AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har en lillesøster som, så godt som alltid slenger rundt seg med dumme og sårende kommentarer for å hevde seg selv. Sllik, bortskjemt og egen,om hun ikke fikk viljen sin har hun vært siden hun var liten,men i den grad det er mulig, så synes jeg det har forverret seg de siste årene,og da etter at hun ble oppmerksom på at jeg begynte å holde henne på avstand. Jeg ble oppmerksom på at hun var faktoren som gjorde at jeg aldri evnet å bygge selvtillit, for hun trykket meg lenger og lenger ned, uten at jeg så det slik tidligere. Før jeg tok til motmæle og trakk meg stille og rolig unna var jeg svært sliten.Vi skulle ha en høytidelig seremoni i kirken(uviktig hvilken) etterfulgt av kun kjernefamilien som skulle ut og spise etterpå. Altså ikke søstre foreldre,nieser, besteforeldre,you name it. etter seremonien på utsiden av kirken , idet vi tar avskjed og skal dra for å spise, smeller det ifra henne,henvendt til sin datte med en tilgjort høy sørgelig tone i stemmen slik at alle skal høre der"VI FÅR DRA OG KJØPE OSS EN PØLSE PÅ STATOIL VI DA!! Et annet eksempel, når hun besøker oss kan hun titte inn vinduet der tven står på og mine tenåringsdøtre sitter og ser på tv og si med tilgjort omsorg, og sorg i stemmen,høyt:DER SITTER TVSLAVENE!!!! ( tonefall litt som stakkars dem) Dette var bare et par eksempler, men det sier seg selv at å omgåes henne der hun med sine ekle uttalelser tar hele regien og kraften og regjerer dermed alt. Nedlatende falsk smiskende kontrolltype" jeg er best". Fasademenneske til de grader. Jeg gremmes - Og det er da jeg lurer på om andre har erfart liknende? Anonymous poster hash: 30aba...a39 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 04c88...c71
Neeli00 Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Ikke alle har gode forhold innad familien. Om dere simpelthen ikke kommer overens så er det synd, men bare slik det er. Du kan snakke med henne og komme til bunnen av det, eller du kan droppe det. Virker som dere begge er etablert med egne familier og da er det vel begrenset hvor mye dere må omgås. Ellers ville jeg ikke lagt skylden på henne for din selvtillit. Selvtillit bygges gjennom hele livet og mange har hatt problematiske ting innad familien og likevel klart seg bra. Det er ikke hennes feil om du fortsatt sliter med selvtilliten.
Gjest Eurodice Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 04c88...c71 Hvis du har lest mer enn overfladisk, ser du at TS har tenåringsdøtre og at hennes søster også har barn. Da må man vel anta at TS og søsteren er ca. 35-40 år.
Neeli00 Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hvis du har lest mer enn overfladisk, ser du at TS har tenåringsdøtre og at hennes søster også har barn. Da må man vel anta at TS og søsteren er ca. 35-40 år. Veldig mange på KG får barn vanvittig tidlig, så det er jo mulig med en stor aldersforskjell her...
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Ikke alle har gode forhold innad familien. Om dere simpelthen ikke kommer overens så er det synd, men bare slik det er. Du kan snakke med henne og komme til bunnen av det, eller du kan droppe det. Virker som dere begge er etablert med egne familier og da er det vel begrenset hvor mye dere må omgås. Ellers ville jeg ikke lagt skylden på henne for din selvtillit. Selvtillit bygges gjennom hele livet og mange har hatt problematiske ting innad familien og likevel klart seg bra. Det er ikke hennes feil om du fortsatt sliter med selvtilliten. Etter at jeg begynte å gå med folk som er gode for meg har ikke selvtilliten min vært et problem. Den har imidlertid tatt lang tid å bygge ettersom mine foreldre ettersom lillesøsteren min siden hun var liten har trillet foreldrene mine rundt lillefingeren. Manipulerende slik at de blir tause og ikke tar til motmæle etter hvert som hun har fremsatt sine krav. Så traff jeg en ny mann som styrket meg og det likte hun ikke. Men jeg vil ikke tilbake dit jeg var slik hun flerfoldige ganger har uttrykt at hun ønsker. Når jeg har denne nye mannen kan hun ikke så lett herse med meg da han er god på retorikk og evner dermed og håndtere henne, ergo blir jeg styrket, men hun vil heller ha tilbake søsteren hun tidligere kun herse med. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Vi er 35 og 39 år Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
Neeli00 Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Etter at jeg begynte å gå med folk som er gode for meg har ikke selvtilliten min vært et problem. Den har imidlertid tatt lang tid å bygge ettersom mine foreldre ettersom lillesøsteren min siden hun var liten har trillet foreldrene mine rundt lillefingeren. Manipulerende slik at de blir tause og ikke tar til motmæle etter hvert som hun har fremsatt sine krav. Så traff jeg en ny mann som styrket meg og det likte hun ikke. Men jeg vil ikke tilbake dit jeg var slik hun flerfoldige ganger har uttrykt at hun ønsker. Når jeg har denne nye mannen kan hun ikke så lett herse med meg da han er god på retorikk og evner dermed og håndtere henne, ergo blir jeg styrket, men hun vil heller ha tilbake søsteren hun tidligere kun herse med. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39 Hvor mye må dere omgås da? Dere er begge etablert med egne familier. Og dersom du har en ny selvtillit og en mann som står opp for deg, ser jeg ikke problemet. Småkommentarer kan man ignorere.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Hvor mye må dere omgås da? Dere er begge etablert med egne familier. Og dersom du har en ny selvtillit og en mann som står opp for deg, ser jeg ikke problemet. Småkommentarer kan man ignorere. Mange småkommentarer ala den jeg nevnte forsurer fremdeles dynamikken oss imellom. Det får meg til å tenke hvor lite jeg liker henne som menneske mens hun på sin side ønsker å treffe meg på tomannshand oftere men på sine premisser og totalt uten kommunikasjon. Har du fortalt henne det, vil enkelte spørre , ja jeg har snakket med henne men hun later som ingenting og forsetter å oppsøke meg. Min kjæreste vil hun helst ikke treffe og vil ikke ha besøk av. hun tviholder og fortsetter å se på meg som den svake,slik hun liker og prøver å manipulere. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Det virker som om du kanskje er litt nærtagende. Man velger i mange tilfeller selv hvordan man ønsker å tolke en situasjon eller en kommentar og både Statoil-kommentaren og tv-slave kommentaren er uttalelser som kan tolkes begge veier. Senk skuldrene litt, pust med magen og svelg noen kameler så skal du se at du får det mye bedre. Anonymous poster hash: 7a678...98c 3
Gjest Eurodice Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Mange småkommentarer ala den jeg nevnte forsurer fremdeles dynamikken oss imellom. Det får meg til å tenke hvor lite jeg liker henne som menneske mens hun på sin side ønsker å treffe meg på tomannshand oftere men på sine premisser og totalt uten kommunikasjon. Har du fortalt henne det, vil enkelte spørre , ja jeg har snakket med henne men hun later som ingenting og forsetter å oppsøke meg. Min kjæreste vil hun helst ikke treffe og vil ikke ha besøk av. hun tviholder og fortsetter å se på meg som den svake,slik hun liker og prøver å manipulere. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39 Men kjære deg da, du er ikke nødt til å ha noe med henne å gjøre. Familie eller ikke spiller ingen rolle. Trenger hun seg inn hos deg? Lås døren, ikke svar på telefon når/hvis hun ringer. Endret 25. mars 2015 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Tja nærtagende,eller ikke,det får så være. Det som jeg anser som sentralt og viktig her er at jeg ikke ønsker henne i min sfære for fa føler jeg meg dårlig, og det er følelser jeg må ta på alvor. Jeg har ikke slike problemer overfor andre , saken er at hun invaderer meg ,oppsøker meg hjemme og rakker ned på meg i enhver sammenheng, og dere har ikke hørt det verste og saken er at hun gjør dette konsekvent. Hun er ikke avslappet men bitende konstant. Mennesker flest har gode og dårlige dager og haddde det vært en dårlig dag så kunne jeg båret over med det Vanskeligheten ligger i det konstante bitende tonefallet, himlende blikket glefsingen som jeg ikke får formidlet her. Hadde det ikke vært for mimikken og tonefallet så hadde jo ikke dette vært noe sak. Nå er det med den tunge erkjennelse,"ånei ikke henne igjen",og det mener samtlige hjemme hos oss. Det er enveiskommunikasjon lik et buldrende tog. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
Gjest Eurodice Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Tja nærtagende,eller ikke,det får så være. Det som jeg anser som sentralt og viktig her er at jeg ikke ønsker henne i min sfære for fa føler jeg meg dårlig, og det er følelser jeg må ta på alvor. Jeg har ikke slike problemer overfor andre , saken er at hun invaderer meg ,oppsøker meg hjemme og rakker ned på meg i enhver sammenheng, og dere har ikke hørt det verste og saken er at hun gjør dette konsekvent. Hun er ikke avslappet men bitende konstant. Mennesker flest har gode og dårlige dager og haddde det vært en dårlig dag så kunne jeg båret over med det Vanskeligheten ligger i det konstante bitende tonefallet, himlende blikket glefsingen som jeg ikke får formidlet her. Hadde det ikke vært for mimikken og tonefallet så hadde jo ikke dette vært noe sak. Nå er det med den tunge erkjennelse,"ånei ikke henne igjen",og det mener samtlige hjemme hos oss. Det er enveiskommunikasjon lik et buldrende tog. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39 Er det ingen av dere som har guts nok til å slå i bordet og be henne for h****** holde kjeft? Hvorfor må du i det hele tatt ha noe med henne å gjøre? Endret 25. mars 2015 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Er det ingen av dere som har guts nok til å slå i bordet og be henne for h****** holde kjeft? Hvorfor må du i det hele tatt ha noe med henne å gjøre? Interressant spørsmål jeg har stilt meg selv en rekke ganger. Ingen i familien som tør å motsi henne eller kritisere henne. hun praktiserer splitt og hersk og man vet aldri hvor man har henne. Min kjæreste tør men han vil hun ikke treffe,dvs hun nekter å treffe han og ha besøk av han, Hun fortsetter å trone i toppen av familiehierakiet og der går hun ikke av veien for å baktale min nye kjæreste som "uheldig selskap" Kritiserer man henne eller tar til motmæle sier de gamle nei men nå må dere være greie da de nekter å se og tar henne i forsvar uansett hvor mye hun kjefter. Det kan dreie seg om et av barna som har gjort noe galt,til og med da kan de motsi seg selv bare for å blidgjøre henne.Prøver de å si sin sanne mening brøler hun til. Blir det for ille lusker de stille vekk, da de ikke vil ta stilling men hvis det derimot en sjelden gang er jeg som har en sak på hjertet kan de gi meg inn. Jeg har aldri sett at de har sagt henne imot. Det er jo ikke sånn man ønsker å ha det. Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Er det ingen av dere som har guts nok til å slå i bordet og be henne for h****** holde kjeft? Hvorfor må du i det hele tatt ha noe med henne å gjøre? Nei derfor jeg prøver å holde avstand ,men da baktaler hun meg til bekjente og sier at jeg er syk osv som ikke besøker henne lenger. overfor dem smisker hun og er blid. Men jeg holder på mitt, slipper henne ikke lenger inn i min sfære. Anonymous poster hash: 30aba...a39
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Har ikke du skrevet om dette før? Nei Ts Anonymous poster hash: 30aba...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå