Gjest Anjelic Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Jeg og samboeren vår leier en leilighet og har i grunnen god plass. Men jeg er litt nysgjerrig på hvordan dere organiserer klær og andre ting som for eksempel duker, pynteputer og pyntegjenstander. Det er de sistnevnte jeg ikke vet hvordan jeg skal organisere og føler de tar mye plass. Har pakket pyntegjenstandene i eske 1 og i eske 2 har jeg pyntegjenstandeer som hører jula til. Vi har lagt pynteputer i en vakumpose, men for å være ærlig synes jeg den tar like stor plass da den ikke er bred, men lang så den får ikke plass i noe eske f.eks og det gjør forresten ikke putene uten vakumposen heller da de da blir for brede igjen. Hehe, må le litt. Har en kommode på soverommet som jeg egentlig tenkte å bruke til undertøy og slike ting, men kan jo bruke den til duker når jeg tenker meg om. Føler bare at ting blir så "spredt". Burde jeg ha puter, og duker i en eske? Hva gjør dere? Og legger dere bort klær som hører vinteren til i en eske, eller har dere alle klærne fremme uansett sesong? Trenger noen råd til ei som egentlig er ganske ryddig.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Har du ikke en bod/roterom? Ville IKKE brukt kommoden på soverommet til duker, nei... Du må ha soverom-ting på soverommet:) Undertøy osv. Duker (de to vi har) har vi i en kommode på stua. En halv skuff er fylt av sånt småtteri. Julepynt går i en eske i boden. Våre "regler" er at vi rydder vekk sesonggreier, og har ting vi bruker ofte lett tilgjengelig Anonymous poster hash: af0eb...ece
Gjest Anjelic Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Jo, vi har bod, men er ikke så god plass egentlig da vi har en del andre ting der som okkuperer. :-) Men har lagt laken, dynetrekk og putetrekk i kommoden ved senga. Samt ekstra pledd. Men det er pynteputene som er problem. Jaja, får se om jeg får plass til de i boden da.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Jo, vi har bod, men er ikke så god plass egentlig da vi har en del andre ting der som okkuperer. :-) Men har lagt laken, dynetrekk og putetrekk i kommoden ved senga. Samt ekstra pledd. Men det er pynteputene som er problem. Jaja, får se om jeg får plass til de i boden da. Men jeg skjønner ikke hvorfor du trenger å pakke bort pynteputer? Jeg har mine i sofaen. Anonymous poster hash: 9cdb5...5b5 3
Gjest Anjelic Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Fordi vi har så mange. Har noen som passer til jul og noen som passer til påske osv.
Gjest Wei Wei Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Nå har jeg ikke så mange pyntegjenstander, men kanskje kan jelpe med ideer allikevel. Garderobeskapet på soverommet er bare til klær og undertøy. Garderobeskapet i gangen er til yttertøy, sko, sengetøy og håndklær (nærme badet/vaskerommet). Duker og kjøkkenhåndklær har jeg i en kjøkkenskap. Pynt til jul er i en boks i garasjen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Julepynten bor i store Smartkasser fra Obs (70 liters) i boden når den ikke er i bruk. Duker bor i smartkasse i stuens vitrineskap. De på 50 liter er greie til dete. ulltøy, dynetrekk og putevar er sortert etter vinter og sommer og plassert i 50 liters Smartkasser i skap på soverommet sommertøyet ligger i et komodeksap i mellomgangen, sammen med håndklær og vaskekluter. Det meste annet tøy som ikke trenger å henge og som heller ikke eri daglig bruk, befinner seg i smartkasser med tette lokk, for å unngå støving, som er plassert i skapet på soverommet. Kassene er gjenomsiktige og merket med innhold. Yttertøy og sko befinner segni skapene i yttergangen.Anonymous poster hash: 2b899...bef
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Hva med å skaffe dere sånne flate bokser med hjul som kan være under senga? Bed rollers heter det, tror jeg. Anonymous poster hash: c0a2d...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå