Gå til innhold

Håret mitt ble KNALL orange? What 2 do..?

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava
Skrevet

Fra før av hadde jeg bleket ombre fra kjevebeinet og ned. Fargen var blitt ganske blass så jeg tenkte å gjøre noe med det. Kjøpte en pakke med bleking, samt en pakke med feria ombre farge som skulle bli flammerød/ mørk orange. Jeg har fra før av mørk brunt hår så om fargen hadde blitt riktig hadde det jo blitt stilig.

Vel, sånn ble det ieallefall ikke. Pga blekingen ble håret nederst veldig lyst, som gjorde at ombre fargen jeg farget med etterpå ble KNALL orange!! Kan sammenlignes med gulrotfarge, og jeg ble mildt sagt ikke fornøyd:P

Det er selvfølgelig ikke krise, siden fargen kun er fra kjeven og ned. Og når jeg har håret i flette eller hestehale ser det faktisk litt kult ut. Men kan jo ikke gå med flette eller hestehale for alltid heller..

Så, derfor lurer jeg på om det går an å farge over med en annen type farge som er litt mindre framtredende, som en litt mørkere lilla/rosa eller noe sånt?

Vil prøve å unngå å farge hele håret i min naturlige farge, da målet mitt var å få en liten forandring.

Noen som kan hjelpe?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

.

Endret av Hakkepeiling
Skrevet

Ånei!

Ja, du kan farge over det, men siden du har to forskjellige farger på håret må du muligens ta det to runder.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Ånei!

Ja, du kan farge over det, men siden du har to forskjellige farger på håret må du muligens ta det to runder.

Altså vil ikke farge hele håret på nytt, kun det som er orange. Vil fortsatt ha ombre effekten. Bare ikke orange:P

Skrevet

Altså vil ikke farge hele håret på nytt, kun det som er orange. Vil fortsatt ha ombre effekten. Bare ikke orange:P

Aaah, forstår!

Vil du ha det lysere nederst?

Blek det på nytt og få bort den fæle orangefargen :P Vil du ha det mørkerødt kan du farge over det etter blekingen. Eller bare gå rett på fargingen.

Jeg tror jeg ville prøvd meg på det siste først, siden bleking er så sinnsykt skadelig. Spesielt om man gjør det så ofte på så kort tid :)

Gjest Vena Cava
Skrevet

Aaah, forstår!

Vil du ha det lysere nederst?

Blek det på nytt og få bort den fæle orangefargen :P Vil du ha det mørkerødt kan du farge over det etter blekingen. Eller bare gå rett på fargingen.

Jeg tror jeg ville prøvd meg på det siste først, siden bleking er så sinnsykt skadelig. Spesielt om man gjør det så ofte på så kort tid :)

Ja vil ikke ha noe lysere farge enn jeg har nå. Vil bare gjerne få endret den :P

Er ikke såå gira på rød jeg da. Men tror du det vil funke med lilla? Fant en farge fra Directions på nettsiden dragenshule.no som så veldig fin ut. Ikke er den alt for knall heller. Får ikke til å legge til bilde men fargen heter violet, og er ikke knallfarget, mer som mørk, like mørkt som resten av håret mitt ca.

Er bare redd for at om jeg farger over det Orange med lilla så vil det bare ende med å bli skittenbrun/grå/bæsjeaktig farge :P Tenker på fargesirkelen.... verken Orange eller lilla er jo primærfarger.

Og ja, håper virkelig å slippe å bleke enda en gang. Kjenner håret ble litt mer slitt :/

Skrevet

Ja vil ikke ha noe lysere farge enn jeg har nå. Vil bare gjerne få endret den :P

Er ikke såå gira på rød jeg da. Men tror du det vil funke med lilla? Fant en farge fra Directions på nettsiden dragenshule.no som så veldig fin ut. Ikke er den alt for knall heller. Får ikke til å legge til bilde men fargen heter violet, og er ikke knallfarget, mer som mørk, like mørkt som resten av håret mitt ca.

Er bare redd for at om jeg farger over det Orange med lilla så vil det bare ende med å bli skittenbrun/grå/bæsjeaktig farge :P Tenker på fargesirkelen.... verken Orange eller lilla er jo primærfarger.

Og ja, håper virkelig å slippe å bleke enda en gang. Kjenner håret ble litt mer slitt :/

Ja, det tror jeg blir fint :) Mørk lilla tror jeg blir kjempekult med mørkt hår (ikke med blondt, som jeg ser mange kjører :S ).

Skjønner godt at du vil ha en litt roligere basefarge for å slippe mer styr og flere tabber!

Hva om du stikker innom en frisør og ber om tips? Evt. får en frisør til å gjøre det (selv om det oftest er billigst og ganske enkelt å gjøre slike ting selv). Da har du i hvert fall en garanti til å få det fikset om det skulle gå i dass.

Men hva med Youtube? Skjønnhetsguruer der har jo svar på ALT, og orange hår er ikke akkurat ett nytt problem :) Prøv å se der!

Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg skulle veldig gjerne lagt ut bilde så dere kunne fått sett, for dette tror jeg må være tidenes "how NOT to dye your hair", hadde sikkert fått mange treff om jeg hadde lagt ut film på youtube ;) men vet ikke hvordan jeg legger ut her. Får iallefall ikke til via mobil.

Men jeg har kjøpt directions farge nå da. Så venter spent på hvordan det blir. Kjøpte en i farge lilac og en violet. Så tenkte å blande dem.

Det kan jo uansett ikke bli verre så har ingenting å tape 😂

Gjest Vena Cava
Skrevet

Ja, det tror jeg blir fint :) Mørk lilla tror jeg blir kjempekult med mørkt hår (ikke med blondt, som jeg ser mange kjører :S ).

Skjønner godt at du vil ha en litt roligere basefarge for å slippe mer styr og flere tabber!

Hva om du stikker innom en frisør og ber om tips? Evt. får en frisør til å gjøre det (selv om det oftest er billigst og ganske enkelt å gjøre slike ting selv). Da har du i hvert fall en garanti til å få det fikset om det skulle gå i dass.

Men hva med Youtube? Skjønnhetsguruer der har jo svar på ALT, og orange hår er ikke akkurat ett nytt problem :) Prøv å se der!

Takk for tips:) har vært innpå der og sjekket. Men der er det jo bare om bleket orange. Jeg har ikke bleket det orange, men det var jo fargen jeg kjøpte som gjorde håret sånn.

Aner ikke om det har noe å si men.

Jeg skal som sagt uansett prøve når jeg får fargene i posten:) i mellomtiden får jeg ha håret i flette;)

Skrevet

Om resten av håret ditt er mørk brunt, ville jeg prøvd en lys brun farge på hele håret. Det burde ikke påvirke det mørke, men burde dempe det orange. Men egentlig ville jeg gått til en frisør. Å farge lille over orange kan jeg ikke se for meg blir det minste bra, det er kontrastfarger tross alt. Husk også at directions er semi-permanent farge som fort forsvinner ut. Om du faktisk skal få det lilla må det være nesten hvitbleket i bunn.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Om resten av håret ditt er mørk brunt, ville jeg prøvd en lys brun farge på hele håret. Det burde ikke påvirke det mørke, men burde dempe det orange. Men egentlig ville jeg gått til en frisør. Å farge lille over orange kan jeg ikke se for meg blir det minste bra, det er kontrastfarger tross alt. Husk også at directions er semi-permanent farge som fort forsvinner ut. Om du faktisk skal få det lilla må det være nesten hvitbleket i bunn.

Ja vet. Regner med jeg må farge det oftere. Men jeg prøver. Og går det ikke denne gangen heller så kjøper jeg farge som er lik min naturlige. Så får jeg heller være grå mus en stund til:P

Skrevet

Du kommer nok fortsatt til å ha ombre-effekt om du farger hele håret mørkt brunt. Det er jo da tross alt mye rødtoner under som kommer til å skinne gjennom, det blir bare mye mer subtilt.

Husk også at de rødpigmentene du har nå kommer til å påvirke håret ditt i lang tid etterpå; de forsvinner ikke på magisk vis selv om du farger over. Så om du finner ut om tre måneder at du skal bleike på nytt, kan det bli et veldig rødorange resultat, fordi det ligger mye rødpigmenter fortsatt i håret. Da burde du gå til frisør og forklare historien på håret slik at de kan bleke det på riktig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...