Gå til innhold

Barnehageansatte med utblåsninger på kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til flere innlegg med barnehageansatte med noe som jeg oppfatter som sterke personlige meninger/utblåsninger. Det være seg for eksempel om man leverer barna i barnehagen i jula eller at man ikke har vasket bleiebarn hver dag. Jeg lurer. Har de ansatte så mye frustrasjon ang andres barn? Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til å levere barnet mitt i barnehagen nå. Kanskje vi bare tok en kattevask i går kveld. Kanskje barnet mitt har dårlig ånde som kan ødelegge dagen til de som skal passe på barnet mitt. Hvordan vil dette påvirke dagen til barnet mitt? eller samles frustasjonen opp får så å komme ut på kg. Jeg håper det er det siste alternativet.

Anonymous poster hash: e4ef6...a75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg håper virkelig at hvis det er noe som plager de ansatte angående et barn, at de tar det opp med foreldrene hvis det er noe som er verdt å nevne.

Og jeg hadde ikke likt å gjenkjenne meg selv eller barnet mitt her på KG gjennom en frustrert ansatts innlegg, så jeg håper de tenker seg nøye om før de skriver her.

• Liker 3
Skrevet

Hadde det luktet reker av mine barn (hvilket det selvsagt ikke gjør), så regner jeg med at alle seriøse barnehageansatte hadde sagt fra til foreldrene i stedet for å klage på kvinneguiden :)

Og vil de ikke ha unger i barnehagen i julen, så får de holde stengt da :) Det kan finnes mange grunner til at folk leverer ungene i barnehagen i julen. Noen barn har det bedre i barnehagen, og noen foreldre må faktisk jobbe (f.eks. sykepleiere, butikkansatte osv).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehager er vel kjent for å ha noen av de verste sidene ved en sterkt kvinnedominert arbeidsplass?

Mange som ikke liker jobben sin, kjeder seg, har enkle interesser, er sladrete osv. Ikke akkurat et stimulerende, intellektuelt eller profesjonelt miljø.

Mistforstå meg rett - jeg er sikker på at mange er hyggelige og trives, men et par venninner av meg har jobbet i barnehage i perioder under studiene og bekreftet at selv om det er hyggelig å tilbringe tid med barna, er noe av det verste pausene med de sladrete damene på lunchrommet.

Anonymous poster hash: c356a...a69
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså det å jobbe i barnehage er noe så helt vanvittig slitsomt, at jeg unner alle barnehageansatte en utblåsning på KG, ( uten at man bryter taushetsplikten selvsagt :) )

Anonymous poster hash: 347f8...bc0

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes ikke det er verre enn at folk som jobber i kassa på Rema tar seg en utblåsning på kg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange sladrekjerringer i bhg dessverre. De eldste er verst. Det finnes også mange foreldre som ikke tar vare på barna sine og det er ikke snakk om en dag da, men daglig over lenger tid.

Vi lufter frustrasjon på arbeidsplassen når den samme ungen kommer udusjet og skitten hver mandag og er skitten hele uken med flokete hår med matrester etc. Foreldrene unnskylder seg med at barnet ikke vil dusje. Eller når foreldre har med matpakke til ungen som inneholder to skiver loff og ingenting annet for femte uken på rad tross at vi har tatt det opp. Eller når foreldre kommer for sent for 10. gang og bare fnyser av styreleder når de får advarsler. Dette er ekstreme tilfeller, men har opplevd alle og ikke bare med et barn. Slike frustrasjoner skjønner jeg at folk lufter.

Anonymous poster hash: 98376...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare fordi de merker seg at det oppstår trender og foreldre gjør ting de ikke helt forstår.

Så ønsker de å ha en debatt rundt dette.

Betyr jo ikke nødvendigvis at det er noe de kan eller burde ta opp med foreldrene som ansatt, men blir jo mer en samfunnsdebatt?!

Ser ikke problemet så lenge ingen blir navngitt eller utlevert.

Anonymous poster hash: 7c861...d13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ungen sin feil at det slurves med kroppsvasken eller at de til stadighet mangler vettuge klær å ha på ute. Forøvrig så er det ikke enkeltepisoder vi reagerer på, men ting vi ser går igjen over tid. Er det et problem så tar vi det opp med foreldrene og det er ikke greit at det blir slarvet om på pauserommet. I et profesjonelt miljø vil dette være en helt normal holdning. At noen ansatte i bhg fortsatt henger igjen på 80-tallet er dessverre en sannhet. Opplever man slik slarving bør man klage til ledelsen!

I forhold til hygiene spesifikt så kan det like gjerne være andre unger som reagerer, ikke den voksne. Man må huske på at ungen skal omgås andre mennesker ganske tett, så det er et råd til foreldre om å være ekstra oppmerksom på lukt og at vask er viktig. Også med tanke på å hindre sykdomssmitte.

Jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for om du ikke rakk ditten eller datten en gang i blant. Det skjer med ALLE foreldre. Er det kompetente folk som jobber i barnehagen så skal ungen få omsorg og pleie uavhengig av hva foreldrene har glemt eller gjort.

mvh ped.leder

Anonymous poster hash: e473b...618
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ungen sin feil at det slurves med kroppsvasken eller at de til stadighet mangler vettuge klær å ha på ute. Forøvrig så er det ikke enkeltepisoder vi reagerer på, men ting vi ser går igjen over tid. Er det et problem så tar vi det opp med foreldrene og det er ikke greit at det blir slarvet om på pauserommet. I et profesjonelt miljø vil dette være en helt normal holdning. At noen ansatte i bhg fortsatt henger igjen på 80-tallet er dessverre en sannhet. Opplever man slik slarving bør man klage til ledelsen!

I forhold til hygiene spesifikt så kan det like gjerne være andre unger som reagerer, ikke den voksne. Man må huske på at ungen skal omgås andre mennesker ganske tett, så det er et råd til foreldre om å være ekstra oppmerksom på lukt og at vask er viktig. Også med tanke på å hindre sykdomssmitte.

Jeg syns ikke du skal bekymre deg så mye for om du ikke rakk ditten eller datten en gang i blant. Det skjer med ALLE foreldre. Er det kompetente folk som jobber i barnehagen så skal ungen få omsorg og pleie uavhengig av hva foreldrene har glemt eller gjort.

mvh ped.leder

Er det snakk om omsorgssvikt eller personlige meninger? Eventuelt bør dere kanskje gi ut et skriv når barn begynner i barnehagen at dere forventer at barn blir vasket nøye hver dag og at lukt og snørr ikke aksepteres.

AnonymBruker
Skrevet

jeg elsket å jobbe i barnehage, men klart man blir irritert og oftest tar vi det opp med foreldrene hvis det er mer enn et engangstilfelle (eller skjer sjeldent)

• foreldre som leverer i jula når de har sagt de ikke kommer- da kan vi bli for lite ansatte pr barn
  • foreldre som sier de kommer i jula, men som aldri sier i fra at de ikke kommer- for mange ansatte, mange som har måtte endre planene sine for å komme på jobb når det ikke trengs.
  • foreldre som lever i samling å forstyrrer alle andre. vi har samling kl X, kom før eller etter helst.
  • foreldre som mener vi må holde barnet inne fordi det er forkjølet-det har vi ikke bemanning til.
  • foreldre som stadig henter for sein- vi må jobbe overtid, noe som kommunen ikke kan betali i hytt å pine.
  • når vi skal på tur kl.09 så skal man kommer 08.45 eller kl.09 og kledd for tur.
  • foreldre som har urealistiske krav

og nei dette gjør ikke at vi blir sur på barnet ditt, vi er like glad og kosete med dem uansett :)men klart vi trenger litt utblåsing av og til... vi er kanskje 3-4 voksne (av og til 2 hvis det er sykdom) på 10-18 barn... du kan tenke deg hvor travelt det er, spesielt når foreldre av og til gjør jobben litt tyngre. heldigvis er foreldre som regel veldig flinke til å ta imot beskjeder :) og ting skjer jo av og til-å det er vi fullt klar over.

Anonymous poster hash: 21b31...e15
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om omsorgssvikt eller personlige meninger? Eventuelt bør dere kanskje gi ut et skriv når barn begynner i barnehagen at dere forventer at barn blir vasket nøye hver dag og at lukt og snørr ikke aksepteres.

Det er en gråsone i forhold til hygiene (som mye annet) om hva som er omsorgssvikt og personlige preferanser. Mulig det burde skrives et skriv om dette til alle foreldre. Men det blir litt som å be voksne folk om å vaske henda etter de har vært på do, for det burde være allmenn viten.. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en gråsone i forhold til hygiene (som mye annet) om hva som er omsorgssvikt og personlige preferanser. Mulig det burde skrives et skriv om dette til alle foreldre. Men det blir litt som å be voksne folk om å vaske henda etter de har vært på do, for det burde være allmenn viten.. :)

At man skal vaske hender etter for eksempel dobesøk er en (u)skreven regel. Jeg syns ikke dette kan sammenlignes med hvor ofte et lite barn skal vaskes i underlivet. Selv helsesøstre har ulike meninger om dette.

Skrevet

Skjer disse utblåsningene ofte? Har gått meg hus forbi

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjentatte tilfeller med full bleie, bleieutslett og dårlig ånde på grunn av feil/dårlig ernæring kan være et tegn på at barnet er utsatt for neglect.

Anonymous poster hash: 59df3...889
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange sladrekjerringer i bhg dessverre. De eldste er verst. Det finnes også mange foreldre som ikke tar vare på barna sine og det er ikke snakk om en dag da, men daglig over lenger tid.

Vi lufter frustrasjon på arbeidsplassen når den samme ungen kommer udusjet og skitten hver mandag og er skitten hele uken med flokete hår med matrester etc. Foreldrene unnskylder seg med at barnet ikke vil dusje. Eller når foreldre har med matpakke til ungen som inneholder to skiver loff og ingenting annet for femte uken på rad tross at vi har tatt det opp. Eller når foreldre kommer for sent for 10. gang og bare fnyser av styreleder når de får advarsler. Dette er ekstreme tilfeller, men har opplevd alle og ikke bare med et barn. Slike frustrasjoner skjønner jeg at folk lufter.

Anonymous poster hash: 98376...e85

Håper dere melder det til barnevernet og ikke bare sitter og er frustrerte på pauserommet?

• Liker 2
Skrevet

Etter å ha lest dette lurer jeg på hva man egentlig forventer av renhet hos en 1-2åring? Vesla her dusjer/bader ca hver dag, men det er svært sjeldent vi faktisk bruker såpe, det tørker jo ut huden. Så hun blir jo ikke akkurat vasket. Og matrester i håret, ja det har hun stort sett hver dag ved levering, siden deler av leverpostei-skiva hun får når hun står opp blir gnidd inn når hun koser med håret sitt underveis. Og da gidder jeg ikke å styre med nytt bad før hun skal i barnehagen for å si det sånn.

Vesla hadde også en periode der hun bæsjet midt på natta uten å lage noe lyd, og da var bleieutslett uungåelig for å si det sånn. Vi gjorde så godt vi kunne med pleie, og nå sover hun heldigvis på natta istedetfor å gå på do, så det skjer ikke lenger.

Poenget mitt er: Skal det så lite til (som det virker i tråden) for å anse foreldre som dårlige, eller ser dere forskjell på skitt og skitt mm? Jeg er rimelig trygg på at jeg er en god mor, så er rett og slett litt overrasket over svarene over her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at det er underrapportering til barnevernet fra barnehagen sin side så er du nok trygg. Tror det skal gå ganske langt hygienemessig for at foreldre blir meldt til bv. Det er gjerne andre ting ved siden av som avgjør også. Typisk er at det er samlivsbrudd og foreldrene har hodet sitt helt andre steder enn på ungen. Da har det skjedd at det mangler utstyr, ungen er sliten, hygienen blir dårligere osv. Som oftest skjerper foreldre seg når de får tilbakemelding fra oss.

Gammel lukt i hår setter seg ikke over natta. Samme med ørevoks og skitt i ørene og sokker som blir brukt på fjerde dagen. Noen har også blitt levert med nattbleia på morgenen. Det er totalen som får det til å blinke rødt hos oss, ikke at ungen har matgris i håret fra frokosten. Men vi forventer at det er tatt en klutvask her og der før levering.

For å klaregjøre litt: vi blir ikke irritert på ungen for at den kommer ustelt i barnehagen! Det er heller bekymring for barnet som gjør at man reagerer. Hvis noen ansatte lar det gå utover barnet så burde de fått sparken umiddelbart!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her høres det ut som det er forferdelig å jobbe i barnehage, at det er sååå hektisk og sladrekjerringer i lunsjrommet. Jeg er vikar i barnehage og har til tider jobbet like mye som de andre, og jeg må si; jeg tar gjerne over jobben din! For jeg stortrives, koser meg både med ungene og de ansatte. Jeg trives så godt at jeg vurderer å stikke innom av og til når jeg ikke er på jobb. Klart det er hektisk, men det kan det vel være i andre jobber også? Det er kanskje på tide å finne seg noe annet å gjøre om man er så misfornøyd med jobben!

Anonymous poster hash: dc5f1...3e0
  • Liker 6
Skrevet

Hvis dere barneansatte ser noe som bør "rettes på", så håper jeg dere snakker med foreldrene, og ikke bare klager på lunchrommet og på KG.

OG at dere tenker over taushetsplikten. Det er jo litt kjedelig om jeg leser noe om noen jeg kjenner på forumet skrevet av en barnehageansatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...