.Det er jo faktisk en bedre måte å gjøre det på også. Da kan man kødde og ha det gøy, og se hvordan de faktisk er, istedenfor hvordan de "tror" de er selv.Mange har et helt annet bilde av hvem de selv er, enn hvem de faktisk er, på en måte... Klønete formulert Joda, men studier viser at det som teller mest når kvinnene skal velge sin varige følgesvenn er stabil og god økonomi. Jeg har stabil, dårlig økonomi, men har aldri opplevd det som noe problem hos damene. Jeg liker å dele, og spanderer gjerne, noe omtrent ingen damer er med på. De vil betale for seg selv, også før de veit at jeg er en fattig pikk.Det kan godt hende det finnes massevis av damer som bare er ute etter penger, men jeg har ikke støtt på dem, heldigvis. Når du er ferdig å si det du skal si, spør du et spørsmål til den (om det blir stille), eller hva gjør du? I mange situasjoner er det jo naturlig at den andre tar over og spør noe til det du snakker om, tenker jeg. Hadde du bestandig svart kort, hadde nok jeg reagert, om jeg hadde vært på date med deg. Da hadde jeg kanskje lurt om du ville ha daten fort unnagjort, eller om du var nervøs kanskje. Har ikke opplevd det ennå, så samtidig vanskelig å si Anonymous poster hash: e5258...8db Det pleier egentlig ikke bli så veldig stille. Det hender jo, om man møter en det ikke klikker bra med, men stort sett flyter praten lett... Den handler bare om alt annet enn meg, fordi jeg ikke utbroderer om meg selv, med mindre jeg får spesifikke spørsmål. Da svarer jeg kort, og fortsetter å snakke om noe hu syns bar morsomt, eller spør henne om noe annet jeg vil vite om henne.Jeg ønsker aldri en lang avhandling fra en fyr om jeg spør "Hva jobber du med?" Jeg forventer bare et kjapt og enkelt svar tilbake, for selve spørsmålet er da kun ment som en ice-breaker. Jeg driter egentlig i hva du jobber med Det er først når man kan begynne å diskutere musikk og sære interesser, jeg våkner til liv Anonymous poster hash: 0727e...3db Med mindre personen har en utrolig spennende jobb, er det alltid best å snakke om felles interesser, ellers er det jo ikke noe gøy. Det viktigste for meg, er at man ler og koser seg, og om jeg gjør det uten å vite en dritt om jenta, er det helt greit. 1
Gjest HeiHade Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Det er jo faktisk en bedre måte å gjøre det på også. Da kan man kødde og ha det gøy, og se hvordan de faktisk er, istedenfor hvordan de "tror" de er selv. Mange har et helt annet bilde av hvem de selv er, enn hvem de faktisk er, på en måte... Klønete formulert Jeg tenkte faktisk å legge til akkurat det du skrev nå, men nå trenger jeg ikke lenger. Jeg er helt enig med deg.
Gjest Bud Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Tenker at damene du finner da ikke er klare for å finne seg en livsledsager. Er du med? Bitches be diggin` gold, bro.
Gjest gjestvest Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Jeg er veldig observant. Jeg hadde nok funnet ut mer om deg via ditt kroppsspråk, og det som ikke kom ut av deg, enn det som faktisk kom ut. Så du skal nok ikke være redd. Eller jo: vær redd Neida: Nå tuller jeg. hehe Endret 25. mars 2015 av gjestvest
Yme Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2015 Det er forskjell på å "lange ut" og "svare kjapt og endre tema". Med andre ord det normale, å fortelle litt. Jeg ville mistet interesse om han bare ga knappe svare og holdt igjen på alt. Kanskje antatt at han ikke hadde noe interessant å fortelle om hva han drev med eller livet sitt. Anonymous poster hash: 0864c...ea5 Det er ikke sånn at jeg holder igjen, men jeg svarer kun det på det spesifikke som blir spurt om. Hvis hu spør videre, fortsetter jeg å¨svare, men jeg går ikke inn på noe mer enn akkurat den nødvendige informasjonen, i forhold til spørsmålet... Er så kjedelig å snakke om alt dette som jeg veit fra før.
Yme Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er veldig observant. Jeg hadde nok funnet ut mer om deg via ditt kroppsspråk, og det som ikke kom ut av deg, enn det som faktisk kom ut. Så du skal nok ikke være redd. Eller jo: vær redd Neida: Nå tuller jeg. hehe Flaks for meg at kroppsspråket mitt bare er en løgn da, siden den er tillært.Fra naturens side hadde jeg ikke tonefall, kroppspråk eller noe særlig mimikk.Det kommer naturlig for meg nå, men jeg måtte øve i mange år, og jeg var utrolig merkelig da jeg var liten... Forsto ikke at jeg måtte ha på klær og sånt Tenker at damene du finner da ikke er klare for å finne seg en livsledsager. Er du med? Bitches be diggin` gold, bro. I forholdene jeg har hatt, er det jeg som har avsluttet, og noen av driver fortsatt å hinter om at de vil bli sammen igjen. Jeg tror kanskje det er sånn at damer er forskjellige, akkurat som oss mannfolka, egentlig. Jeg tenkte faktisk å legge til akkurat det du skrev nå, men nå trenger jeg ikke lenger. Jeg er helt enig med deg.Vi er så flinke! Man skal ha det gøy! Spesielt når det er sol ute, for da blir man automatisk lykkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er dame, og jeg liker heller ikke å snakke om meg selv. Jeg liker best å lytte til det han sier, og kommentere til det. Da føler jeg meg mer komfortabel. Jeg er reflektert og har humor, men har ikke levd et spennende og begivenhetsrikt liv, så da føler jeg meg ukomfortabel som "intervjuobjekt". Anonymous poster hash: 2bd3a...d02 3
Gjest gjestvest Skrevet 25. mars 2015 #16 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Flaks for meg at kroppsspråket mitt bare er en løgn da, siden den er tillært. Fra naturens side hadde jeg ikke tonefall, kroppspråk eller noe særlig mimikk. Det kommer naturlig for meg nå, men jeg måtte øve i mange år, og jeg var utrolig merkelig da jeg var liten... Forsto ikke at jeg måtte ha på klær og sånt Æsj. De har lært deg å ha på deg klær også? Hvem er disse folka? Denne daten er avlyst før den ble avtalt ! Endret 25. mars 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Det er helt greit å ikke ha et annegrads forhød første gang man møtes. Noen høflige fraser som en ice breaker er greit, men trenger ikke å vite alt. Men når det utvikler seg til noe mer enn bare litt fjas på byen/fest ol og kanskje en interesse er vekket, så bør man faktisk ville vite mer om den andre part. Anonymous poster hash: 0727e...3db
Cuntzilla Skrevet 25. mars 2015 #18 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er sånn selv, så synes selvsagt det er greit. "Hva driver du med da"-samtalen er kjedelig, jeg skifter tema så fort som overhode mulig. Synes man lærer hverandre bedre å kjenne ved å ha en samtale som flyter og beveger seg naturlig fra tema til tema, enn man gjør ved å sitte og stille hverandre standard spørsmål som man begge har innarbeidet et standard svar på som man avleverer til alle og enhver som spør. Det verste er at man vet nøyaktig hvilke oppfølgingsspørsmål som kommer også, og sitter og hører seg selv gjenta setninger man har sagt hundre ganger før, man presterer til og med å dra samme spøk hver gang og sitter og lurer på om den faktisk var morsom på et tidspunkt. Jeg får lyst å skyte meg selv bare av å tenke på det, i studietiden var jeg så drittlei av den samtalen at jeg ofte bare feide bort hele spørsmålet med "drit nå i det". Men det fordrer jo at du - som du skriver - begynner å prate om noe annet interessant da. Jeg har vært på date og andre sosiale settinger hvor motparten BARE svarer kort og ikke gir en noe som helst tilbake. "Hva driver du med da" er jo bare en floskel for å få i gang en samtale. Hvis du svarer med ett ord og jeg må drive med oppfølgingsspørsmål for å hale noe ut av deg, DA har vi et problem. 3
Yme Skrevet 25. mars 2015 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2015 Jeg er dame, og jeg liker heller ikke å snakke om meg selv. Jeg liker best å lytte til det han sier, og kommentere til det. Da føler jeg meg mer komfortabel. Jeg er reflektert og har humor, men har ikke levd et spennende og begivenhetsrikt liv, så da føler jeg meg ukomfortabel som "intervjuobjekt".Anonymous poster hash: 2bd3a...d02 Blir det også sånn at du svarer kort og spesifikt på spørsmål som handler om deg, før du fortsetter å snakke om andre ting? Æsj. De har lært deg å ha på deg klær også? Hvem er disse folka? Denne daten er avlyst før den ble avtalt ! Hvis det er så galt, kan jeg jo alltids læres til å ta dem av igjen også.Jeg var så vanskelig da jeg var barn, at det var nok for resten av livet, så nå er jeg verdens mest medgjørlige mann... Litt som en hund, egentlig. Sitter bare sikler, og venter på at du skal gi meg noe å spise. 1
sara-ellis Skrevet 25. mars 2015 #20 Skrevet 25. mars 2015 Jeg liker ikke å prate om meg selv. Men mye av det kommer nok at jeg jobber innen et spesifikt fagfelt som ikke er så interessant for andre. Men jeg synes det er tiltrekkende med engasjement og ambisjoner, så jeg liker godt at menn prater om hva de holder på med. Utenom hvis de skal spesifisere hvilket yrke/grad de har heeeele tiden, haha. "Jeg som professor synes blablabla".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå