majan Skrevet 19. august 2004 #1 Del Skrevet 19. august 2004 Jeg er desperat etter og bli frisk, har hatt omgangssyke siden søndagen og den er like ille som da den begynte. Er det noen som har noen råd til meg hvordan jeg kan bli bra igjen - er så sliten og trøtt av og løpe på do døgnet rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. august 2004 #2 Del Skrevet 19. august 2004 Yoghurt! Ja, det høres kvalmt ut når man er syk, men klarer du, så stabiliserer den magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. august 2004 #3 Del Skrevet 19. august 2004 Blåbær! De binder magen og roer ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 19. august 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 19. august 2004 TUSEN TAKK FOR SVAR jeg skal ihvertfall til butikken etterpå og kjøpe youghert. det hørtes ikke helt fristende ut, men det er verdt og gjøre et forsøk. Jeg blir gal av og ha det sånn jeg har det nå ihvertfall!! En ting som er greit med det er at kiloene raser jo av. Har spist minimalt disse dagene, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 19. august 2004 #5 Del Skrevet 19. august 2004 Er det noe som går om dagen tro. Jeg har ligget på bederomsgulvet i natt med skikkelige kramper og i dusjen i dagmorrest kastet jeg opp. Rakk ikke engang å bøye meg over doen... Siden søndag sier du???!!! Dette har jeg ikke tid til.... *leser alle tipsene og ringer inn handleliste til mamma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 19. august 2004 #6 Del Skrevet 19. august 2004 Blåbær! De binder magen og roer ned. Husker at mamma alltid tvang i oss blåbærsaft da vi var små og hadde omgangssyke. Ellers gjelder det vel å holde seg mest mulig i ro. Prøv å få i deg litt mat innimellom også, og ikke minst vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 19. august 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 19. august 2004 Er det noe som går om dagen tro. Jeg har ligget på bederomsgulvet i natt med skikkelige kramper og i dusjen i dagmorrest kastet jeg opp. Rakk ikke engang å bøye meg over doen... Siden søndag sier du???!!! Dette har jeg ikke tid til.... *leser alle tipsene og ringer inn handleliste til mamma* '' trur det er noe som går nå ja - DESVERRE!!!¨ Mamma hadde hørt om noen som hadde hatt det opptil en uka :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. august 2004 #8 Del Skrevet 19. august 2004 Et par piller Imodium og du er så god som ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 19. august 2004 #9 Del Skrevet 19. august 2004 Halvt om halvt med farris og eplemost! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. august 2004 #10 Del Skrevet 19. august 2004 Et par piller Imodium Imodium er basert på melkebakterier, dvs at fx yoghurt gjør det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 19. august 2004 #11 Del Skrevet 19. august 2004 Imodium er basert på melkebakterier' date=' dvs at fx yoghurt gjør det samme.[/quote'] Er det ikke Idoform du mener? Imodium inneholder virkestoffet loperamid, som er "et syntetisk opiatderivat med omtrent 50 ganger sterkere stoppende effekt enn morfin" (står i farmakologiboken min). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. august 2004 #12 Del Skrevet 19. august 2004 Joda, det er akkurat det jeg mener. Takk for rettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 19. august 2004 #13 Del Skrevet 19. august 2004 Til debatt starter :o For alldel vann er det verste du drikker når du er kvalm. Da kaster du opp enda mer. Jeg vet at sitron brus og cola hjelper. Kulsyren binder magen. Men når det gjelder cola, er det lurt å riste ut litt av kulsyren, slik at det ikke blir for mye. Ellers er tørre kjeks og noe salt godt. Spis små måltider om gangen om du klarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 19. august 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 19. august 2004 tusen takk for mange gode råd!!!!!!! jeg kjøpte youghert på morgenen idag og faktisk bank i bordet har jeg IKKE vært noe mer på do!!!! Så jeg håper at det har hjulpet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå