AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Andre som har barn som blir utkjørt av livet i barnehagen? Ser at spesielt toåringen er dausliten når vi kommer til onsdag/torsdag og ikke orker særlig på morgenkvisten og levering blir et styr uten like... Andre som opplever det samme? Anonymous poster hash: f6868...0d8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Andre som har barn som blir utkjørt av livet i barnehagen? Ser at spesielt toåringen er dausliten når vi kommer til onsdag/torsdag og ikke orker særlig på morgenkvisten og levering blir et styr uten like... Andre som opplever det samme? Anonymous poster hash: f6868...0d8 Hvor lange dager har han da?Anonymous poster hash: a96ec...c4a
duplexx Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 (endret) Ja absolutt. Vi henter treåringen tidlig, hun er i bhg mellom fire og seks timer, med mindre andre avtaler hindrer oss i å hente tidlig. Hun går i en fryktelig stor barnehage, med syv avdelinger, 150 barn og merker hun savner en del av den voksenkontakten hun hele tiden har fått. Gikk hjemme med meg halvannet år, familiebarnehage et år og nå denne store barnehagen. Til høsten blir det liten barnehage igjen siden vi likevel flytter. Hun blir helt spinnvill og roer seg ikke ordentlig, og er helt tydelig masete og ønsker at vi skal se henne og sitte sammen med henne. Hun elsker barnehagen sin og den er flott! Men hun er utslitt og dermed klin umulig på ettermiddagene , så vi prøver å korte dagene litt rett og slett. Endret 25. mars 2015 av duplexx
Harlekin Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Nei, heldigvis ikke. Hun er nok normalt sliten og trøtt, men hun har fortsatt litt ork og energi igjen når det går mot helg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hvor lange dager har han da?Anonymous poster hash: a96ec...c4a 8-1530. Da er det så kort som vi får til (inkl soving ca kl 13-14.30)...Anonymous poster hash: f6868...0d8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Heldigvis ikke totalt utslitt her heller. Vi prøver å prioritere fullt fokus på henne når vi kommer hjem, enten ved at den ene leker med henne mens den andre lager middag, eller at vi sitter å tegner litt osv i fred og ro før vi begynner på middagen. Da får hun litt rolig tid, og så med middag i magen er hun rustet for et par timer til før sengetid. Hun er veldig våken og i godt humør helt til hodet treffer puta, men da sovner hun også tvert. Anonymous poster hash: d1831...d62
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Nei, heldigvis ikke. Nå går barnet i en liten barnehage med kun 20 barn, tror det har mye å si. Og er der maks 6,5 timer.Anonymous poster hash: c272e...af7
Cinzia Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Ikke nødvendigvis sur og sliten, men hun går i en bhg hvor de er mye ute, så når hun kommer hjem, vil hun gjerne være inne og tegne, perle etc, mens jeg -som gjerne har sittet inne på jobb hele dagen- helst vil være litt ute hvis det er fint vær. Hun er heller ikke en sånn som er veldig ivrig på å løpe bort på besøk på ettermiddagene. Tror hun får dekket det sosiale behovet i bhg og synes det er koselig å være hjemme med oss på ettermiddag/ kveld. Hun er 4,5 år, går i bhg fra 8-14.30.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Jobber i bhg, og vi har noen barn som er veldig sliten på slutten av dagen. Men så har de kommet kl 6.50 til 16.30. Barnet er ca to år. Ikke noe koslig å gå hjem kl 16 og barnet hyler og vil sitte på fanget og kose mer. Heldigvis kommer barnet litt sener nå, så det er ikke fult så lange dager. Prøver å ha en rolig stund på ettermiddagen, men ved lite personale må vi samarbeide og da blir det full fart for barna. Noen setter på Vennebyen, men jeg vil heller at vi hører på rolig musikk i garderoben. Noen kan bli hentet sent en periode, pga at mor er i praksis et godt stykke fra bhg. Anonymous poster hash: b9ba1...597
Gjest Mythic Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og observerer det jeg kaller "torsdagsfenomenet". På torsdager er barna jevnt over mer slitne, urolige og bråkete enn andre dager i uka. Da er de slitne, og det gir seg sånne utslag. På fredag er de fleste mer opplagte, roligere og mindre sutrete enn på torsdager. Det er ikke det minste rart barna er slitne etter en barnehagedag/uke. Veldig mange holder et høyt tempo, det er mye som skjer gjennom hele dagen, det er mye lyd og inntrykk, og de blir stimulert hele tiden. Jeg ser selv hvor sliten jeg kan være etter en dag på jobb, og jeg er ikke halvparten så aktiv som barna.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Hos oss er faktisk mandag verre. Uka har liksom sin faste rytme, men i helgene sliter vi med dagsoving og har mange å besøke. Det merkes mandag morgen, men går seg raskt til med en tidlig kveld og god natts søvn mot tirsdag.Anonymous poster hash: efb50...e39
Miss moneypenny Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Har en gutt på 3, som går rett på rommet og henter dyna si når han kommer hjem, legger seg på gulvet oppå dyna mens jeg lager middag.. Da har han vært i barnehagen fra 09.00-15.00 ca.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 Viktig å ikke stresse med besøk og slikt i helger. La barna få ro.Anonymous poster hash: e23b9...e1a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Det kan bli for mye. Anonymous poster hash: a6dae...2ce
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Min er heldigvis ikke så veldig sliten. Men vi også merker god forskjell fra mandag til onsdag. Da har de både hatt turdag og hel utedag, og hun går på turn på tirsdager (hun velger helt selv fra gang til gang, er bare et par ganger vi har blitt hjemme). Og hun legger seg vanligvis tidligere både tirsdag og onsdag enn etter en helg der hun blir mer enn uthvilt. Torsdag og fredag er roligere dager i barnehagen, så der henter hun seg litt inn igjen. Også er det viktig å ikke alltid ha "fullt program" i helgene, slik at man får nok hvile, både små og store. Anonymous poster hash: 2b925...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå