Gå til innhold

Vaske av klær med forskjellige farger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv bruker jeg nesten bare svart, så jeg hiver som regel alle klærne sammen i vaskemaskinen. Nå skal jeg vaske alle innkjøpte babyklær før ungen bli født, og jeg har altså klær som er mørkeblå eller brun (disse vasker jeg sammen selvsagt).

Og så har jeg mye hvitt, lyseblått, grått, hvitt med blått/grått. Kan alle disse sistnevnte vaskes sammen i en maskin? Hilsen amøbe som velger å være anonym:-p

Anonymous poster hash: d389e...c5f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tittelen skal selvfølgelig være "vasking av klær..."

TS

Anonymous poster hash: d389e...c5f
Skrevet

Jeg vasker mørkt sammen

Helt hvitt for seg

og det som er hvitt med ting på, andre lyse farger, lys grå osv sammen

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke vaske det hvite sammen med lysegrått, da vil det hvite bli gråere i fargen.

Hvitt vasker jeg alltid for seg selv.

Ellers så vasker jeg lys 40, dvs fargede klær som er lyse i fargen (lysegrått, lyseblått, lysegrønt osv) og mørk 40, dvs kulørte klær som er mørkere (gjerne sammen med sort).

Hvite klær med blå striper på ville jeg første gang ha vasket for seg selv for å se om det blå smitter av på det hvite i plagget. Hvis det hvite fortsatt er hvitt etter vask så kan du ta det sammen med den hvite vasken.

Anonymous poster hash: 57d5b...6d4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vi beholde hvitheten i de hvite klærne, må alt hvitt alltid vaskes for seg selv.

Lysblått og grått går greit sammen, mørke farger går for seg selv.

Når alt er nytt har det gjerne mer løsfarge enn når det har blitt vasket noen ganger. Så du må rett og slett se hva du har og hva du blander.

Dette er en treningssak. Og i blant opptrer det uhell....

Anonymous poster hash: 386d7...c25

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at babyklærne hovedsaklig er i samme nyanse, så da hadde jeg vasket de sammen.

Jeg vasker hvertfall hvite og andre lyse/pastellfargede sammen.

Anonymous poster hash: 35b49...c09
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri fått noen ordentlig "opplæring" i vasking av klær, men da ha gjort det i noen år. Jeg vasker mørkt sammen og lyst sammen men prøver å tenke på "like farger", så om jeg har mye i grønnnyanser vasker jeg det for seg selv. Ville vasket alt det lyse du sa sammen jeg :) trenger ikke lage mer jobb en nødvendig, nok av jobb får du når ungen kommer :)

Anonymous poster hash: c3755...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg bare har nok klesvask til å fylle én maskin, så hiver jeg inn alt fra hvitt til rødt til blått til svart sammen jeg. Vasker på 30-40 grader, aldri opplevd misfarging noengang.

Anonymous poster hash: a06f6...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...