Gå til innhold

Hvor ofte unner du deg søtsaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte unner du deg søtsaker, som sjokolade og annet godteri, is, kake, kjeks etc.?

Selv spiser jeg dette to-tre ganger i uka, i moderate mengder hver gang. Det vil si at én gang regnes som f.eks. ti smågodtbiter, eller en-to kakestykker, eller en-to porsjoner med is osv.

Har på følelsen av at dette kanskje er litt for ofte? Flere av venninnene mine unner seg søtsaker svært sjelden, ikke mer en 1-2 ganger i måneden.

Hva med dere??

Anonymous poster hash: 7b8bd...92c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte unner du deg søtsaker, som sjokolade og annet godteri, is, kake, kjeks etc.?

Selv spiser jeg dette to-tre ganger i uka, i moderate mengder hver gang. Det vil si at én gang regnes som f.eks. ti smågodtbiter, eller en-to kakestykker, eller en-to porsjoner med is osv.

Har på følelsen av at dette kanskje er litt for ofte? Flere av venninnene mine unner seg søtsaker svært sjelden, ikke mer en 1-2 ganger i måneden.

Hva med dere??

Har en godtefri periode nå i noen mnd, pga endel helse issues, jeg er ikke overvektig, jeg er naturlig slank, så det er noe annet.

Ellers har det ofte vært ca en gang i uka, men merker at jo mindre jeg spiser det, jo mindre får jeg lyst på godteri.

Lurer på hvorfor venninnene dine spiser det så sjelden? Er det fordi de er treningsaddicted, el livredde for å legge på seg?

Anonymous poster hash: b0ba6...eb1

AnonymBruker
Skrevet

Har en godtefri periode nå i noen mnd, pga endel helse issues, jeg er ikke overvektig, jeg er naturlig slank, så det er noe annet.

Ellers har det ofte vært ca en gang i uka, men merker at jo mindre jeg spiser det, jo mindre får jeg lyst på godteri.

Lurer på hvorfor venninnene dine spiser det så sjelden? Er det fordi de er treningsaddicted, el livredde for å legge på seg?

Anonymous poster hash: b0ba6...eb1

Tipper det er pga. sunnhetshysteriet i samfunnet vårt. I 2015 er jo alt som inneholder sukker plutselig strengt forbudt. Noen av dem er nok også redde for å legge på seg, og "ødelegge" det sunne kostholdet.

Skrevet

Vel, jeg har en historikk med å unne meg noe hver eneste dag, og gjerne flere ganger om dagen om anledningen byr seg. Da blir man fort ganske overvektig... Nå i fasten spiser jeg ikke noe som går under kategorien godteri eller snacks, utenom kaker ved bursdager. I påsken kommer jeg til å gjeninnføre både sjokolade og annet. Hvis jeg fremover klarer å begrense meg til maks to ganger i uka skal jeg være veldig fornøyd :)

Skrevet

Nesten hver dag. Har planer om å forsøke å kutte ned men det er ikke så lett.

Skrevet

Blir som regel én gang i uka hvor jeg spiser så mye at jeg nesten blir kvalm (skikkelig utskeielse), og i tillegg blir det vel et par kakestykker, eller f.eks. en is eller to i løpet av uka :)

Skrevet

Når jeg føler for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5-6 dager i uka kanskje :laugh:

Da blir det gjerne en 200grams-plate den ene dagen, en pose smågodt den andre, kake den tredje osv..

Rart jeg ikke er overvektig :fnise:

Anonymous poster hash: d55fa...c1c
Skrevet

I det siste har det blitt fredager og lørdager. Ikke så veldig mye, men nok til at jeg er fornøyd. :)

Skrevet (endret)

Kommer veldig an på hvordan uka ser ut og hva slags aktiviteter som forekommer. Bryr meg ikke om jeg spiser et kakestykke midt i uka, er naturlig slank og er mye i aktivitet. Kan fint kjøpe en pose med popcorn eller sjokolade og snurre Netflix i helgene. Handler inn mer fornuftig i ukedagene.

Endret av 20052014
AnonymBruker
Skrevet

Kun en dag i uken, men det betyr ikke at jeg fyser på noe hver dag ;)

Anonymous poster hash: fd8b2...1c4
Skrevet (endret)

Jeg "unner meg" aldri noe, hater det uttrykket, føler at det er utgangspunkt for masse spiseforstyrrelse.

Jeg spiser fem måltider deilig sunn og variert mat hver dag. Noe av det blir naturlig søtt, feks frukt eller smoothie.

Godterier (alle slags - sjokolade, smågodt, potetgull, kaker, kjeks, marsipan, is, brus) er triggende for meg, jeg har alltid lyst på, men får aldri nok, blir bare stressa og sugen på mer, så jeg begrenser det til anledninger hvor det er sosial kontroll og oppbevarer ikke noe hjemme.

Jeg vil helst la være å spise typiske søtsaker, problemet ligger mer i om jeg klarer å la være.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det du nevner er moderate mengder da. 10 smågodtbiter utgjør gjerne 500 kcal, og det er minimum såpass i to kakestykker også avhengig av størrelse.

Anonymous poster hash: 41c95...6e7
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

Svært sjeldent, da jeg ikke har noe særlig søtsug. Når jeg skal "unne meg noe" så er det enten vin eller en større, mer usunn middag.

Forresten synes jeg ikke mengdene dine, ts, virker så veldig moderate egentlig. Det er mer enn nok til at man kan legge på seg kraftig av det i det lange løp.

Endret av HeiHade
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært sjeldent, da jeg ikke har noe særlig søtsug. Når jeg skal "unne meg noe" så er det enten vin eller en større, mer usunn middag.

Forresten synes jeg ikke mengdene dine, ts, virker så veldig moderate egentlig. Det er mer enn nok til at man kan legge på seg kraftig av det i det lange løp.

Legge på seg kraftig av 10 smågodtbiter, to kakestykker, og en porsjon is i uka…? Rart.

• Liker 1
Skrevet

Sitter med en slikkepinne i munnen as we speak ;)

Typisk for meg er at jeg Spiser småsnop som dette kanskje en eller to ganger i uka, enten hverdag eller helg. Mengden er Feks en eske Gomp/ en slikkepinne/ en is. Spiser større mengder med is/snop kanskje 2 ganger i måneden. Da er det Feks en stor pose smågodt eller flere skåler med iskrem

+ smaker alltid på det som serveres når jeg er på besøk hos andre, men ofte bare en liten smak.

AnonymBruker
Skrevet

Legge på seg kraftig av 10 smågodtbiter, to kakestykker, og en porsjon is i uka…? Rart.

Om det kommer i tillegg til mat er det jo 500 ekstra kcal 3 ganger i uka, altså 1500 kcal for mye i uka. Selvfølgelig kan man legge kraftig på seg om det er noe som skjer over tid. Om det ikke er i tillegg til mat er det jo ganske usunt å bytte ut 1/4 av dagsbehovet for næring med godis.

Anonymous poster hash: 41c95...6e7

Skrevet

Nøyaktig så ofte som jeg føler for, så lenge det ikke overskrider dagens kalorier :) Jeg spiser gjerne noe søtt hver dag. Synes det er enklere og bedre å unne meg noe godt hver dag i små mengder fremfor å skeie ut skikkelig en gang i blant.

Skrevet

Får selv veldig fort søtsug om jeg spiser godteri ofte, så har begrenset det til helgene og er fornøyd med det :)

Skrevet

En liten sjokolade rute om dagen, eller litt mer i helgene :)

Spiser en liten sjokolade rute eller to noen timer før jeg legger meg. Da har jeg spist frokost, lunsj, middag og kvelds.

Om jeg lar være iløpet av uka, så kjøper jeg litt smågodt på fredagen og koser meg med det i helga :)

Ikke noe problem ^^ Om jeg kjøper smågodt så bruker jeg ca 30-40kr, men da varer den fra fredag-søndag (og kanskje helt fram til tirsdag... x)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...