Gå til innhold

Eiendomsmegler i Trondheim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal straks selge boligen vår da vi har kjøpt :-)

Har noen av dere megler å anbefale i Trondheim? Eventuelt megler å advare mot?

Anonymous poster hash: f8046...5f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har god erfaring med Privatmegleren Espenes og Partnere (firmaet til programlederen i boligjakten).

Har ikke brukt noen andre.

Anonymous poster hash: 1496c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi skulle selge hadde jeg flere meglere på "audition". To utmerket seg, dessverre valgte jeg feil.

Den andre var, som AnonymBruker over her nevner, Hans Chr (?) Espenes i Privatmegleren med Espenes og Partnere. Hadde jeg valgt igjen ville jeg definitivt gått for han!

Nå har jeg ikke sett tv-programmet, men jeg tenker likevel at det er en grunn til at han faktisk har fått være med i det!

Anonymous poster hash: 0dff7...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Anbefaler Notar (v/ John Vegard Berntzen) på det varmeste!

Anonymous poster hash: 05263...ca5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med Benjamin Solli hos heimdal eiendsomsmegling! :)

Anonymous poster hash: eb26b...4cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest nilsson

Selg boligen din selv. Du får (statistisk sett) mer for boligen og du sparer flere titalls tusen i form av reduserte kostnader. Det er ikke vanskelig i det hele tatt, og jeg har problemer med å se hva eiendomsmeglerne tar seg betalt for. Meglerkostnadene havner fort på 50 000-100 000 kr for en middels stor leilighet i Trondheim...

Jeg solgte egen bolig selv, og brukte vel 10-15 timer og ca. 15 000 kroner på profesjonell fotograf, takstmann, oppgjør via advokat og annonser på Finn.no. Jeg satte prisrekord i blokka med 250 000 kr.

Og for å si det sånn: Det er ikke de skarpeste knivene i skuffen som jobber som eiendomsmeglere. Sannsynligheten for at du er en bedre selger enn eiendomsmegleren er stor (dessuten: i all hovedsak er det markedet som bestemmer verdien på boligen din, ikke megleren..). Og husk at: Hvis har megleren mange oppdrag, så betyr det at megleren vil bruke lite tid på din bolig.

Hvorfor det lønner seg å selge selv:

Freakonomics Asks: Does your real estate agent have your best interest in mind?

Endret av nilsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest nilsson

Skulle jeg ha valgt megler i Trondheim ville valget helt klart falt på Eiendomsmegler 1. Det er den mest seriøse aktøren på markedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Styr unna Nylander avd. Heimdal i hvert fall... Eiendomsmegleren som jeg var i kontakt med (en slesk ungfol) virket lettere retardert og var mer opptatt slipsknuta si enn prosessen rundt selve salget. 

Jeg endte opp med å velge en folkelig og faglig dyktig megler ved EM1 avd. Lerkendal og er i ettertid svært fornøyd med at jeg valgte nettopp ham.

Anonymous poster hash: 84998...315
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle selge hadde jeg flere meglere på "audition". To utmerket seg, dessverre valgte jeg feil.

Den andre var, som AnonymBruker over her nevner, Hans Chr (?) Espenes i Privatmegleren med Espenes og Partnere. Hadde jeg valgt igjen ville jeg definitivt gått for han!

Nå har jeg ikke sett tv-programmet, men jeg tenker likevel at det er en grunn til at han faktisk har fått være med i det!

Anonymous poster hash: 0dff7...c19

Han er rævva og selger kun fordi han har vært på teve. Fakta er at han er en tomsing (som de fleste andre meglere) og kan null og niks om boligmarkedet.

Anonymous poster hash: 84998...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Ikke bruk megler. Det er bortkasta penger. Selv boligen selv - du får statistisk sett mer igjen for boligen og du sparer flere titalls tusen på unødvendige kostander. Det er verken vanskelig eller tidskrevende. Boliger selger seg selv..

Hvem bør du styre unna? - Stort sett alle. Eiendomsmegling er et yrke som tiltrekker seg sleske og slibrige mennesker som er villige til å nesten hva som helst for å gjøre et solid innhogg i dine velsparte midler. Fortrinnvis pappagutter og selvhøytidlige bønder med store tanker om selv. Begreper som empati og intelligens er fremmedord for denne grupperingen.

Dersom du likevel skulle finne på å bruke megler: Styr unna Nylander.

Personlig ville jeg valgt Sjampismegleren: http://www.sjampismegleren.no/main.html

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med Eiendomsmegler 1 på lerkendal. Har Sparebank1 som bank, så det var banken som sendte megleren. Han var iallefall veldig jordnær og tilgjengelig. Husker ikke hva han het, men var ung, sånn 25 år kanskje. 

Anonymkode: a1ec1...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest lisemm

Velg en megler som ikke har altfor mange salg. Da vil megleren bruke tid på din bolig og sørge for at salget går knirkefritt. Styr unna Nylander og Proa. Og husk at marginene til eiendomsmeglerne er høye - det er vanlig å prute på pris! For en middels stor leilighet bør ikke de totale meglerkostnadene være høyere enn 50 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, lisemm skrev:

For en middels stor leilighet bør ikke de totale meglerkostnadene være høyere enn 50 000 kr.

Så billig! I Oslo koster det mye mer.

Anonymkode: e9a9c...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisemm
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så billig! I Oslo koster det mye mer.

Anonymkode: e9a9c...389

Listepris er sjelden reell pris. Eiendomsmeglere generelt er noen griske jæveler. Ved eiendomssalg er det nærmest forventet at du pruter på megleren.

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Anbefaler deg å be tre-fire meglere komme og gi deg et tilbud (ikke velg før alle har vært der!!). De jeg ville ha valgt i Trondheim er: Petter Bakke fra Eiendomsmegler1 Heimdal, Leif Zahl fra Privatmegleren og Usanthan Lucas fra DnB Eiendomsmegling. Alle disse tre er kjempehyggelige, flinke meglere, har god salgstøtte (veldig viktig å ha gode saksbehandlere som gjør det meste av papirarbeidet), og de er dyktige i budrunden! 

Med mindre du er en superselger og har god erfaring med budrunder ville jeg aldri ha solgt selv! 

Anonymkode: e61d5...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisemm

All forskning som finnes på feltet sier at det lønner seg å selge selv, spesielt hvis salgsobjektet er relativt billig. Det er enkelt, og du sparer flere titalls tusen i form av reduserte kostnader på å selge selv. T.o.m. Forbrukerrådet anbefaler at man selger egen bolig selv. Det sier sitt. 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest besserwesser

Prut alltid på megleren! Det er ingen grunn til å betale mer enn 20-30000 kr (totalpakke, inkl. moms) for salg av bolig. 

Kynisme og grådighet er personlige egenskaper som verdsettes i eiendomsmeglerbransjen, så pass dere. Mange av meglerne er så miljøødelagte og lettpåvirkelige at de ikke klarer å skille mellom en moralsk og umoralsk handling. Når de blir konfrontert med deres antisosiale atferd svarer de som regel: "Ehh, det er sånn verden fungerer.." (les: kapitalistisk). Snakk om å gjøre seg selv til idiot..

Oppsummeret er eiendomsmeglerne noen tusseladder hele gjengen. Det er direkte komisk å se de springe rundt med reklame (luer, reklamebroderinger på jakker og gensere) for deres eget fima, samtidig som de forsøker å kapre Facebook med sine private markedsføringskampanjer. Jævla sjelløse Donald Trump-kopier... Det er ikke uten grunn at halvparten av eiendomsmeglerne er utvandrete bønder, mens den resterende halvparten kommer fra griseharry Trailer Trash-familier.

Ja til avlivning av eiendomsmeglere, arvinger og andre renteister.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...