Gå til innhold

Forlover tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, er forlover og har lyst å holde tale. Kan noen gi meg noen gode taletips?

Hva bør være med i talen fra brudens forlover?

Setter pris på innspill, nå begynner tiden å bli knapp :o

Talen må vel starte med å takke for æren. Så vil jeg nevne litt morsomme episoder oss imellom. Så vil jeg ha med noe om hvor stor pris jeg setter på henne.

Men ..... hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg bare for at det er hun som ler av talen din, ikke vær morsom på hennes bekostning.

Skrevet

Hvis du ikke har holdt tale før, er det smart å forberede seg godt. Finn en form som gjør det lettere å framføre.

Jeg har god erfaring i å holde på rim. Da gjør det ingenting om det leses opp.

En annen variant er å bruke alfabetet, eller deler av det. Eller hva med å bruke bokstavene i hennes navn? (Morsomt hvis hun skifter navn) Da finner du på stikkord til hver bokstav og snakkker litt rundt det. Noen bokstaver vil ha lengre forklaring, andre bare et par ord.

Eller hva med å ta for deg kvaliteter du mener hun har, som utålmodig, impulsiv eller kontrollfreak, der du forteller om episoder knyttet til egenskapene.

Lykke til!

Skrevet

takk for tips Tex og lille my. :)

Skrevet

Jeg var forlover for min beste venninne, og skrev talen ca 1 mnd i forveien. Og da det ble min tur, så droppet jeg hele talen, og snakket om noe helt annet. Om hvordan jeg opplevde det da hun ble sammen med brudgommen (jeg endte opp utenfor telefonkiosken mens hun ringte ham i militæret etc) og litt om ham, siden vi har samarbeidet med ting på fritiden. Mye mer spontant og ekte enn å lese opp en gammel tale. På den annen side, jeg er vant til å stå foran forsamlinger og ta ting på sparket, så det var ikke noen som visste at jeg holdt på med noe helt annet enn planlagt. (Bortsett fra min samboer, som hadde lest talen fra før.)

Poenget? Du kan snakke om hva som helst, så lenge det er relatert til bruden, og gjerne paret som helhet også. Gjør det morsomt, og ikke altfor sentimentalt, det kan foreldre, besteforeldre, tanter og onkler få gjøre (og det gjør de!) Heller kort og morsomt om felles opplevelser, enn langdrygt og tåredryppende! ;)

Catzy

Skrevet

Jeg sitter med forlovertalen fra min forlover(og søster) i hendene akkurat nå. Jeg fikk lov å legge det ut på vår bryllups-nettside...

Så hvis du tar en titt i kveld eller i morgen så ligger det der.... :wink:

Jeg synes den var kjempeflott ivertfall! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...