Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har noen spørsmål jeg håper noen kloke hoder kan svare på.

Hadde gleden av å få en kontrollør fra Nrk på døra i dag, og skjønte egentlig ikke helt hva som ble "resultatet" til slutt.

Kort fortalt kom han på døra, spurte etter om han hadde rett navn på eier, og det bekreftet jeg. Spurte om mitt navn og viste deretter et kort fra nrk.

Ville videre ha min fødselsdato, noe jeg nektet å gi ham.

Fortalte han enkelt å greit at dette er ikke min leilighet, og jeg betaler ingenting her eller eier noe som helst (Er min far som eier leiligheten, det er hans sekundær/fritidsbolig, han betaler lisens)

Videre ville han ha meg til å signere en kontrollseddel men nektet også dette.

Jeg bekreftet aldri at det befant seg tv i huset, slapp han heller ikke inn.

Ei spurte han heller om jeg bodde på adressen, men mitt navn står på døra og postkassen sånn i tilfelle noen finner på å sende noe hit.

Så nå er de store spørsmålet, siden jeg hverken signerte eller ga ham fødselsdato etc. kommer det nå ei lisensregning i posten likevel? Såfall hvor skal de sende den?, jeg er ikke folkeregistrert på adressen til denne bopelen.

Jeg eier som sagt ingenting i leligheten, det er tv i leiligheten men denne er her fordi eier vil ha tv her. Den er ikke registrert på meg, og den tv-boksen (ikke registrert på meg heller) som står her er kombinert med internett så kan ikke akkurat kaste den ut.. Da blir jeg nettløs hvertfall.

Hvilken betydning har egentlig denne kontrollseddelen?

Vet at hvis man skriver under bekrefter man at det er mottakerutstyr i boligen, men hva skjer når man ikke skriver under?

Uansett! Kommer det lisensregning i posten går tv´n på sjøen!

Jeg blir jo ansett som selvforsørgende selvom lommeboka ikke er tjukk nok til å betale lisens for ting jeg ikke eier eller bruker.

Anonymous poster hash: 9c89b...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...