Gå til innhold

Brukar du sykkelhjelm?

Er du flink til å bruke sykkelhjelm?  

20 stemmer

1. 1. Er du flink til å bruke sykkelhjelm?

• Ofte
      6
    • Alltid
      26
    • Av og til
      2
    • Sjelden
      6
    • Aldri
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor flinke er KG-brukarane til å bruke sykkelhjelm når dei er ute på sykkeltur?

Om du ikkje brukar hjelmen så ofte: Kvifor ikkje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukar alltid hjelmen - tør ikkje la vere...

Skrevet

Hvis jeg spør mannen om jeg kan droppe hjelmen, skal jo bare i butikken, svarer han: "Du får spørre Milla" (vår 1 år gamle datter). Så da tar jeg på hjelmen.

:-?

Skrevet

Min mann en nådeløs, hjelm skal på. Og i byen sykler jeg som regel med det. I sommer var det imidlertid en ukes tid (tilfeldigvis da min mann var bortreist) så varmt og jeg var så drittlei av å gå med hjelmsveis på jobben hele dagen, svett i hodet etc. så da droppet jeg det.

Jeg og familien min skulle på sykkeltur i sommer. På fjellet. På grusvei uten biler - rett frem. Det var varmt, nope, ingen hjelm på meg. Jeg tryna skikkelig og da det viste seg at jeg overlevde, så sa broren min at jeg hadde fortjent et digert skrubbsår på siden av hodet som hadde revet vekk hud og hår bokstavelig talt - for å vise verden hvor tøff jeg var som syklet uten hjelm. :oops: En avskrellet nese hadde også vært effektfullt.

Så - når sykkelen min kommer tilbake fra snille mannen som reparerer den, så blir det hjelm på meg.

Skrevet

Ja her må det brukes hjelm også, og ikke bare av barna. Prøver jo å gå forran med et godt eksempel.

Til å begynne med tenkte jeg selv at jeg så så dum ut i hjelm. Men..... bedre å se dum ut, enn å bli dum

Så vist jeg ser rar ut i hjelm, så ser andre rar ut også, men da blir jo det ikke rart lenger. :ler: Heldigvis disse tankene har jeg slått fra meg.

Skrevet

Nei, jeg gjør nok ikke det ... grunnen ? Forfengelighet, tenker jeg ... sykler til jobb og liker ikke at håret ligger klistret til hodet ... Jeg har syklet i snart 40 år uten de helt store knall og fall ... er igrunnen veldig forsiktig, sykler ikke i trafikken og sykler aldri om vinteren når det er fare for glatte veier ... da går jeg heller... Hadde forresten hatt mer bruk for hjelm da, tror jeg :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Brukar alltid hjelmen - tør ikkje la vere...

:Nikke:

... eg syklar som ei pingle utan hjelm, og det er så ineffektivt at eg heller brukar hjelmen... :wink:

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og som et forbilde for barna bruker jeg hjelm.

Tør heller ikke la være...

Skrevet

Svarte aldri jeg for jeg har ikke sykkel :wink:

Det står på ønskelista og jeg har kjøpt noen sykler de siste 15 årene, men det er til ungene mine da.

Skrevet

Nei bruker ikkje hjelm de sjeldne gangene jeg sykler

Skrevet

Var ikkje imponerande ditte her!!

Men eg skal ikkje snakke så høgt... Brukar aldri hjelm sjølv. Men eg er frå en liten plass, og syns ikkje trafikken er "skummel" der.

Trur eg kjem til å bruke meir hjelm her i byen.. Håpar eg i alle fall...

:oops:

Skrevet

Bruker alltid hjelm!!!

Kjente en som døde etter sykkelvelt fordi han ikke hadde på hjelm og ei som ble helt ufør og fikk hjerneskade etter velt.Hun hadde hjelmen i kurven på sykkelen!Deiset med hodet i asfalten - og hadde ikke engang fart! Helt tragisk! :cry:

Klems Charmina

:babysmokk: 81 dager til termin

Skrevet

Bruker ALDRI hjelm selv, og har aldri gjort det heller. Datteren min derimot bruker bestandig hjelm.

Skrevet
Bruker ALDRI hjelm selv' date=' og har aldri gjort det heller. Datteren min derimot bruker bestandig hjelm.[/quote']

Ja for voksne kan jo ikke falle og skade seg....... :roll:

Akkurat som med redningsvest......voksne kan jo heller ikke drukne........ :roll:

Klems Charmina :wink:

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Skrevet
:oops: :oops:

Blir nok rett i skammekroken dette ja :ler:

Klems Charmina

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...