Gå til innhold

fridd til - og hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss, men føler meg helt grønn på hva som skal gjøres og i hvilken rekkefølge. Da tenker jeg på selve vielsen. Hvilke skjemaer skal fylles ut og hvor skal de sendes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*bestem dato og kirke (hvis du skal i kirken da)

*ring og bestill tid for vielsen

*Skaff deg to stk forlovererklæringer og to stk skjema som heter prøving av ekteskapsvilkår. Disse kan du ikke sende inn før det er under fire mnd til vielsen.

Skrevet

Kjenner meg igjen med følelsen av - hva gjør jeg nå ???

1. Finn lokale og bestill, det var iallefall det som bestemte datoen for vår del, man må være rimelig fleksibel hvis man ikke er veldig tidlig ute....

2. Bestill kirke , sjansen er større for at det er ledig kapasitet i kirken ( hvis det ikke er en veldig spesiell kirke)passer til lokalene enn omvendt! Evt tid på tinghuset.

3. Bestill fotograf. Når de tingene er på plass har du liksom rammene og kan begynne med 'kose planlegging'- Innbydelser, gjestelister, meny, kaker, blomster, musikk, kirkeprogram, borddekking etc etc... Mye å planlegge - men det er jo selvsagt hva man gjør det til. Noen ønsker det enkelt, noen ønsker detaljkontroll og mange detaljer - der er vi heldivgis ulike!

Skrevet

Hvis man gifter seg borgelig i oslo er vel det på rådhuset? Er det noen tilsvarende steder på romerriket?

Skrevet

Det finnes vel en byfogd eller noe her også?

Skrevet
Hvis man gifter seg borgelig i oslo er vel det på rådhuset? Er det noen tilsvarende steder på romerriket?

I Oslo gifter man seg på Tinghuset.

Skrevet

Man kan vel gifte seg på Rådhuset også? ELler var det bare i gamle dager?

Skrevet

På Romerike er det Romerike Tingrett i Lillestrøm. Var og så på en vielse der for et par måneder siden. Kjempe koselige lokaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...