Gå til innhold

Gode opplevde selskapsleker til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror skal konfimeres i år,og jeg ønsker å skape litt moro ut av dagen, med en festlig lek som underholdning. Har noen av dere opplevd en lek (eller liknenende) som slo godt an for alle gjestene?

Kan eventuelt gjerne være noe der konfirmanten er i sentrum :)

Anonymous poster hash: 15199...90f
AnonymBruker
Skrevet

At alle gir han en liten ting/gave/dikt som minner ham om den personen. Han trekker, og må gjette hvem det er fra.

Anonymous poster hash: c24b0...58b

Gjest Haaploes
Skrevet

Selskapsleker var grusomt da vi var barn, og i motsetning til god vin blir de ikke noe bedre med årene.

Skrevet

Tror aldri jeg har opplevd en selskapslek som ikke var klein for flesteparten av gjestene :fnise:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den ene jeg vurderer til nå er "henteleken". Dele inn i to grupper med en representant fra hver gruppe som skal hente ting fra ei liste. (skolisse. en sokk etc. ).

Men trenger absolutt flere ideer, for jeg er ikke kjent ved konfirmasjoner :/

TS

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke hatt leker i en konfirmasjon. Konfirmasjon er også en del av å bli voksen. Og da passer ikke selskapsleker inn. Ser aldri for meg at noen i min slekt hadde likt det...Og det er mange forskjellige type personer i min slekt. Dessuten ser jeg for meg at det blir kleint for konfirmanten om han skal være i fokus av en lek. En konfirmasjon pleier å være nokså formell. Hilsing og småprating når man kommer i selskapet, middag med prat, taler og kanskje sanger. Gaveåpning. Kaffe og kaker og småprat igjen. Det er ikke et sted man har leker. Leker holdes til barnebursdager og noen bruker det på anledninger hvor alkohol er innvolvert (fester o.l).

Legger til:
Når virket jeg ganske negativ her. Det var ikke meningen :) Du skal jo selvsagt få gjøre noe for din bror i hans konfirmasjon. Men det blir gjerne litt feil å ha leker. Ut i fra det du skriver, så virker det ikke som om du har vært i en konfirmasjon før. Om gjestene synes det er rart med lek eller lignende så vil det jo både bli kjipt for deg som har satt i gang leken og tatt iniativ og for din bror.
Om du vil gjøre noe gøy for din bror, hva med å få slekt og familie til å sende deg bilder av han og dem? Så kan du lage en film med gøy musikk og sette sammen bilder fra han var liten til nå. Både av kun han og av når han er med familie. En slags mimringsfilm :)

Endret av Luckiness
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt leker i en konfirmasjon. Konfirmasjon er også en del av å bli voksen. Og da passer ikke selskapsleker inn. Ser aldri for meg at noen i min slekt hadde likt det...Og det er mange forskjellige type personer i min slekt. Dessuten ser jeg for meg at det blir kleint for konfirmanten om han skal være i fokus av en lek. En konfirmasjon pleier å være nokså formell. Hilsing og småprating når man kommer i selskapet, middag med prat, taler og kanskje sanger. Gaveåpning. Kaffe og kaker og småprat igjen. Det er ikke et sted man har leker. Leker holdes til barnebursdager og noen bruker det på anledninger hvor alkohol er innvolvert (fester o.l).

Denne leken var i en tidligere konfirmasjon med 50-60 gjester. ALLE lo og syntes det var fantastisk artig. Greit nok at en skal være formell, men det var allerede ganske mye "dødtid" i konfirmasjonen, hvor en bare satt der og stirret i veggen, fordi man ikke satt med folk en kunne snakke noe særlig med. "icebreaker"

Gjest Margit Spat
Skrevet

Har aldri noensinne vært borti selskapsleker i en konfirmasjon, og med min store familie og mannens mange fadderbarn har jeg vært i en mengde av dem opp gjennom årene. I en konfirmasjon er det ofte slik at man treffer slektninger og andre som man ikke ser så ofte, og da er det hyggelig å kunne slå av en prat med disse i ledige stunder, uten at det på død og liv skal deles inn i lag, letes etter gjenstander osv.

Til nød kunne jeg foreslått en quiz, men helst ingen ting.

AnonymBruker
Skrevet

Den ene jeg vurderer til nå er "henteleken". Dele inn i to grupper med en representant fra hver gruppe som skal hente ting fra ei liste. (skolisse. en sokk etc. ).

Men trenger absolutt flere ideer, for jeg er ikke kjent ved konfirmasjoner :/

TS

Det virker som litt "mye"...

Anonymous poster hash: c24b0...58b

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg hadde ikke satt pris på å bli tvingt med i en selskapslek i konfirmasjon (eller andre anledninger for den del). Synes slikt er ufattelig pinlig og ubehagelig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke selskapsleker hører til i en konfirmasjon. Jeg har stor slekt og har vært i mange konfirmasjoner, men har aldri opplevd dødtid. Er alltid noen å snakke med uten at det skal arrangeres og påtvinges.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selskapsleker er bare pinlig og ubehagelig. Ikke gjør det mot gjestene dine, vær så snill!

Det blir ikke dødtid, la gjestene får prate med hverandre. Sett fram litt oppskåret frukt og alle er fornøyde.

Anonymous poster hash: 1ca3e...2e6
Skrevet (endret)

I konfirmasjoner er det ofte mye slekt som er samlet og som ikke har sett hverandre på lenge. Alle har mye å snakke om. Har aldri hørt om selskapsleker i konfirmasjon. Har du hørt med konfirmanten om dette er noe han ønsker?

Hva med lysbilder med bilder fra barndommen. Eller kanskje lage et fint album gjestene kan bla i?

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

I en konfirmasjon jeg var i, var det en quiz! Gjestene ble delt inn i 6 lag a 6 stk og det var 36 spørsmål. Alle gjestene hadde et spørsmål om seg seg selv. F. Eks : Hvem ble født i Sveits? Tante Kari. Det var veldig morsomt og det gjorde at praten fløt lettere .

Anonymous poster hash: 20879...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...