AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 (Ligger også på graviditet) Når forteller dere om graviditet til de nærmeste? Altså foreldre, svigerforeldrene. For meg ville det vært naturlig å fortelle mamma med engang jeg får positiv test, men hun må selvfølgelig holde tett om det. Mannen synes begge foreldrepar skal få vite samtidig, men min svigermor vil aldri klare å holde dette for seg selv fremtil VI ønsker å fortelle dette til "alle". Vi bor på et lite sted. Råd/erfaringer? TAnonymous poster hash: 93f72...3d4 1
Nuttery Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Laget du nettopp en ny tråd fordi du ikke likte de andre svarene i den identiske andre tråden?... 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Folk som har erfaringer å dele leser kanskje ikke i gravidforumet lenger.. Ts..Anonymous poster hash: 93f72...3d4 2
MsElliot Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Ville bare delt det m min mor. Barnslig av samboeren din å kreve at begge skal få vite samtidig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Ville bare delt det m min mor. Barnslig av samboeren din å kreve at begge skal få vite samtidig. Hvorfor er det barnslig? Han har vel noe han skulle sagt han også? Anonymous poster hash: 1c61f...c98 6
Jade Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 I utgangspunktet har begge to "krav på" å få vite det samtidig. At en av dem ikke klarer å holde tett kompliserer det... Er det god nok grunn til å kun fortelle moren din? Om mannen din føler veldig sterkt om dette bør du gjerne vente med å fortelle til begge kan få vite det. Veldig kjedelig om svigermor får vite at moren din har visst det hele tiden. Er ikke sikkert hun "godtar" forklaringen. Viktig med fred i familien, synes jeg. 1
Mangopai Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 I utgangspunktet har ingen krav til å få vite noen ting... 5
Sota Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Begge to fikk vite det samtidig (selvfølgelig). Det hadde vært utrolig sårt for svigermor å bli utelatt, så derfor utsatte vi det til det passa for alle. 1
lisske Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Min søster gjettet det selv den dagen jeg satt med positiv test i hånda. Fortalte det til alle de nærmeste samtidig, i mellom uke 7 og 8. Da synes vi selv at vi var kommet så langt at familien uansett ville få vite det dersom det skulle gå galt. Fortalte det til "alle" i uke 15 Jeg ville ventet med alle dersom det er slik at svigermor ikke hadde klart å holde tett, ville vært rart for meg å fortelle bare til noen og utelate andre av de nærmeste. Min søster klarte å holde tett, heldigvis
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #10 Skrevet 26. mars 2015 Jeg tenker i utgangspunktet at du som gravid skal få si det til mammaen din, uten at noen andre trenger å vite det (svigermor trenger jo ikke vite at din mor har visst det lenger). Det er ganske vanlig at damer vil dele dette med mammaen sin eller søster tidlig. Evt en god venninne. Dama har ofte behov for å snakke med andre damer når de nettopp har blitt gravide. Men dersom dette hadde vært veldig viktig for mannen min, ville jeg heller ventet med å si det til begge/alle.Anonymous poster hash: 20b8d...e8f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #11 Skrevet 26. mars 2015 Fortalte det på likt, hadde ikke falt meg inn og kun fortelle min familie. Sjefen min fikk vite det først i uke 6, fordi jeg ble delvis sykemeldt pga kvalme.Anonymous poster hash: 86884...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå