AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Skal på sykebesøk og ønsker å gi en ordentlig bukett og ikke bare 10 stk tulipaner till 50 kr hos Meny liksom. Men jeg er ikke rik og synes 400 kr for en skikkelig frodig bukett med roser og pegonier er helt bak mål. Noen som vet om det finnes billige blomsterbutikker? Jeg bor i Bergen og har flere kjeder å velge i men vet ikke hvem som er billigst. Anonymous poster hash: a332e...e80
Gjest Margit Spat Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor blomster koster det de gjør: 1. Det er langt utenfor sesong for snittblomster i Norge nå, så de er enten flyfraktet fra utlandet eller dyrket i drivhus. 2. Flyfrakt koster penger. 3. Drivhus koster mye å holde oppvarmet/lyse. 4. Det er mennesker som dyrker, driver fram, steller og beskjærer blomstene. Disse skal lønnes. 5. Blomster er en vare med stort svinn. De kan b.la. lett skades under transport og lagring. Dette gjør kostnaden høyere for de som overlever.
Kontormus Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Mester Grønn og Floriss er billigst. De pleier begge å ha 3-for-2-tilbud, eller 2 for 200. Er du litt kreativ kan du sette den sammen selv. Tror Floriss også selger enkle stilker som en kan "fylle" med. Ellers syns jeg at en tett og rund rosebukett er fint, og da trenger en ikke andre elementer. Litt vrient å få til, med det ligger mye på Tou Tube om hvordan man gjør det.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Synes de langstilkede rosene på Rema 1000 er veldig bra. Koster 100 kr og kan holde lenge. Kan ha litt stygge blader ned i pakken bare. Anonymous poster hash: f0bbf...df7
Kontormus Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Kjøper roser hver uke, og styrer unna disse som man får i dagligvarebutikkene. Står 3 dager... så henger de med hodet. Og det koster ikke særlig mer hos Floriss. Dessuten har Floriss fått klippekort, slik at en får hver 6 bukett gratis
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Du kan jo gi noe annet enn blomster? Jeg satte pris på lesestoff da jeg var der med datteren min. Anonymous poster hash: fbe8c...0c6 1
Serafina. Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Du får masse fine blomster på Floriss elle Mester Grønn for en grei pris. De trenger heller ikke settes opp i buketter, men bare gis bort som de er. Du får mye fint for 100-150 kr der.
Euphorbia Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Blomster koster, både pga frakt og produksjon, og hvis du skal ha en bukett satt sammen betaler du faktisk for et håndverk. Det koster som alle andre håndverksfag. Du betaler (i de aller fleste tilfeller, hvor det jobber utdannet personell) for kvalitet, både binderimessig, holdbardhetsmessig og estetisk. Vil du ikke legge mye penger i en blomsterhilsen, finnes det som regel mange andre (gode) alternativer enn en frodig bukett. 400 kr er ingen upris i bransjen for en normalt frodig og fyldig bukett.
peppermyntete Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 Kam du ikke kjøpe en ildtopp i potte eller noe? Det synes jeg er koselig, og de holder jo mye lenger også
Kontormus Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 Det finnes masse flotte vårblomster en kan sette i fine potter eller kurver. De er like fine som snittblomster, og det beste er at de har dobbelt budskap da de også symboliserer nytt liv Og koster mindre hvis en setter sammen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå